بهداشت و سلامت

آلزایمر را با این ۳ نوشیدنی شگفت انگیز از خود دور کنید

دخمه پرپیچ و خم یک فرد می تواند به دلایل زیادی ایجاد شود، مانند کم خوابی مکرر و طولانی مدت، خستگی مزمن، گرسنگی طولانی مدت، بیهوشی عمیق یا بیهوشی مکرر، استرس شدید یا طولانی مدت، غم و اندوه و بسیاری موارد دیگر که به ما آسیب وارد می کند. مجله اینترنتی بنوان Mind برای مقابله با چنین شرایطی 3 راه حل برای پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر ارائه می دهد.

چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی سالم، سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است و در صورت مصرف منظم فواید زیادی دارد. این نوشیدنی که به عنوان مکمل چربی سوز نیز شناخته می شود، به کاهش چربی بدن و سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن انسان کمک می کند. نوشیدن یک یا دو فنجان از این نوشیدنی غیر معمول از رشد سرطان محافظت می کند. سرطان نیز کمک می کند. وجود آنتی اکسیدان های قوی این امر را ممکن می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. چای سبز حاوی کاتچین است که می تواند بیماری های مغزی را درمان کند. تأثیر مثبتی بر نورون ها، بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری آلزایمر دارد.

 دمنوش بادرنجبویه

این گیاه خواص بسیار زیادی دارد و یکی از کاربردهای آن رفع گرفتگی وریدهای داخل مغزی است. چای لیمو به عنوان دمنوشی برای پیشگیری و درمان آلزایمر شناخته می شود. استفاده از این گیاه باعث بهبود جریان خون در مغز می شود و بر اساس این خاصیت توصیه می شود افراد با حافظه ضعیف یا ضعیف هفته ای چند بار چای لیمو تهیه کرده و روزی یک یا دو بار آن را بنوشند. بادرنجبویه علاوه بر تقویت حافظه، کیفیت خواب را نیز بهبود می بخشد و برای اختلالات اضطرابی بسیار مفید است. طرز تهیه: برگ لیمو (پنج گرم برگ خشک) را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. و بخورید.

مرتبط  مضرات نوشیدن آب یخ

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از بهترین گیاهانی است که از قدیم الایام توسط پزشکان ایرانی برای درمان انواع اختلالات روانی و مغزی مانند افسردگی، زوال عقل، صرع، اسکولیوز، عقب ماندگی ذهنی و فراموشی تجویز و استفاده می‌شده است. طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری برگ اسطوخودوس اضافه کنید. دو فنجان آب داغ اضافه کنید و پانزده دقیقه بپزید. در صورت امکان، چای را صاف کرده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید

منبع:marhamteb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا