دکوراسیون داخلی

هرآنچه که باید درباره سرخ کن بدون روغن و نحوه کار با آن بدانید!

در زندگی امروزی به دلیل کار با محدودیت زمانی مواجه هستیم. داشتن وسایل الکترونیکی بسیار مفید است. سرخ کن ها یکی از محبوب ترین لوازم خانگی هستند. امروزه استفاده از سرخ کن ها برای بهبود کیفیت زندگی و سلامت افراد بسیار افزایش یافته است. در حالی که سوالات زیادی در مورد نحوه کار شخصی با این دستگاه وجود دارد. و بسیاری از آنها مهمترین سوالات هنگام خرید هستند. از مردم آنجا بپرسید، آیا آنها بدون روغن سرطان زا سرخ می کنند؟ اگر شما هم جزو کسانی هستید که به تازگی این دستگاه را خریده اید و نحوه استفاده از آن را نمی دانید. با این مقاله از دلتامگ همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب سرخ کردنی بدون چربی آشنا کنیم.

مقایسه سرخ کن بدون روغن و با روغن

بدون روغن سرخ کنید که اغلب به آن سرخ کن بادی می گویند. در داخل یک دستگاه فنی وجود دارد که هوای گرم را به گردش در می آورد و در نهایت غذا را بدون روغن سرخ می کند. این روش پخت غذاهای مورد علاقه خود را با حداقل مقدار روغن آسان می کند. در این دستگاه کافی است مواد غذایی را در یک سبد مخصوص قرار داده و داخل دستگاه قرار دهید. در این روش فن دستگاه هوای گرم را در اطراف سبد به گردش در می آورد تا غذا برشته شود. اما برای سرخ کردن مداوم غذا، باید تابه را پر از روغن کنید، روغن را در تابه گرم کنید، سپس غذا را در سبد بریزید و در روغن فرو کنید.

مرتبط  ۷ مدل شیک و جذاب پرده چین‌دار، برای اتاق پذیرایی

طرز کار سرخ کن بدون روغن

قبل از سرخ کردن هر نوع غذا در این سرخ کن ها توجه داشته باشید که دستگاه باید از قبل گرم شده باشد. همچنین مطالعه دفترچه راهنما را فراموش نکنید، زیرا نحوه عملکرد سرخ کن بدون روغن فیلیپس ممکن است با سرخ کن بدون روغن پارس خزر که برچسب ماهی، مرغ، کیک و سرخ کردنی دارد، متفاوت باشد. به عنوان مثال نحوه استفاده از سرخ کن بدون روغن به این صورت است: ابتدا مرغ ها را به مواد آغشته کرده و سطح آن ها را با برس مناسب چرب کنید سپس مرغ ها را داخل سبد قرار داده و داخل دستگاه قرار دهید. توجه داشته باشید که برای بهبود عملکرد دستگاه لازم است سینه مرغ از ران و سایر قسمت های دستگاه جدا باشد. چون سینه مرغ گوشت سفت تری دارد و زمان بیشتری برای سرخ شدن دارد.

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن برای سیب زمینی

سیب زمینی ها را به اندازه دلخواه برش دهید سپس داخل ادویه ها بریزید و با قلم مو کمی روغن اضافه کنید سپس در دستگاه قرار دهید و در دمای مناسب قرار دهید. بعد از پخت، سبد را بردارید و سیب زمینی ها را جابجا کنید تا دو طرف آن خوب بپزد و به دستگاه برگردید.

پختن کتلت در سرخ کن بدون روغن

برای پخت برش ها در مخلوط کن بدون روغن، مواد برش خورده را آماده کرده، قالب و سبد را داخل آن قرار دهید، دستگاه را روی دمای دلخواه قرار دهید، سبد را بردارید و پس از اتمام پخت، برش ها را زیر و رو کنید. . . بنابراین شما یک برش متعادل و باریک خواهید داشت.

مرتبط  کاشی‌‌های سرویس بهداشتی را برق بیندازید

مزایا و معایب سرخ‌کن بدون روغن

همه لوازم دارای مزایا و معایبی هستند و همچنین یخچال های بدون چربی نیز وجود دارد. از این رو در ادامه به بررسی مزایا و معایب این مدل سرخ کن می پردازیم تا بتوانیم خرید بهتری داشته باشیم.

مزایای سرخ کن بدون روغن

حفظ مواد مغذی

با توجه به اینکه غذا بدون نیاز به روغن سرخ می شود، مواد مغذی و ویتامین های موجود در غذا در حین پخت از بین نمی رود و غذای سالمی دریافت می کنید.

 تمیز کردن آسان

تمیز کردن غذاهای بدون روغن بسیار راحت تر از سیب زمینی سرخ شده معمولی است. بنابراین می توانید سبد را بردارید و با برس و صابون ظرفشویی تمیز کنید.

کاهش بو و دود در آشپزخانه

مزیت مهم ماهیتابه های بدون روغن این است که وقتی غذا را سرخ می کنید، بو و دود کمتری در خانه به مشام می رسد. در حالی که در یک فریزر معمولی بوی غذا در تمام خانه پخش می شود.

معایب سرخ کن بدون روغن

بالا بودن قیمت سرخ کن بدون روغن

هزینه سرخ کن روغنی بسیار بیشتر از سرخ کن معمولی است. اما با وجود فواید بی‌حساب این دستگاه برای سلامتی، می‌توان گفت که قیمت بالای آن نظر خریداران را تغییر نمی‌دهد.

فضای سرخ کن محدود است

مخزن این فریزرها کوچکتر از فریزرهای معمولی است. این مخزن حداکثر 12 لیتر حجم دارد و می تواند یک جوجه کوچک را در خود جای دهد. بنابراین اگر خانواده پرجمعیتی دارید، پخت و پز برای شما سخت است و آماده سازی آن زمان بیشتری می برد.

مرتبط  با شانه تخم مرغ لوستر آویز شیک بسازید +ویدیو

نحوه کار با سرخ کن بدون روغن سخت‌تر است

محصولات بدون روغن متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام دستورالعمل استفاده خاص خود را دارند. بنابراین یکی از معایب این دستگاه ها این است که قبل از شروع کار با آن ها باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید، در حالی که می توانید به راحتی غذا را در سرخ کن معمولی از هر نوع طبخ کنید. انجام دهید.

کابل برق کوتاه

کابل برق کوتاه یکی از معایب سرخ کن های بدون روغن است. بنابراین، باید آن را نزدیک پریز قرار دهید یا از یک پریز چندگانه استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا