بهداشت و سلامت

۵ نرمش ساده که بدن شما را سالم نگه می‌دارد

از زمانی که انسان ها حیوانات را برای غذا شکار می کردند و مسافت های طولانی را با آب طی می کردند، همه چیز تغییر کرده است. اما بدن ما تغییر چندانی نکرده است. ما هنوز به جنبشی که اجدادمان استفاده می کردند نیاز داریم. به مجله اینترنتی بنوان بپیوندید تا با درمان های خانگی ساده برای جوان نگه داشتن بدن خود آشنا شوید.

دردهای مفصلی به ما چه می‌گویند؟

به طور کلی، بهتر است درد و ناراحتی بدن را به عنوان میل به تغییر در نظر بگیریم، نه آسیب بافتی یا مفصلی. عمل می تواند در برابر تأثیرات زندگی مدرن مقاومت کند. توانایی های بدن شما و تمام سیستم های بدن (هضم، گردش خون، ایمنی، لنفاوی) را بهبود می بخشد.

با 5 تمرین ساده در خانه یا محل کار، می توانید تا سنین بالا از بدن خود محافظت کنید. شما قبلاً برخی از این مراحل را انجام داده اید. ممکن است مجبور شوید آنها را کمی متفاوت انجام دهید. انرژی هایی که می توانند تغییرات زیادی در بدن شما ایجاد کنند. آنها را هر روز یا هر چند وقت یکبار که می توانید انجام دهید.

۱. نشستن روی زمین

پانزده تا سی دقیقه نشستن روی زمین به حرکت بهتر مفاصل لگن کمک می کند. همچنین نشستن فشار خوبی به ستون فقرات وارد می کند. هر دوی این ویژگی ها به اثرات طولانی مدت نشستن روی صندلی هنگام کار با رایانه یا تماشای تلویزیون اشاره دارد.

مرتبط  با بی‌خوابی و استرس خداحافظی کنید!

سه مدل مناسب برای نشستن روی زمین

الف) چهارپا: مانند یک کودک کنار هم بنشینید و پاهای خود را روی هم قرار دهید.

ب) پروانه: با یک پا خمیده با زاویه 90 درجه بنشینید. در این مرحله عضلات ران شما باید در تماس کامل با زمین باشد. به آرامی پای جلو را استراحت دهید و پای مقابل را با زاویه 90 درجه به عقب خم کنید. بعد از 5 دقیقه طرف خود را عوض کنید.

ج) نشستن فعال: با پشت صاف بنشینید و پاهای خود را جلوی خود دراز کنید. اگر راست نشستن برایتان سخت است، می توانید نیم تنه خود را کمی به جلو خم کنید.

۲. از زمین برخاستن بدون کمک

آیا می توانید بدون تکیه دادن به چیزی یا قرار دادن دست روی زانو بایستید؟ اگر نمی توانید نگران نباشید، به تمرین زیادی نیاز دارد.

اما این تمرین ساده ارزش انجام دادن در خانه را دارد: توانایی ایستادن بدون کمک به معنای چیزی فراتر از سن شماست. (مطالعات نشان می دهد که این آزمایش تعداد علل مرگ را کاهش می دهد، اما بدن شما را نیز انعطاف پذیر می کند.

۳. نشستن روی صندلی فرضی (اسکوات)

این ورزش ها تمرینات قدرتی نیستند، تمرینات خوبی برای زانو، باسن، کمر و شکم هستند.

اسکات ایده آل این است که بایستید و سپس باسن خود را به سمت عقب خم کنید، انگار روی یک صندلی خیالی نشسته اید. انگشتان پا به جلو و پاشنه ها روی زمین باید طوری بنشینید که ببینید انگشتان پا و زانو از حالت عمودی محو نمی شوند. اگر برای شما سخت است، در مقابل دیوار بنشینید و بایستید پنج تا ده نفس در این حالت بمانید

مرتبط  خرما و عوارض خطرناک مصرف آن که باید بدانید

|

۴. یک پا روی صندلی

اگر با یوگا آشنایی دارید، حرکت کبوتر را می شناسید. یک حرکت خوب برای عضلات سرینی (مانند اسکات).

حرکت شماره 4 شبیه حرکت کبوتر یوگا است، اما آسان تر و موثرتر است.

پای راست خود را روی یک صندلی (یا میز) قرار دهید. زانوهای خود را به طرفین خم کنید و پاهای خود را به اندازه عرض صندلی خم کنید.

دست راست خود را روی زانوی راست و دست چپ خود را روی سمت راست خود قرار دهید. این وضعیت را به مدت دو دقیقه یا تا حد امکان حفظ کنید.

سپس همین کار را با پای چپ انجام دهید.

۵. ایستادن روی یک پا

همه ما می دانیم که با افزایش سن، قدرت خود را در حرکات بدن از دست می دهیم. سقوط یک عامل خطر بزرگ برای بزرگسالان است. زمین خوردن سومین علت اصلی صدمات تصادفی در سراسر جهان در بین افراد 18 تا 35 ساله است.

سعی کنید 20 ثانیه روی یک پا بایستید و سپس طرف را عوض کنید. هنگامی که توانستید روی یک پا بایستید، سعی کنید چند اینچ دورتر از یک دیوار سفید خالی بایستید.

دیوارهای بدون علامت قابل مشاهده کار را دشوار می کند. در مرحله آخر مهارت می توانید چشمان خود را ببندید و سعی کنید روی یک پا بایستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا