روانشناسی

ازدواج با مرد کوچکتر از خود چه مشکلاتی دارد؟

تفاوت سنی زیاد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، به خصوص اگر زن بزرگتر از مرد باشد. به عنوان زنی که چندین سال از همسرش بزرگتر است و شریک جوان تری دارد، ممکن است نتواند رفتار نامنظم و بی تجربه او را تحمل کند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با چالش های ازدواج جوان آشنا شوید؟

ازدواج با مرد کوچکتر از خود چه مشکلاتی دارد؟

باورهای رایج و سنتی در ایران عموماً نشان می دهد که پسران باید بزرگتر از دختر باشند. اما امروزه الگوی تفاوت سنی زن و شوهر تغییر کرده و کم کم شاهد ازدواج هایی هستیم که زن از شوهر بزرگتر است.

گاهی حوصله‌تان را سر می‌برد

اگر با جوانتر از خود ازدواج کنید، هر چه می گذرد بزرگ می شوید، سخت گیری و بی تجربگی او را تحمل نخواهید کرد. از آنجایی که شما این دوره را در زندگی همسرتان گذرانده اید و از نگرانی ها و افکاری که او در سال های اخیر با آن ها سر و کار داشته می دانید، برای شما ایده خوبی است، به خصوص اگر او در دهه 20 و 30 زندگی خود باشد. او دیگر از همسرش ناامید نیست. آزمون و خطای یک زن

او را کنترل می‌کنید

ازدواج با مردی که از شما جوانتر است شما را در اولویت زندگی قرار می دهد، اراده او را می پذیرید، تصمیم می گیرید و او را کنترل می کنید. بخشی از این قدرت و اختیار توسط همسرتان به شما داده می شود که ایمان خود را به زندگی با شما از دست می دهد و بیش از هر چیز دیگری مورد تایید شما قرار می گیرد. اما بخش دیگری از این اقتدار ناشی از تصویر ذهنی شماست. اگر به رابطه زن و شوهر علاقه دارید، این یک هشدار است! زیاد به همسرت پیام نده! با صدای بلند بخوانید

مرتبط  چگونه از عشق خود مراقبت کنیم؟

از علایقتان دست می‌کشید

هنگام ازدواج با مرد کوچکتر از خود، می توانید سعی کنید افکار و اعمال خود را با سبک و سیاق خواسته ها و علایق شریک زندگی خود تطبیق دهید، زیرا جوان تر به نظر می رسید. به عبارت دیگر، به جای معاشرت با دوستان هم سن و سال خود، با گروه دوستان شریک خود هماهنگ شوید و رفتاری مشابه با آنها انتخاب کنید. در ابتدا ممکن است این تغییرات شما را جذب کند و روحیه شما را تغییر دهد، اما پس از مدتی ممکن است به روزهای گذشته خود برگردید و مطابق با خود واقعی خود رفتار کنید.

به خودتان شک می‌کنید

وقتی با فردی کوچکتر از خود ازدواج می کنیم، پس از مدتی به خودمان شک می کنیم و شروع به مقایسه خودمان با زنان هم سن یا کوچکتر از همسرمان می کنیم. ممکن است متوجه چین و چروک صورت، موهای خاکستری روی سر و تغییراتی در شکل خود شده باشید. با گذشت زمان، این تردیدها شما را نسبت به شریک زندگی خود بی اعتماد و نسبت به رفتار خود حساس می کند. یک شریک این کار را انجام می دهد. شما ریسک می کنید و حضور یک مرد را در زنان جوان درک می کنید.

از رابطه جنسی‌تان ناراضی هستید

اگر با بزرگتر از خود ازدواج کنید، ممکن است با مشکلات جنسی مواجه شوید و این مشکل به تدریج باعث بهبود روابط بین همسران و آرامش در روابط خانوادگی می شود. هنگامی که یک زن به میانسالی می رسد، اغلب کاهش میل جنسی را تجربه می کند که می تواند بر روابط بین زن و شوهر تأثیر بگذارد. همچنین سن تولد برای زنان وجود دارد و برای مردان محدودیت سنی وجود ندارد. این مشکل می تواند برای چنین خانواده ای مشکلاتی ایجاد کند.

مرتبط  چگونه شکست عشقی را فراموش کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا