روانشناسی

چرا بعضی مردان همسرشان را کتک می‌زنند

چه کسی به زن توهین کرد؟ کسانی که ترجیح می دهند مهر طلاق در شناسنامه نباشد با وجود اینکه به روح زوجین آسیب می زند، چه شخصیتی دارند؟ در این مقاله آنلاین بنوان در مورد آزار و اذیت زنان صحبت می کنیم.

همسر آزاری در افراد

افرادی که علیه شرکای خود مرتکب خشونت می شوند ممکن است به عنوان خشونت خانگی یا به طور دقیق تر به عنوان افرادی که در روابط خانوادگی رفتار خشونت آمیز دارند، شناخته شوند. این نوع رفتار فیزیکی، عاطفی یا جنسی می تواند در رابطه بین زن و مرد از جمله تجاوز، تهدید، بی اعتمادی، فشار و خشونت جنسی رخ دهد.

همسر آزاری در افراد چه مواردی دارد؟

افرادی که در معرض این نوع رفتارها قرار می‌گیرند ممکن است به شیوه‌هایی رفتار کنند که به نظر خشونت عادی می‌رسد، برنامه‌های خودسرانه برای کنترل همسر خود داشته باشند، به حریم خصوصی و حقوق همسر خود بی‌اعتنایی کنند و باعث آسیب‌های روحی و جسمی شوند. چنین افرادی سعی می کنند خشونت خود را پنهان کرده و به روابط زناشویی با همسر خود ادامه دهند. به دلیل عواملی مانند ترس از شکست خانواده، فشارهای فرهنگی و اجتماعی، وابستگی مالی یا سوء تفاهم می توان از طلاق اجتناب کرد. این افراد می توانند نتایجی مانند ایجاد شکنجه و ترس برای طرف مقابل از طریق تهدید، افزایش انعطاف پذیری و کاهش توانایی شریک برای ترک رابطه به همراه داشته باشند. .

مرتبط  مردها از یک رابطه عاطفی چه می‌خواهند؟

همسر آزاری در افراد چه آسیب‌هایی ایجاد می‌کند؟

اما رفتار خشونت آمیز در ازدواج بسیار ناخوشایند و غیرقابل قبول است. این رفتار می تواند آسیب های جسمی و روانی جدی به همسر و خانواده وارد کند. اگر شما یا شخصی که می‌شناسید این نوع رفتار را تجربه می‌کنید، بهترین راه‌حل این است که از منابع مربوطه حمایت کنید و به دنبال مشاوره باشید.

در برخی موارد ممکن است فرد دارای اختلال روانی باشد. fi این نشانه همسر آزاری در مردان است. اما باید توجه داشت که صرف وجود اختلالات روانی در فرد نمی تواند شاخص مطلق وجود همسر بدسرپرست تلقی شود. تحقیقات و تجزیه و تحلیل دقیق تری برای شناسایی علل و شرایط، علائم و رفتارهای مرتبط با همسر آزارگر مورد نیاز است.

نشانه‌های همسر آزاری در افراد

خشونت همسر شامل کتک زدن دائمی قربانی توسط شریک زندگی، تهدید، عدم تعادل قدرت، تسلط مالی، منزوی شدن، بردگی روانی یا تجاوز جنسی قربانی می شود. اگر توسط همسر مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید، تجربیات و شرایط می تواند منجر به بیماری روانی شود. این اختلالات عبارتند از اضطراب، افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، اختلال استرس اساسی (PTSD)، اختلالات اعتیاد، پرخوری عصبی، اختلالات خواب، اختلالات خلقی و سایر مشکلات سلامت روان.

مواردی که ممکن است باعث افزایش خطر خشونت خانگی شوند عبارتند از:

عوامل فردی: وابستگی مالی، وابستگی عاطفی، فقدان مهارت های ارتباطی سالم، کاهش مهارت حل مسئله، تحصیلات پایین، سوء مصرف مواد مخدر و الکل، اختلالات روانی و عاطفی، افکار خودکشی و خودکشی، سابقه خشونت خانگی. خانواده و غیره

مرتبط  چرا بعد از ازدواج عاشق شخص دیگری می‌شوند؟

عوامل خانواده: تعارضات خانوادگی، گسستگی بین فردی، وابستگی بیش از حد به یک فرد، شیوه فرزندپروری ناپایدار، فرهنگ خشونت خانوادگی و غیره.

عوامل اجتماعی: فشار اجتماعی. ، نابرابری جنسیتی، ازدواج زودهنگام، تحصیلات ابتدایی، فقر، بیکاری، بی ثباتی خانواده، بحران اقتصادی و غیره.

دانستن این نکته حائز اهمیت است که این فهرست تنها بخشی از عواملی است که خطر خشونت خانگی را افزایش می دهد. همه باید مراقب باشند و با کمک مشاور کاری انجام دهند تا از چنین روابطی در زندگی خود جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا