پارچه و خیاطی

با تفاوت پارچه دورس دو نخ و سه نخ آشنا شوید

پارچه دوراس یکی از محبوب ترین پارچه های پاییزی و زمستانی است. این پارچه ها از الیاف مختلفی مانند پنبه، پلی استر و ویسکوز بافته می شوند. با توجه به تعداد نخ های استفاده شده در فرآیند بافت، پارچه را می توان به دو دسته دو نخ و سه نخ تقسیم کرد. اما به نظر شما تفاوت دو دوره با سه دوره چیست؟

به طور کلی نخ های تولیدی تجاری از 2 تا 3 کلاف استفاده می کنند که یکی از این نخ ها اغلب پنبه ای و نخ دوم یا سوم از نخ دیگری است. بنابراین استفاده از الیاف مختلف در پارچه تفاوت اصلی پارچه دو و سه نخ است. این باعث تغییر خواص و کاربردهای این ماده می شود. در این مقاله در مورد تفاوت پارچه نخ دو و سه تایی صحبت می کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

پارچه دورس چیست؟

قبل از اینکه به تفاوت نخ های دوتایی و سه تار بپردازیم، خوب است ماهیت این نخ ها را بشناسیم. Duras پارچه ای است که با استفاده از فرآیند بافندگی ساخته می شود. این لباس ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. لباس‌های دورا ضخیم‌تر از لباس‌های اطرافش هستند. این لباس ها به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری، راحتی و تناسب طرفداران زیادی دارند.

پارچه های پایه دو لایه و سه لایه را می توان از نخ های مختلف تهیه کرد. نخ های پنبه ای، استیل، پلی استر یا نخ های ابریشم رایج ترین مواد برای بافت این پارچه ها هستند. تفاوت در ساختار پارچه پایه دو رشته و سه رشته منجر به تفاوت در خواص و کاربرد آنها می شود. در زیر به تفاوت این دو نوع کالای دورا می پردازیم.


برای اطلاعات بیشتر: نوع پارچه را پیدا کنید


روش تولید پارچه دورس

پارچه های دوراس موجود در بازار با استفاده از تکنولوژی بافندگی دایره ای تولید می شوند. ساختار کلی این پارچه ها مشابه پارچه های تریکو است. در پارچه تریکو فقط از یک نخ و برای بافتنی از دو یا سه نخ استفاده می شود. یکی از نخ هایی که پشت پارچه را تشکیل می دهد همان چیزی است که آن را تشکیل می دهد.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه ابریشم، تاریخچه، انواع و نحوه مراقبت از این پارچه چشم‌نواز

ابتدا قسمت داخلی این لباس با نخ پنبه بافته می شود. استفاده از نخ پنبه ای داخلی باعث نرمی و لطافت آن ها برای بدن می شود. بنابراین استفاده از پنبه در داخل یکی از عواملی است که باعث راحتی یک روکش پارچه می شود. علاوه بر این، از نخ های مصنوعی عمدتاً برای بافتن قسمت بیرونی پارچه دوراس استفاده می شود. با استفاده از الیاف مصنوعی قوی تر و مقرون به صرفه تر می شوند.

پارچه دورس دو نخ

همانطور که قبلا گفتیم پارچه پشتی را می توان با توجه به تعداد نخ های بافت به دو دسته تقسیم کرد. نخ دولا یکی از انواع مختلف این پارچه است. برای تولید پارچه دوراس از دو نخ پنبه ای و یک نخ مصنوعی استفاده می شود. از لاک می توان به عنوان نخ دوم استفاده کرد. نخ لاکی پارچه را کشیده و راحت می کند. پارچه های دو لایه ضخیم تر و وزن کمتری دارند. بنابراین می توانید از آن ها برای دوخت لباس و شلوار بهاره و پاییزی، لباس راحتی و اسپرت استفاده کنید. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دره نگار به انواع پارچه ها از جمله پارچه کاموای دوبل دسترسی خواهید داشت.

پارچه دورس دو نخ

پارچه دورس سه نخ

یکی دیگر از انواع پارچه که در بازار موجود است پارچه سه لایه است. این مانتو یکی از پرطرفدارترین و پرطرفدارترین مانتوهای زمستانی است. در فرآیند تولید این پارچه از سه الیاف استفاده شده است که یکی از آنها پنبه است. دو قسمت باقی مانده از ورق سه لایه معمولاً الیاف مصنوعی هستند. استفاده از این الیاف باعث افزایش استحکام پارچه و کاهش هزینه ها می شود. چرم دورا سه لایه وزن و ضخامت بسیار خوبی دارد و به همین دلیل برای دوخت لباس های سبک مناسب است.

مرتبط  بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد
پارچه دورس سه نخ

از این پارچه می توانید برای دوخت کلاه استفاده کنید. انواع کت، شلوار، بلوز و مانتو پاییزی و زمستانی. شما همچنین می توانید الگوهای مختلف را چاپ کنید. فروشگاه اینترنتی Drakengar به راحتی پارچه دوراس را در رنگ ها و ضخامت های مختلف برای لباس بیرونی خود به فروش می رساند.

تفاوت پارچه دورس دو نخ و سه نخ

برخی از مواردی که بین مواد دو لایه و سه لایه تفاوت ایجاد می کند:

تفاوت در فرآیند تولید

پارچه های دوتایی و سه تار به ترتیب از دو و سه نخ مختلف استفاده می کنند. بنابراین، روند تولید در بافندگی مدور آنها متفاوت خواهد بود.

ضخامت و وزن متفاوت

پارچه های سه لایه ضخیم تر و سنگین تر از پارچه های دو لایه هستند. تفاوت لباس های جنگی دو و سه تکه نشان می دهد که کاربردهای متفاوتی دارند. پارچه دورا برای تولید لباس های خانگی و اسپرت و پارچه سه بعدی برای لباس های تابستانی و زمستانی استفاده می شود.

 تفاوت در مواد اولیه

یکی از تفاوت های دو سیم و سه سیم استفاده از انواع سیم می باشد. هر نخ به کار رفته در این پارچه ویژگی های عملکردی خاصی از پارچه را ارائه می دهد. به عنوان مثال اگر در پود از نخ لاکرا استفاده شود، سفتی پارچه افزایش می یابد.

خرید پارچه دورس دو نخ

تفاوت قیمت پارچه دورس دو نخ و سه نخ

استفاده از الیاف مختلف منجر به تفاوت قیمت پارچه های دوراس می شود. هر چه میزان پنبه در این پارچه ها بیشتر باشد، قیمت آن ها نیز بالاتر است. برعکس، اگر از الیاف مصنوعی در پارچه استفاده شود، قیمت آن مقرون به صرفه تر خواهد بود.

ویژگی های کاربردی دورس دو نخ و سه نخ

خواص کاربردی پارچه های دو و سه نخ، طرفداران زیادی به آنها داده است. این مواد به دلیل روش تولید خاص خود دارای خواص مثبت بسیاری هستند. برخی از ویژگی هایی که باعث محبوبیت این پارچه ها برای دوخت انواع لباس شده است:

مرتبط  روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه

انعطاف پذیری بالا

پارچه Dura به دلیل ساختار حلقه‌ای که در پارچه استفاده می‌شود بسیار انعطاف‌پذیر است، اساساً وقتی پارچه به صورت حلقه‌ای بافته می‌شود، نخ‌های حلقه با کشیده شدن شل می‌شوند. و زمانی که کشش از مواد برداشته شد، نخ به حالت اولیه خود باز می گردد. بنابراین خاصیت ارتجاعی این مواد بسیار بالاست.

گرمای پارچه

به دلیل محافظت در برابر باد و ساختار لباس از بدن در برابر سرما محافظت می کنند. تخت ترینیتی به دلیل این ویژگی به دلیل ساختار بزرگتر از پوشش بیشتری برخوردار است. پس می توانید از این پارچه برای دوخت هودی و پلیور زمستانی استفاده کنید.

هودی با پارچه دورس

چروک پذیری پایین

یکی از بهترین ویژگی های پارچه های دوتایی و سه تایی چروکیدگی کمتر است. حتی اگر این پارچه را به طور کامل گم کنید، پس از باز شدن به حالت اولیه خود باز می گردد و نباید خیس شود. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی رگنگار می توانید علاوه بر پارچه های دوتایی و سه تایی، سایر پارچه های پاییزی و زمستانی را نیز بیابید.

قیمت پارچه دورس پنبه

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به تفاوت پارچه دو نخ و سه نخ پرداخته ایم. به طور کلی، این لباس ها با فرآیند بافندگی دایره ای با استفاده از دو یا سه نخ ساخته می شوند. پارچه Durus از دو رشته نخ پنبه و یک ماده مصنوعی استفاده می کند. همچنین درب ها از سه نخ پنبه ای و دو ماده مصنوعی مانند لیکرا، پلی استر یا ویسکوز ساخته شده اند. پارچه سه در به دلیل ضخامت و وزن مناسب برای دوخت لباس های زمستانی است. علاوه بر این از پارچه دو نخ برای دوخت بلوز و شلوار پاییزی و لباس های خانگی استفاده می شود. روکش درب دو نخ و سه نخ را می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پارچه خشم خریداری کنید. منبع: https://fabriclore.co

4.7/5 – (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا