دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون منزل؛ سبک‌های دکوراسیون داخلی را به زبان ساده بشناسید

آیا سبک اثاثه یا لوازم داخلی خود را می شناسید؟ اگر می‌خواهید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، می‌توانید از بین ده‌ها طرح داخلی مختلف انتخاب کنید که مناسب شماست و بیشتر به شما می‌آید. این مقاله می تواند کمک کند.

۱۰ نمونه از سبک‌های دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی هنر طراحی دکوراسیون یک اتاق یا ساختمان با استفاده از قوانین یا دستورالعمل های سختگیرانه است. هدف از این هنر جلب توجه به عناصر معماری منحصر به فرد مانند درهای ورودی نامتقارن یا مبلمان است و از رنگ های جالبی مانند زرد، آبی و نارنجی استفاده می کند. اما رنگ مشکی یک عنصر متضاد است. در زیر تمامی اصول طراحی دکوراسیون داخلی در سبک های ذکر شده را مشاهده خواهید کرد.

۱. سبک دکوراسیون داخلی آفریقایی

طراحی داخلی آفریقایی الهام گرفته از طبیعت است و از اشکال، بافت و مواد طبیعی استفاده می کند. این سبک زیبا از چوب جنگلی، کاه و سنگ های مختلف برای مینیمال مبلمان دست ساز خود استفاده می کند. رنگ‌های طرح معمولاً گرم و زنده هستند، مانند شرابی، نارنجی تیره و قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای خاکستری با دیوارهای کرم یا سفید.

کف خانه اغلب با ماسه‌سنگ، خاک رس یا بتن تزئین می‌شود. فرش سیلی یا کنفی. اکثر مبلمان به سبک آفریقایی از آبنوس، چوب ماهون، سدر یا چوب خیزران با روکش ایکات، کوبا یا چرم ساخته شده اند. صندلی ها و کوسن ها نیز از حصیر ساخته می شوند.

پوست حیواناتی مانند گورخر یا یوزپلنگ نیز اغلب برای تاکید بر اهمیت حیات وحش در فرهنگ آفریقا استفاده می شود. صندلی های تریپولینا (صندلی های پروانه ای) با پرده های رنگارنگ پیچیده مکان مناسبی برای استراحت در اتاق هستند.

سبدهای دستباف، پنکه‌های بولگا، کاسه‌های چوبی حکاکی شده و ماسک‌های مذهبی، مصنوعات سنگی و کیسه‌های شنی نرم از جمله وسایل طرح دکوراسیون آفریقایی هستند.

۲. سبک دکوراسیون داخلی دوران استعمار آمریکایی

این سبک کلاسیک آمریکایی ترکیبی از عناصر سنتی و سنتی و همچنین عناصر الهام گرفته از تاریخ است. در دکوراسیون از سبک‌ها و الگوهای سال‌های 1600 تا 1800 استفاده شده است. این طرح با رنگ‌های ثابت و یراق آلات گران‌قیمت مانند برنج مشخص می‌شود.

لباس‌ها و نقاشی‌های باکیفیت از کتانی صاف ساخته شده‌اند که در دوره استعمار رایج بود. . این صندلی ها دست ساز و الهام گرفته از مبلمان قدیمی آمریکایی هستند. هر طرح میز و صندلی در این طرح منحصر به فرد است و با اشکال پیچیده و مواد مختلف نقاشی شده است. گونه های چوبی که اغلب برای مبلمان استفاده می شود: افرا، نارون، سرو و گیلاس. دستگیره های برنجی برای جلوه زیبا به کابینت ها و کشوها اضافه می شود.

فانوس‌های برنجی و مسی دست‌ساز، لوسترها و دیوارکوب‌ها حال و هوای دنیای قدیمی را به فضای داخلی دوران استعمار آمریکایی می‌آورند.

۳. سبک دکوراسیون داخلی آمیش

مانند شیوه زندگی آمیش ها، زیبایی طراحی این خانه نیز ساده و کارآمد است. نجاران و صنعتگران ماهر مبلمان، کابینت آشپزخانه و سایر وسایل خانه را می سازند. در این پروژه عمدتا از رنگ های خنثی مانند قهوه ای، سیاه، سفید و خاکستری استفاده شده است.

مرتبط  جای این وسیله در اتاق پذیرایی شما خالی است!

تضاد بین مبلمان چوبی خانه و رنگ های تیره آمیش ها وجود دارد. مبلمان آمیش به‌خاطر تاج کمانی منحصربفرد و درها و کشوهای پانل‌دار معروف است. میز، صندلی، مبل و کابینت دارای پایه های مشبک گیلاسی و بلوطی هستند. لامپ های گازی در خانه های آمیش ها بسیار محبوب هستند.

در طراحی این نوع دکوراسیون، از مواد مستحکم مانند آهن، مس و قلع برای ساخت آویزها و دیوارکوب‌ها استفاده می‌شود.

۴. سبک دکوراسیون داخلی عربی

طراحی داخلی عربی با عناصر سبز، رنگ های روشن مانند فیروزه ای، کیفیت، ظرافت و زیبایی بی نظیری را به نمایش می گذارد. افزودن و ترکیب رنگ ها و عناصر مختلف مانند لامپ های فلزی، مبل های مخملی، میزهای چوبی و تزئینات شیشه ای جلوه ای زیبا و جالب به اتاق نشیمن یا اتاق خواب عربی می دهد. برای زیبایی دکوراسیون عربی از پرده و دستمال کاغذی استفاده می شود. رنگ های خنثی پایه اصلی طراحی داخلی عربی هستند و رنگ های زیبا و تزیینی مانند طلایی، نقره ای، فیروزه ای، صورتی و برنزی فضای زیبایی به اتاق می بخشد. ستون های آهنی در امتداد دیوار چیده شده اند تا طرحی زیبا ایجاد کنند.

روکش صندلی و مبلمان از مواد لوکس مانند ابریشم و مخمل است وسایل چوبی دیگر مانند میز و کابینت، ظاهری شاهانه و باشکوه به فضا می‌بخشد.

۵. سبک دکوراسیون داخلی آرت دکو (دکوراسیون هنری)

این طرح با الهام از هنر و طراحی دهه 1920 فرانسه، از مواد براق، فلز، شیشه و کروم استفاده کرده است. برخلاف سبک‌های قدیمی‌تر که شامل نقوش گل می‌شد، فرش‌ها و پارچه‌های آرت دکو دارای تصاویر گرافیکی مانند خطوط، طلوع خورشید، نقاشی‌های حیوانات، و اشکال هندسی بودند.

مبلمان و هنر دیواری زبری را در سراسر خانه نشان می‌داد. تیز است قطعات بزرگ مانند صندلی های بزرگ، صندوقچه ها و مبل ها از فضای دهه 1920 الهام گرفته شده اند. اشیاء تزئینی مانند زیور آلات و مبلمان نیز اغلب از مواد براق مانند برنز صیقلی، کروم یا فولاد ساخته می شوند.

الگوهای هندسی پررنگ اغلب بر روی دیوارها، ستون های سقف و لامپ ها قرار می گیرند. طرح های زاویه دار دیگر مانند شورون و زیگزاگ مکمل عناصر تزئینی هستند. نمونه های عالی از این معماری را می توان در منطقه تاریخی میامی بیچ، فلوریدا یافت. این سبک توسط چندین هتل کوچک در منطقه از اواسط دهه 1920 تا اوایل دهه 1940 مورد استفاده قرار گرفت.

از طراحان برجسته آرت دکو می‌توان به لوکوربوزیه، آیلین گری، رنه لالیک، امیل-ژاک رولمن و کاساندره اشاره کرد.

۶. سبک دکوراسیون داخلی آرت مدرن (هنر مدرن)

این سبک مدرنیته را با مینیمالیسم ایده آل ترکیب می کند. برخلاف آرت دکو، در طراحی‌های هنری مدرن از اشکال زاویه‌دار، گرد و افقی استفاده می‌شود و لوازم جانبی اغلب با خطوط موازی تزئین می‌شوند. برجسته ترین رنگ در سبک مدرن سفید است و از سطوح مسطح و کمتر تزئینی استفاده می شود.

مرتبط  با فلفل سیاه لباس‌های خود را از کدری نجات دهید

درها، پنجره ها و سایر عناصر معماری منحنی. در سرتاسر ساختمان از مصالح طبیعی مانند فلز، کاشی های سفالی، بتن و شیشه استفاده شده است. نقطه قوت هنر مدرن در سادگی و عدم تزیینات و تزیینات آن است. صندلی ها و مبلمان دارای لبه های گرد هستند و از رنگ های مختلفی مانند سیاه و سفید استفاده می کنند. این به مبلمان حس جدیدی می دهد. چراغ‌های کف و رومیزی اقلام محبوبی در هنر مدرن هستند که اغلب با شیشه‌های مات ساخته می‌شوند.

از طراحان برجسته سبک مدرن، می‌توان به ریموند لووی، پاول فرانکل، نورمن بل گدس و گیلبرت رود اشاره کرد.

۷. سبک دکوراسیون داخلی آرتیزانی (صنعتگری)

رنگ های گرم، بافت های خشن و کارهای ظریف روستایی در این سبک طراحی گنجانده شده است. مواد و جزئیات کار همه از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به دلیل مهارت و جزئیات آنها مورد قدردانی قرار می گیرد. کابینت های چوبی درجه یک، شیرهای آب برنجی و سطوح صیقلی این دکور هنری را تکمیل می کنند.

قالیچه ها، پارچه های گلدار و طرح های انتزاعی رنگارنگ یادآور خانه های سنتی هستند. مبلمان ظریف و نسبتا ساده هستند و اغلب هویت یا قومیت سازنده را منعکس می کنند. وسایل تزئینی مانند مبلمان کاملا منحصر به فرد هستند. از لامپ های آویز دست ساز گرفته تا چراغ های رومیزی با گلدان های شیشه ای با ویژگی های خاص می توان از آنها در طراحی داخلی به سبک کاردستی استفاده کرد.

از آنجا که تمام مراحل با دقت تمام و با دست انجام می‌شود، هر یک از مبلمان و وسایل تقریباً تک و بی همتاست.

۸. سبک دکوراسیون داخلی خانه ساحلی

سبک خانه ساحلی به فضا حس سبک و زیبایی می بخشد، گویی در ساحل نشسته اید و پاهای خود را در شن و ماسه قرار داده اید. رنگ های این سبک اصلی ترین رنگ های شاد ساحلی در طبیعت مانند آبی، بژ و سفید هستند. رنگ های روشن و آفتابی مانند مرجانی و آبی نیز می توانند فضای داخلی ساحلی را زیبا کنند. برای زیبا و راحت شدن اتاق نشیمن، معمولا آن را با مبلمان حصیری یا چوب گردو می پوشانند و با مواد سبک مانند پنبه یا پارچه می پوشانند. وسایل روشنایی مانند چراغ رومیزی نیز تولید می شود.

می‌توان از فانوس‌های روستایی ساخته شده از مس یا آهن به عنوان دیوارکوب استفاده کرد.

۹.  سبک دکوراسیون داخلی خانه‌های روستایی

سبک خانه روستایی را می توان راحت و آرامش بخش توصیف کرد. شبیه به سبک ساحلی، فضای داخلی کلبه حسی سبک و ظریف به اتاق می دهد. در این سبک به جای پارچه های سنگین از پارچه های سبک مانند توری و نخی استفاده می شود. چوب های فرسوده، رنگ های ملایم، رنگ های سفید و کرم خانه هایی صمیمی، گرم و راحت می سازند.

مرتبط  همه‌چیز درباره برند ریبن؛ تاریخچه و داستان خواندنی این برند درخشان

زیبایی خانه های مزرعه از وسایل و لوازم کلاسیک مانند لوستر، سینک و فرش ناشی می شود. او از تجمل استفاده می کند. این مبلمان تزئینی راحت و غیررسمی است. صندلی ها و مبل ها را می توان با رنگ های شاد و روشن که رنگ های دریا و آسمان را منعکس می کند، روکش کرد. فرش های دستبافت زیر مبلمان به راحتی خانه می افزایند. تخته های چوبی به دیوارها، سقف و کف زیبایی می بخشد.

نور طبیعی خانه را روشن می‌کند و سطوح سفید و لوستر و آویزهای ونتج روشنایی بیشتری به دکوراسیون می‌بخشند.

خانه‌های ییلاقی

طراحی داخلی خانه ییلاقی شبیه به فضای داخلی حومه شهر است. در این سبک از رنگ های مات و مواد درجه یک در سراسر خانه استفاده می شود. دکوراسیون و مبلمان نیز از بازارها و مغازه های عتیقه الهام گرفته شده است. پارچه های روی پرده ها، پرده ها و ملافه ها اغلب گلدار، چهارخانه، چهارخانه یا راه راه هستند تا به زیبایی و جذابیت اقامتگاه بیافزایند. تزئینات میز، صندلی، کمد و کابینت های چوبی معمولا از چوب و رنگ قدیمی ساخته می شود. از فلزات در وسایل روشنایی مانند لامپ های دیواری مسی یا لامپ های مسی نیز استفاده می شود.

شیشه‌های شیر نقاشی شده با رنگ‌های پاستلی اغلب به عنوان ظروف تزئینی در قفسه‌ها قرار داده می‌شوند.

کلمات پایانی

چه فرد ساده ای باشید و چه فقط دوست دارید نقاشی بکشید، این روش به شما کمک می کند تا دنیای اطراف خود را تزئین کنید و ایده های جدیدی بیاموزید. می توانید از هر کدام برای تزئین اتاق یا منزل خود استفاده کنید و با انجام کارهای مختلف زیبایی و ظرافت را به خانه خود بیافزایید. تمامی روش های ذکر شده کاربرد خود را دارند. پس با توجه به سلیقه و محل زندگی خود بهترین را انتخاب کنید.

محبوب ترین جواهرات امروزی را ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا