دکوراسیون داخلی

این گیاهان حتی با یک‌بار آب دادن در ماه هم به خوبی رشد می‌کنند

نگهداری و نگهداری از گیاهان در خانه می تواند کاری زمان بر باشد و برای همه امکان پذیر نیست، بنابراین خانه های بادوام و خانه های دکوراتیو کم نگهداری طرفداران زیادی دارند. در این مقاله بنوان تعدادی از مقاوم ترین سازه ها را معرفی کرده ایم، با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم در دکور منزل

گیاهان داخل خانه یکی از عناصر تزیینی مهم و طبیعی دکوراسیون منزل هستند و ایرانیان از وجود آنها در خانه بسیار خرسندند.

رشته مروارید

نام دیگر این گیاه دانه تسبیحی به دلیل ظاهر آن است. حلقه های سبز کوچک شبیه نخودهایی هستند که در ردیف های کوچک رشد می کنند. این گیاه از خانواده ساکولنت های آفریقای جنوبی است، بنابراین به راحتی خشکی و کم آبی را تحمل می کند. برای بهترین نتیجه، گیاه را در یک سبد آویزان در آفتاب کامل قرار دهید.

گیاهان هوازی

گیاه بادی یعنی نیازی به خاک ندارد. شما در واقع به آن آب نمی دهید. شما هفته ای یک بار به آن آبیاری می کنید و به دلیل همین ویژگی، طراحان داخلی عاشق این گیاهان هستند، از آنها در طراحی هایشان استفاده می کنند و جایگاه ویژه ای را در لیست گیاهان مقاوم داخلی در دکوراسیون منزل به خود اختصاص می دهند.

بامبو خوش شانس

این گیاه خانگی است و در فضاهای کوچک قابل استفاده است. پرورش بامبو شاد به این صورت است که سانتی متر پایین گلدان را با ماسه پر کنید و سپس به همان مقدار آب اضافه کنید.

مرتبط  ساده‌ترین روش برای بزرگ‌ترین تحول در دیوار خانه

نخل دم اسبی

این گیاه را در گلدان نسبتا بزرگ نگهداری کنید تا شلوغ نشود و خاک خشک شود، اگر به نظر می رسد که رشد آن خیلی سریع است، آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید. در زمستان به آب کمتری نیاز است. بنابراین بهتر است خاک را زیاد خیس نکنید زیرا باعث پوسیدگی ساقه می شود. این گیاه باید در معرض نور خورشید باشد.

کاکتوس زبرا

برخی از کشاورزان این گیاه را کاکتوس گورخری می نامند و برخی دیگر از نام گیاه استفاده می کنند و آن را هوروشت می نامند. این گیاه گلدانی یکی از جالب ترین وسایل تزیینی داخل خانه است و برای حفظ سلامت آن باید ماهی یک بار آبیاری شود.

گیاه دم میمونی یا خردم

این گیاه به خشکی مقاوم است و شجره نامه ای است که به آب کمی نیاز دارد. پس زیاد به آن آب ندهید و در جای آفتابی قرار دهید.

گیاه عنکبوتی

از دیگر گیاهان داخلی که می توانند در برابر دکوراسیون خانه مقاومت کنند می توان به گیاه عنکبوتی یا گیاه گندم اشاره کرد. این گیاه آپارتمانی برای کسانی که فراموش می کنند گیاهان خود را آبیاری کنند بسیار مناسب است زیرا دارای ریشه هایی است که مواد مغذی مهم را برای مدت طولانی ذخیره می کند.

گیاه لاستیکی

یکی از بزرگترین مشکلات مردم با این گیاهان آبیاری است. این گیاه یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی است و جایگاه ویژه ای در لیست گیاهان مقاوم برای تزئین خانه دارد. درخت لاستیک یا فیکوس الاستیکا را نیز می توان هدیه خوبی دانست، بسیاری از افراد آن را سال ها نگهداری می کنند و در این مدت چندین متر رشد می کند. برخی از گونه های این گیاه دارای شاخه های قرمز یا نارنجی هستند

مرتبط  ۹ چیزی که هرگز نباید در اتاق خواب نگه دارید

سخن آخر

گیاهان آپارتمانی مقاوم معمولاً گیاهانی هستند که در داخل خانه به خوبی رشد می کنند و نیاز به مراقبت کمی دارند. این گیاهان برای کسانی که به دلیل تغییرات نور، دما و رطوبت زمان و انرژی کمی برای نگهداری از گیاهان دارند ایده آل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا