دکوراسیون داخلی

همه‌چیز درباره برند ریبن؛ تاریخچه و داستان خواندنی این برند درخشان

برند ریبون یکی از معروف ترین برندهای عینک در جهان است که قدمت آن به یک قرن پیش می رسد و به دلیل ساخت عینک آفتابی برای خلبانان نظامی مشهور است. اگرچه ریبن در طول زندگی حرفه ای خود با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است، اما او توانسته اصالت و سرسختی خود را تا به امروز حفظ کند. اگر می خواهید در مورد این برند بیشتر بدانید، با ما همراه باشید

|

خلاصه این مطلب

گذری کوتاه به زندگی ایده‌پرداز برند ریبن

جان آرتور مکردی، پرافتخارترین خلبان نیروی هوایی آمریکا

جان آ. مکریدی خالق و طراح اصلی برند ریبون است. مک‌ریدی متولد 14 اکتبر 1887 یکی از خلبانان با افتخار در نیروی هوایی ایالات متحده بود و خدمات ارزشمندی را در طول خدمتش ارائه کرد. او در جنگ جهانی دوم خدمت کرد و کتابچه راهنمای خلبانی را نوشت که منبع اصلی آموزش خلبانی در سال های اولیه امریکن ایرویز بود. مک کریدی تنها خلبانی است که برای سومین سال متوالی جایزه خلبان سال را از آن خود کرد. اولی برای پروازهای طولانی، دومی برای پروازهای موفق بین قاره ای و سومی برای پروازهای صبور که حدود 36 ساعت طول می کشد.

تاریخچه خواندنی برند ریبن؛ داستان خلبان‌های شجاع

ایده معرفی نوار در اواخر دهه 1920 شروع شد. سپس خلبانان پس از آزمایش های فراوان توانستند بر فراز اورست پرواز کنند. مشکل این است که آنها به ارتفاعات بسیار پایین می رسند که باید از دمای زیر 80 درجه محافظت شوند. آنها علاوه بر لباس پرواز، کلاه چرمی بر سر دارند و چشمان خود را با عینک می پوشانند. از طرفی مرگ آنها مشخص نیست.

پلک‌های یخ‌زده خلبان شرودر

در سال 1929، شورتی شرودر اولین خلبانی بود که با هواپیما در ارتفاع 33000 پایی پرواز کرد. دقایق اولیه پرواز طبق برنامه پیش رفت. اما پس از یک ارتفاع مشخص، دما کاهش یافت و گرمای بدن شردر باعث شد که عینک او مه آلود شود. غیرمنتظره بود و در آن لحظه نمی دانست چگونه به پرواز ادامه دهد. پس از چند ثانیه مه در عینک کاملاً دید او را مسدود کرد و شردر می دانست که این خطرناک است و چاره ای جز باز کردن عینک نداشت. چند ثانیه نگذشته بود که دیدش کاملا تار شد و چشمانش یخ زد. شردر در شرایط وحشتناک بهترین کار را انجام داد و در هواپیما فرود آمد. اما اتفاقی که برای او افتاد همکارانش را شوکه کرد. شردر با دیدن پلک های یخ زده شوکه شد و تا یک ماه نتوانست این تصویر را فراموش کند. به همین دلیل تصمیم گرفت در همان هواپیما بالاتر از ارتفاع پیشنهادی شرودر برود.

حادثه‌ای که تکرار نشد

خلبان ماکاردی با احتیاط و عینک مخصوص پرواز خود را آغاز کرد. همانطور که قدش بلندتر شد، متوجه شد که لنز عینکش کمتر تیره است و نور شدید خورشید راحت تر وارد چشمانش می شود. هر چه بیشتر می شود، بدتر می شود. نور دیدش را مسدود کرد و عینکش را پوشانده بود. بدترین بخش این است که مشکل باعث سرگیجه، حالت تهوع و ناتوانی در تمرکز او می شود. جان توانست این رکورد را بشکند و هواپیما را به سلامت فرود آورد. اما برای سال‌ها، خلبانان به نیروی هوایی ایالات متحده شکایت می‌کردند و گزارش می‌دادند که پنجره‌ها بیش از حد روشن و بسیار روشن هستند. در نهایت مک‌ریدی به این ایده رسید که عینک‌های هوانوردی به طراحی کاملا متفاوتی نیاز دارند تا از موقعیت‌های خطرناک جلوگیری کنند. بنابراین، نیروی هوایی ایالات متحده از مک‌کردی خواست تا با بوش و لومب تماس بگیرد و با آنها برای تولید عینک مورد نظر خود همکاری کند.

درباره شرکت بوش اند لومب

Bausch + Lomb یک شرکت محصولات بهداشتی و مراقبت از چشم است که در کانادا مستقر است. این شرکت در سال 1853 در روچستر، نیویورک، توسط چشم پزشک جان بوش و سرمایه دار هنری لومب تاسیس شد، این شرکت یکی از تامین کنندگان پیشرو لنزهای نوری و عینک، محلول های مراقبت از لنز، بزرگترین پزشکی چشم پزشکی و تجهیزات جراحی در جهان است. در آن زمان، این شرکت تنها تولید کننده تجهیزات نوری در ایالات متحده بود. تا سال 2022، این شرکت تقریباً 13000 کارمند بازاریابی و تولید مستقیم و غیرمستقیم در 100 کشور جهان دارد.

تأسیس برند ریبن در سال ۱۹۳۶

عینک‌های اولیه ریبن کاهش‌دهنده اثر تابش نور

جان مک کریدی در مصاحبه با Bush & Lomb اتفاقی را که برای او، شرودر و سایر خلبانان رخ داده است را توصیف می کند و پیشنهاد می کند که عینک های مناسبی برای خلبانان ساخته شود تا تاثیر نور مستقیم خورشید بر چشم ها کاهش یابد. سبکی که او برای فریم ها و عینک ها پیشنهاد کرد، شکل قطره ای بود که تمام گوشه های چشم را می پوشاند. یک سال پس از این گزارش، تیم متخصصان فنی و طراحی بوش و لومب، پس از آزمایش های فراوان، لنزهای ضد تابش جدیدی را با نام تجاری Ray Ban (Ray Ban Anti-Glare) تولید کردند.

آنها تشعشعات را فیلتر می کنند. اتصال مادون قرمز و اشعه ماوراء بنفش خورشید، عدسی های سبز رنگ این شیشه ها از مواد فلزی خاصی ساخته شده است. این لنزها نه تنها نور را منعکس می کنند، بلکه مانع دید خلبان نیز نمی شوند. نظر کارشناسی استفاده از پنل های شیشه ای بود. اما تیم طراحی مخالفت کرد. استدلال او این بود که لنزهای تماسی به طور کامل بازتاب خورشید را مسدود می کنند و پرواز با آنها خطرناک است. زیرا خلبانان نمی توانند امواج هواپیماهای دیگر را در آسمان ببینند. برای این منظور از عدسی از نوع G15 استفاده کردند که اشعه نور را مسدود می کند و طبق میل خلبان از چشم محافظت می کند. این لنزها از پلاستیک ساخته شده و با طلا پوشانده شده اند تا خلبان در طول پرواز احساس سبکی و سنگینی نکند.

مرتبط  این وسیله ارزان در دکور خانه را دست کم نگیرید

از این رو نماد روبان است.

علت انتخاب نام برند ریبن

ریبن از ورود نور شدید خورشید و پرتوهای مضر آن جلوگیری می‌کند

معنای تحت اللفظی نام تجاری ریبون ارتباط تنگاتنگی با هدف طراحی عینک، یعنی جلوگیری از نور خورشید دارد. در زبان انگلیسی کلمه Re به معنی ری و کلمه Ban به معنای ممنوعیت است. به همین دلیل شرکت Bush & Lomb نام ریبون را برای این عینک انتخاب کرد.

پس از فروش اولین سری از عینک های هوانوردی و رضایت خلبانان، عموم مردم نیز این عینک را انتخاب کردند. زیرا مهم است که نه تنها از چشم خلبانان، بلکه از چشمان عموم مردم در برابر نور خورشید محافظت شود. کوهنوردان، ملوانان، ماهیگیران و کارگران فضای باز و همچنین گلف بازان به این عینک نیاز دارند. از این رو تولید عینک های ریبن افزایش یافت و این برند در پایان سال 1938 مجدداً نوآوری کرد و این بار باعث شگفتی ملوانان و ماهیگیران شد.

عینک‌های به‌روزشده برند ریبن برای دریانوردان

عینک‌های به‌روزشده با قاب‌های تمام‌فلزی

برند ریبون برای ماهیگیران و ملوانان نسخه به روز شده عینک های هوانوردی را با کمی تغییرات آماده کرده است. این عینک که با نام Ray Ban Aviators به ​​بازار عرضه می شود، به جای پلاستیک دارای فریم تمام فلزی بود.

در سال 1939، عینک خلبانی دوباره به روز شد و به عنوان این بار فروخته شد. Ray-Ban Outdoorsman یک مرد معمولی است.

برند ریبن در جنگ جهانی دوم

سمت راست: ژنرال مک‌آرتور، فرمانده محبوب آمریکایی‌ها

یک سال پس از به روز رسانی عینک هوانوردی، جنگ جهانی دوم آغاز شده بود و خلبانان نیروی هوایی ایالات متحده همچنان با موفقیت با نام تجاری ریبون پرواز می کردند. این برند با تحقیق و توسعه گسترده محصول نیازهای روزانه مردم را برآورده کرده است. در طول جنگ، عینک باندی دیگر انحصاری نبود و در کنار تجهیزات ورزشی فروخته می شد، اما به دلیل کیفیت بالای آن، گرانتر از عینک های دیگر بود.

باندی دهه 1940. عینک آفتابی هوانورد به نماد مهم مد دوران جنگ تبدیل شده است و غیرقابل انکار است. با این حال، برخلاف بسیاری از برندهای مد که چهره‌شان افراد مشهور دنیای فیلم و موسیقی است، چهره برند ریبون یک ژنرال پنج ستاره ارتش ایالات متحده است، ژنرال داگلاس مک آرتور یکی از چهره‌های مشهور و محبوب در ایالات متحده است. . سرباز در روزهای آغازین جنگ جهانی دوم، هنگام پیاده شدن از هواپیما برای یکی از مهم ترین مأموریت هایش، عینک خلبانی روبانی را به چشم می زد. عکس هایی که عکاسان از او گرفته بودند، فروش عینک های هوایی ریبون را افزایش داد. بسیاری از مردم می خواستند عینک را به عنوان ژنرال مورد علاقه خود داشته باشند.

بنابراین، سرباز برند روبان را در موقعیت خوبی در صنعت مد قرار داد. بنابراین غیرنظامیان نیز سعی کردند با پوشیدن تی شرت های نیروی هوایی و تفنگداران دریایی که با عینک های خلبانی با روبان تکمیل شده بود، از سبک ژنرال مک آرتور تقلید کنند.

سری جدید عینک‌های برند ریبن در دوران جنگ

برند ریبن مدل ریبن شوتر؛ زرد کم‌رنگ

برخلاف بسیاری از برندهای دیگر، جنگ مانع از تجدید خط تولید برند ریبون نشد. جدیدترین خط آنها عینک آفتابی هوانوردی Ray Ban Shooter به رنگ سبز و زرد است. لنزهای زرد کمتر تیره هستند و به افراد اجازه می دهند جزئیات را در نور آبی و آسمان ابری ببینند. علاوه بر این، این لنزها دارای لنزهایی هستند که برای بازتاب و کاهش طراحی شده اند و لنزهای محافظ روی هر دو لنز قرار می گیرند. این ایده عملی نشد، زیرا دید کامل خلبان هواپیما در حال پرواز را مسدود کرد و باعث شد که رگه روی تصویر حاصل تأثیر بگذارد. بدون از دست دادن جذابیت جنگ و ثبات خود، وارد فرهنگ عمومی می شود، نشان خود را حفظ می کند و جایگاه خود را برای دهمین بار تأیید می کند.

دهه ۱۹۵۰ و تأثیرگذاری برند ریبن با کمک هالیوود

جیمز دین با عینک مشهور وی فارر در فیلم شورش بی‌دلیل

این دهه آغاز یک دوره جدید و مهم برای ریبون بود. زیرا در سال 1952 و 1953 با تولید عینک های آفتابی جدید به نام Ray Ban Wayfarer که مخصوص هوانوردان نبود. دوباره به عینک آفتابی نگاه می شود. بعد از جنگ جهانی امروز، هالیوود به برند ریبون کمک کرد تا نفوذ خود را در صنعت مد حفظ کند. به عنوان مثال، در سال 1955، بازیگر مشهور آمریکایی، جیمز دین، Rebel Without را معرفی کرد. خط تولید جدید برند a Cause با عینک روبانی آن. اما در طول تاریخ ریبان، هیچ محصولی از این برند به اندازه عینک آفتابی Aviator محبوب نبود. 1953 Rayban مدل جدید Wayfarer را با لنزهای خاکستری خنثی و واقعی معرفی کرد. ضد آفتاب لنز نسبت به مدل اول بالاتر است. مهمترین پیشرفت در عینک های مسافرتی مربوط به دهه 1980 است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

1957. چهارمین شکل از عینک های هوانوردی با فریم فلزی، معروف به Ray-Ban، در سال 1998 معرفی شد. لنز کاروان در میدان است و بعداً توسط رابرت دنیرو در فیلم معروف راننده تاکسی در سال 1976 استفاده شد که در زیر مشاهده می کنید:

مدل ریبن کاراوان

در پایان این دهه، ریبون اولین مجموعه انحصاری عینک آفتابی زنانه را با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف گل‌های بهاری، مطابق با مد روز افتتاح کرد.

دهه ۱۹۶۰ و گسترش کاتالوگ محصولات

پیتر فوندا با عینک مدل ریبن در ایزی رایدر، محصول ۱۹۶۹

در دهه 1960، ریبون با افزودن 50 مدل جدید به کاتالوگ خود، از جمله انواع جدید عینک مردانه، زنانه و کودکان، توانست به اوج محبوبیت خود برسد و به رهبر جهانی در تولید عینک تبدیل شود. باز هم هالیوود سهم زیادی در این محبوبیت داشته است. به عنوان مثال، در سال 1969، پیتر فوندا، بازیگر مشهور هالیوود، در فیلم Easy Rider از عینک آفتابی المپیک ری بن استفاده کرد. محبوبیت فوندا باعث افزایش فروش این عینک شد. شکل لنزهای این عینک مستطیلی بود، یک برس سیمی با انحنای متوسط ​​بین لنزها ساخته شد، در سال 1968 ریبون عینک Balorama را معرفی کرد که کلینت ایستوود، بازیگر فیلم Dirty Harry، سه سال بعد از آن استفاده کرد. در پایان این دهه، ریبون دو نوع عینک تولید می کند و مفهوم جدیدی را برای آنها اعمال می کند. این برند عینک جدیدی را در یک کیف محافظ چرمی یا پلاستیکی معرفی کرده است که مشتریان می توانند در صورت عدم استفاده در کیف خود قرار دهند.

مرتبط  ایده‌های جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

کاهش فروش عینک‌های برند ریبن در دهه ۱۹۷۰

مدل Ray-Ban Vagabond

برخلاف دهه قبل، دهه 1970 برای ریبون موفقیت آمیز نبود زیرا محبوبیت و فروش عینک کاهش یافت. در طول دهه گذشته، اتاق فکر این برند بر تولید عینک های ورزشی سازگار با عینک های فنی مدرن متمرکز شده است. یک جفت عینک آفتابی Ray-Ban Vagabond و Ray-Ban Stateside با لنزهای پلاستیکی و یک جفت عینک آفتابی و ورزش های کلاسیک زمستانی محصولات این روزها هستند. این عینک نه تنها در برابر نور خورشید محافظت می کند، بلکه در برابر باد شدید نیز محافظت می کند

1974. در سال 2011 نسخه جدیدی از همین عینک با عینک های عکاسی ساخته شد که نوارها و نقش های روشن روی زمین را نشان می دهد که به وضوح در برف قابل مشاهده است. رنگ این شیشه و میزان تاریکی با کم و زیاد شدن شدت نور تغییر می کند.

در این دهه اتفاقات ناگواری نیز رخ داد. در 15 سپتامبر 1979 جان آرتور مک کریدی خالق و طراح عینک آفتابی هوانوردی ریبون درگذشت.

دهه ۱۹۸۰ و اوج‌گیری دوباره با تأثیر از مایکل جکسون

مایکل جکسون با عینک برند ریبن

در سال های اولیه این دهه، محبوبیت گروه کاهش یافت، تا اینکه از شکست تجاری خود رهایی یافت. در سال 1980 با اکران فیلم برادران بلوز، فروش عینک Wayfarer افزایش یافت. اما دوام نیاورد. کمتر از یک سال بعد، فروش Wayfarer به 18000 دستگاه در سال کاهش یافت و برند گروه مجبور شد با امضای قراردادی 500000 دلاری برای نمایش محصولات در بیش از 60 تصویر، ضرر را جبران کند. این حرکت برای ریبون موفقیت آمیز بود. این فیلم به دلیل محبوبیت هنرمندانی که از عینک استفاده می کردند به محبوبیت این ژانر کمک کرد. زمانی که تام کروز در سال 1983 در فیلم کسب و کار مخاطره آمیز از عینک ریبون ویفرر استفاده کرد، فروش این عینک به 36000 رسید. سه سال بعد در تاپ تاپ عینک زد:

تام کروز در فیلم تاپ گان با عینک ریبن

با این حال، تاثیرگذارترین فرد در احیای برند گروه، مایکل جکسون بود. در سال 1984، زمانی که پس از انتشار یک تریلر آلبوم به شهرت جهانی رسید، در رویدادهای مهمی مانند جوایز گرمی، در کاخ سفید و در ملاقات با رئیس جمهور ایالات متحده به طور عمومی از عینک خلبانی لبه دار مشکی استفاده کرد. . اجرا و جوایز موسیقی آمریکا. در طول تور جهانی باد هام 1987-1989، او در کنسرت های خود از عینک Wayfarer استفاده می کرد. این باعث شد تا میلیون‌ها نفر از دنبال‌کنندگان آن‌ها به عینک‌های گروهی روی بیاورند.

از دیگر چهره‌های اصلی دهه که از عینک Wayfarer استفاده می‌کردند، می‌توان به مدونا، جک نیکلسون، می بروس اسپرینگستین و رایان آدامز اشاره کرد. .

دهه ۱۹۹۰ و موفقیت‌های کوتاه‌مدت برند ریبن

جانی دپ با عینک مدل ریبن شوتر در فیلم ترس و نفرت در لاس وگاس، محصول ۱۹۹۸

فروش عینک های ریبن پس از اهدای مایکل جکسون افزایش یافت. در این زمان، این هنرمند محبوبیت شیشه های رنگی با هوا را افزایش می دهد. در طول تور 1992-1993 خود، او یک جفت عینک آفتابی انعکاسی به نخ زد و به آرامی عینک را بدون اینکه برای چند دقیقه روی صحنه برود، برداشت. مقالات نزدیک از این دوره عمدتاً بر روی عینک متمرکز هستند.

دنزل واشنگتن انواع مختلفی از روبان ها را در مالکوم ایکس (1992)، ویل اسمیت و تامی لی مشکی در سال 1997 استفاده کرد. مهمتر از همه، جانی دپ، یکی از مشهورترین و محبوب ترین بازیگران تاریخ هالیوود، در سال 1998 در فیلم ترس و نفرت در لاس وگاس از عینک Bend Shooter استفاده کرد و باعث موفقیت برند Bend شد. اما همه اینها نتوانست برند را از کاهش فروش در سال 1999 نجات دهد. در آن زمان، برند Oakley با ایجاد محصولات نوآورانه، در رقابت با Bend، بازار را تسخیر کرده بود. مردم دیگر عینک های برند Ribon را دوست ندارند.

فروش برند Oakley به Bush & Lomb به قیمت 640 میلیون دلار و Ribon به Loxatica به قیمت 640 میلیون دلار.

درباره شرکت لوکساتیکا

لوکساتیکا در سال 1961 در آگاردا ایتالیا تاسیس شد و اکنون به عنوان بزرگترین تولید کننده چشم در جهان شناخته می شود. دفتر مرکزی این شرکت در میلان ایتالیا قرار دارد. این عینک توسط لئوناردو دل وژکو تاسیس شد و به یکی از پرفروش ترین عینک های جهان تبدیل شد. به غیر از ریبون، این شرکت همچنین مالک Oakley و Parsole است.
رقیب اصلی گروه Loxatica Safilo است.

احیای برند ریبن با شرکت لوکساتیکا در دهه ۲۰۰۰

مدل RB2132

پس از انتقال نوار به Loxatica، دوره جدیدی برای لیبل آغاز شد. این شرکت تصمیم گرفت که مد روز باشد و تغییر بزرگی در محصولات روبان ایجاد کند و ثروت کسب و کار را بازگرداند. برای مثال، اولین محصول رابین و لوکساتیکا که مورد توجه قرار گرفت RB2132 بود. در این عینک ها با استفاده هوشمندانه از مواد و پلاستیک، عدسی ها کوچکتر و فریم عینک ها سبک تر می شوند.

بهینه‌سازی عینک‌های طبی

عینک ریبن مخصوص کودکان

در سال 2003، RayBan عینک های طبی خود را در دو زمینه اصلی بهبود بخشید: عینک های اپتیکال RayBan برای بزرگسالان با نام تجاری RayBan Junior (Ray-Ban Junior) و عینک های مخصوص کودکان 8 تا 12 سال. البته در سال 2005، برند Riban It دوباره کوچکتر را معرفی کرد. شیشه و این بار از تیتانیوم ساخته شده بود. عینک جدید سبک تر است، از پوست کودکان محافظت می کند و از چشم محافظت می کند.

همکاری با دنیای موسیقی راک

در همان زمان، Locustica بر احیای گروه کلاسیک Glass تمرکز کرد. به عنوان مثال، در سال 2006، همزمان با تجدید عینک Wayfarer، تصاویر نهایی جدید به سبک مدرن ساخته شد. به همین منظور ربونی با عکاسان مشهور موسیقی و برخی از نوازندگان مشهور موسیقی راک قرارداد بست.

توسعه دستگاه‌ها و تجهیزات برند ریبن

در اواخر سال 2006، Pierre Fay، مدیرعامل Luxatica اعلام کرد که سال 2007 سال آلبوم پروژه انحصاری خواهد بود. زیرا این برند قصد دارد با برنامه های ویژه برند خود را ارائه کند. ویتوریو بوردون، معاون فروش آن زمان، گفت که زمانی که آنها این برند را خریدند، تولید آن به 5 میلیون دستگاه رسید که به 13 میلیون رسید که به معنای تغییر بزرگی در زمینه فروش برای وضعیت مالی آن بود. حق چاپ بوش و لومب

یکی از راه‌های اصلی تمرکز Loxatica بر نحوه تبلیغ و ترویج آلبوم‌ها در سراسر جهان، که از تبلیغات شروع می‌شود.

مرتبط  استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک

کمپین موفق نور هاید (Never Hide)

در سال 2007، در هفتمین سال مالکیت ریبون، Locustica کمپین “Never Hide” را برای جذب مشتریان در سراسر جهان راه اندازی کرد، که یک هدایت هوشمندانه برای مخاطبان ریبون بود. آنها مجبور بودند از مردم بخواهند که با عینک نواری از خودشان عکس بگیرند و در عین حال کارهای روزمره خود را تا حد امکان ساده کنند. سپس آنها باید به مرکز نوار فرستاده می شدند تا تصاویر را برای نمایش در میدان تایمز آماده کنند. ایده اصلی این است که بینندگان از نشان دادن وضعیت زندگی خود خجالت نمی کشند و آن را پنهان نمی کنند.سیزده صفحه نمایش در میدان تایمز و سایر کشورها نمایش داده شد. پس از پایان کمپین تمامی تصاویر در سایت رسمی ریبون منتشر شد که طرفداران روبان از دیدن تصاویر آنها در میدان تایمز خوشحال شدند. و این اشتیاق باعث شده است که Ribbon بر روی جذب مخاطبان جهانی برای خرید محصولات خود تمرکز کند. و موفقیت آمیز بود. اگرچه او این پروژه را در نیویورک آغاز کرد، اما در سراسر جهان ادامه دارد، ریبون به دنبال کنندگان خود اطمینان داد که این کمپین را هر سال در یک روز خاص انجام خواهد داد.

کمپین هرگز ارتباطات رنگی را پنهان نکن

در سال 2009، Ribbon یک کمپین جدید Never Hide Color Communication را راه‌اندازی کرد که شامل عینک‌های آفتابی نمادین این برند، از جمله Rainbow Wayfarer بود.

شرکت‌کنندگان کمپین بسته‌ای از عینک‌های آفتابی V-farer با لبه‌های سفید دریافت کردند. قبلا ارسال شده است. یک شابلون و پنج نشانگر رنگی برای رنگ آمیزی لبه های عینک وجود داشت. این فیلم به شرکت کنندگان اجازه می داد تا عینک ها را به دلخواه خود رنگ کنند. این برند سپس مدل‌های رنگارنگ عینک آفتابی Wayfarer و سایر محصولات را معرفی کرد که شروعی نوآورانه برای خط تولید جدید خود بود. عینک جدید. و با این قدم قدمی به سوی فناوری برداشت. او این بار این شیشه ها را با هفت لایه فیبر کربن ساخته است که محکم و در عین حال بسیار سبک است. بنابراین فریم این شیشه ها بسیار انعطاف پذیر و در عین حال بادوام بود. علاوه بر این، از پوشش عدسی بازتابنده برای محافظت کامل در برابر اشعه های مضر استفاده می شود.

به‌روزرسانی عینک‌های نمادین خلبانی در دهه ۲۰۱۰

در سال 2010، عینک آفتابی هوانوردی به روز شد و بار دیگر مورد توجه قرار گرفت، اما این ویژگی برجسته از بین نرفته و تا به امروز ادامه دارد. این عینک مانند Wayfarer در فریم ها و لنزهای رنگی متفاوتی عرضه می شود. در سال 2011، ریبون سه رنگ دیگر را به لنزهای عینک نمادین خود اضافه کرد، از جمله صورتی، آبی و سبز.

در 21 مارس همان سال، کمپین دوباره پنهان نشو راه اندازی شد. شهرهایی مانند شانگهای، دهلی، استانبول، رم، برلین، پاریس، بارسلونا، لندن، آستین و نیویورک شاهد حضور هزاران نفر از سراسر جهان بود. در طول کمپین، آنها از همه شرکت کنندگان عکس گرفتند و پخش زنده را در وب سایت رسمی پخش کردند. این کمپین کسب و کار گروه را برای دهه های آینده تقویت کرد.

جشن سالگرد ۷۵ سالگی ریبن

در سال 2012، برند ریبون میراث 75 ساله خود را با یک کمپین ارتباطی به نام “افسانه” جشن گرفت. به همین مناسبت تعداد اندکی عکس از افراد مشهور دنیای موسیقی و فیلم که به عنوان نمادهای هفت دهه فعالیت نقش مهمی در توسعه نمادهای واقعی و مردمی هفت کشور داشتند، به نمایش گذاشته شد. نام تجاری.

مدیر بازاریابی گروهی پس از این موفقیت:

انتظار می رود با حمایت کشورهایی مانند هند، چین و اروپای شرقی، فروش این برند طی پنج سال آینده رشد کند.

Ribbon همچنین در سال 2012 چهار نوع جدید شیشه هوانوردی را معرفی کرد. لنزهای فتوکرومیک که در اواخر دهه 1970 معرفی شدند با استقبال خوبی مواجه شدند و وارد بازار شدند.

بررسی کلی ویژگی‌های محصولات ریبن

ریبون محصولات خود را با توجه به کیفیت و ویژگی های محافظتی به چهار سطح تقسیم می کند.

  • سطح صفر شامل لنزهای فتوکرومیک و محافظت از نور آبی است.
  • سبک ترین لنزها در لایه اول قرار دارند.
  • عینک های براق در سطح دیگری هستند.
  • و لایه سوم که بخش عمده ای از نوار شیشه ای را تشکیل می دهد، به صورت استاندارد با یک لایه محافظ ارائه می شود که بالاترین سطح محافظت در برابر اشعه UV را ارائه می دهد.

روش تشخیص عینک‌های فیک و اورجینال ریبن

نشانه‌های اصل بودن عینک ریبن

هنگام خرید لیوان پای، می توانید با مشاهده چند ویژگی مهم، اصالت آنها را مشخص کنید.

وقتی عینک را در دست می گیرید، سطوح مختلف قاب را احساس می کنید. خاصیت قاب این است که هیچ نقصی در هیچ قسمتی وجود ندارد:

صافی بیش‌ازحد قاب عینک ریبن را ببینید

کلمات Ray-Ban همیشه در سمت راست لنز و RB همیشه در سمت چپ عینک با حروف بزرگ هستند:

نام کامل ریبن گوشه شیشه سمت راست

عینک آفتابی اصلی Wayfarer دارای یک لوگوی باند منحصر به فرد بر روی معابد است:

لوگوی برجسته ریبن روی دسته عینک‌های وی فارر

بسته شامل دستورالعمل، کیسه یا کیف محافظ برای عینک و پارچه ای برای تمیز کردن لنز است:

اقلام موجود در پکیج ریبن

جعبه شیشه ای محافظ باید دارای برچسب نوار مهره ای باشد و نام Luxatica را روی آن ببینید:

نام لوکساتیکا روی برچسب درج می‌شود

در فریم هایی با نوار محافظ روی بینی، کد به نوار اضافه می شود:

روی میله حدفاصل بین دو شیشه، بالای بینی، نام ریبن و یک کد عددی درج می‌کنند.

اندازه عینک‌های ریبن

تمامی لنزهای ریبون چه عینک و چه لنز طبی در سه سایز کوچک، معمولی و بزرگ عرضه می شوند که نگران خرید آن نباشید. همچنین بسیاری از شیشه های گروهی دارای تابلوهایی هستند که نام برند و اندازه های مختلف را به شما نشان می دهد

|

علت گران بودن عینک‌های ریبن

عینک‌های ریبن به‌علت کیفیت بسیار بالا گران‌قیمت هستند

همانند سایر برندهای معروف عینک آفتابی، عینک آفتابی ریبون نیز قیمتی دارد که منعکس کننده کیفیت آنها باشد. Loxatica از مواد نوآورانه و با کیفیت بالا برای تولید قاب و لنز استفاده می کند.

عینک‌های جذاب برند ریبن را ببینید

سخن آخر

در این مقاله در مورد برند ریبون و چگونگی تکامل آن در طول زمان صحبت کردیم. ما دیدیم که چگونه از نیاز خلبانان نظامی به عینک آفتابی رشد کرد، اما محصولات خود را به صنعت تولید گسترش داد. این برند به دلیل نوآوری، کیفیت مواد و طراحی خلاقانه خود، یکی از معروف ترین برندهای عینک طبی و خورشیدی در جهان است و با وجود ریزش های فراوان همچنان باقی مانده است. در خرید عینک به این نکته توجه کنید؟ لطفا اطلاعات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا