بهداشت و سلامت

دفع سنگ کلیه با خوراکی‌های طبیعی

سنگ کلیه یک بیماری جدی و آزاردهنده است که نیاز به درمان دارد. اگر سنگ کلیه را درمان نکنیم، به مرور زمان بدتر شده و درمان آن سخت و دردناک می شود. اگر سنگ کلیه دارید یا نگران سنگ کلیه هستید، در این مقاله دلتا آنلاین با ما همراه باشید تا با درمان های خانگی سنگ کلیه آشنا شوید.

درباره سنگ کلیه بیشتر بدانید

کلیه‌ها آب اضافی در بدن را دفع می‌کنند و از این نظر نقش مهمی دارند. اگر به اندازه کافی در طی روز آب ننوشیم و بدنمان آب کافی نداشته باشد، شرایط برای ایجاد سنگ‌های رسوبی بیشتر مهیا می‌شود. چون مواد زائد داخل کلیه‌ها سخت‌تر دفع می‌شوند و تجمع آنها در این ارگان‌های بدن موجب بروز سنگ کلیه می‌شود. در این شرایط است که دفع سنگ کلیه اهمیت پیدا می‌کند. اگر سنگ کلیه بزرگ نباشد، با استفاده از راهکارهای ساده درمان سنگ کلیه می‌توان آن را رفع کرد. در غیر این صورت، سنگ در کلیه یا لوله‌های حالب باقی می‌ماند. در این شرایط حتماً به یاد داشته باشید که به موقع به پزشک متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه و از کمک‌های پزشکی برای درمان استفاده کنید.

راهکارهای طبیعی برای دفع سنگ کلیه از بدن:

اگر می خواهید بدون مراجعه به پزشک به خلاص شدن از شر سنگ کلیه در خانه کمک کنید، می توانید از محصولات طبیعی برای این کار استفاده کنید. این مواد طبیعی به بدن شما آسیب نمی رساند، بسیار ارزان و بدون عارضه هستند. فراموش نکنید که ورزش و سبک زندگی سالم از جمله تغذیه مناسب می تواند کمک بزرگی باشد.

مرتبط  سرطان پروستات: از علائم تا درمان + ویدیو

آب:

مهم‌ترین کار برای دفع سنگ کلیه یا پیشگیری از بروز آن، نوشیدن دست کم ۸ لیوان آب در روز است. سنگ‌هایی که در حالب گیر کرده‌اند، معمولاً با این روش ساده دفع می‌شوند و نیاز به درمان جدی ندارند.

لیموی تازه:

سیترات موجود در آب پرتقال به حذف رسوبات کلسیم از سنگ کلیه کمک می کند. برای این منظور اگر در مرحله اولیه هستید روزی 3 عدد لیموترش تازه برای درمان سنگ کلیه بخورید.

کرفس:

کرفس به دلیل وجود آب زیاد در بافت هایش ادرار آور است. آب کرفس نمک، رسوبات و مواد زائد عمومی را از بین می برد. به همین دلیل توصیه می شود هر روز صبح با معده خالی یک لیوان آب کرفس بنوشید.

دفع سنگ کلیه با انار:

اگر هر روز یک لیوان انار یا آب انار بنوشید، به دفع سنگ کلیه کمک می کند.

ریحان:

ریحان با خاصیت سم زدایی و ادرارآوری که دارد از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. همچنین اسید اوریک موجود در آن سنگ کلیه را درمان می کند که یکی از ساده ترین راه ها برای درمان بیماری های کلیوی است. برای مصرف این سبزی خوشمزه می توانید چند برگ آن را در چای بریزید یا همراه غذا میل کنید.

عسل و سیاهدانه:

روشی ارزان و مقرون به صرفه برای از بین بردن سریع سنگ کلیه؛ 1 قاشق غذاخوری عسل را با دانه سیاه آسیاب شده مخلوط کرده و 3 بار در روز بنوشید.

هندوانه:

هندوانه با وجود آب زیاد، تولید ادرار را افزایش می دهد، اسید اوریک خون را رقیق می کند و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. برای از بین بردن سنگ کلیه می توانید یک هندوانه کامل را در آب بجوشانید سپس پوست آن را جدا کرده و بقیه را بخورید.

مرتبط  درمان آلرژی بهاره

جوانه گندم:

مقداری جوانه گندم را آسیاب کرده و با عسل و آبلیمو میل کنید مصرف این دوز دو بار در روز از شر سنگ کلیه خلاص می شود

|

جوش شیرین:

مخلوط کردن 1 قاشق چایخوری جوش شیرین در یک لیوان آب یک راه طبیعی برای درمان سنگ کلیه است. این نوشیدنی را سه بار در روز بنوشید تا سنگ کلیه را شکسته و از طریق ادرار دفع کنید.

ترب سیاه:

ترب سیاه را رنده کنید و آن را به صورت ناشتا بخورید. می‌توانید از آب ترب هم برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید. این راهکار حتی برای خرد کردن سنگ کلیه‌های درشت‌تر هم مفید است و موجب دفع آنها می‌شود. می‌توان از ماساژ روغن‌های گیاهی روی پوست برای تسکین درد سنگ کلیه استفاده کرد. برای این منظور می‌توانید از روغن زیتون، روغن سیاه‌دانه یا کنجد استفاده کنید. چند قطره از روغن را روی نواحی که احساس درد دارید ماساژ دهید و یک شال گرم دور کمر خود ببندید تا درد سنگ کلیه شما آرام بگیرد.

دمنوش‌های طبیعی برای دفع سنگ کلیه:

هر نوع چای طبیعی به خلاص شدن از شر سنگ کلیه کمک می کند. این گیاهان در طب سنتی شناخته شده اند و برای بدن بی ضرر محسوب می شوند. در عین حال رفتن به دکتر را غیر ضروری می کنند. آنچه ما نیز تاکید می کنیم این است که اگر شرایط بسیار بد است و درد کلیه و درد شدید وجود دارد باید به موقع به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دمنوش قاصدک:

قاصدک به عنوان یک داروی مهم برای بیماری های کلیوی از جمله درد و سنگ کلیه شناخته شده است. با افزایش تولید ادرار این گیاه، مواد سمی و مواد زائد از ادرار خارج می شود. دمنوش قاصدک به راحتی تهیه می شود و می توان هر روز از آن استفاده کرد. مقداری گل تازه یا گل خشک این گیاه را در یک لیوان آب گرم بریزید و بگذارید 20 دقیقه بماند. بهتر است از این چای دو بار استفاده شود.

مرتبط  ۵ تاثیر شکلات تلخ بر سلامت و تناسب اندام

کاکل ذرت:

برای پیشگیری از سنگ کلیه و مجاری ادرار روزی دو بار ذرت بخورید و بنوشید.

گیاه بابا آدم:

اگر ریشه و برگ این گیاه را هر روز صبح با معده خالی بنوشید، سنگ کلیه را درمان می کند.

چای سبز:

اگر هر روز به طور منظم چای سبز می نوشید، می توانید به خلاص شدن از شر سنگ کلیه کلسیم کمک کنید. چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و برون ده ادرار را افزایش می دهد.

گزنه:

نت قوی ترین سنگ شکن کلیه است که می تواند حتی سنگ های بزرگ را بشکند و با ادرار دفع کند. برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه روزی دو بار تهیه و بخورید.

عرقیات گیاهی:

عرق گزنه، خارشتر و خارخاسک را ناشتا بنوشید. این کار سنگ‌ها را حل می‌کند تا از طریق ادرار دفع شوند.

سخن پایانی درباره دفع سنگ کلیه با راهکارهای خانگی

اگر تکرر ادرار، ادرار دردناک، تهوع و استفراغ و گلو درد دارید، ممکن است سنگ کلیه داشته باشید. اگر سنگ ها کوچک باشند، اگر برای درمان آن ها با محصولات طبیعی مورد تایید طب سنتی تلاش کنید، موفقیت بیشتری خواهید داشت. هر چه زمان بیشتر بگذرد و سنگ کلیه بزرگتر باشد، درمان آن دشوارتر می شود. بنابراین اگر این راه حل ها درد شما را تسکین نمی دهد، در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین تجربه خود در درمان سنگ کلیه یا درمان و دفع سنگ کلیه را در نظرات برای ما بنویسید. چه راه حل هایی را ترجیح می دهید؟ طب سنتی یا مراجعه به پزشک؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا