بهداشت و سلامت

این گیاه دیابت را نابود می‌کند

جینسینگ ریشه گیاهی بومی آسیای شرقی و آمریکای شمالی است که به عنوان گیاهی جادویی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر شناخته می شود و هزاران سال است که توسط جامعه طبقات بالا استفاده می شود. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان با فواید جینسینگ برای سلامتی آشنا شوید.

خواص جینسینگ برای سلامتی چیست؟

در زیر 10 فواید جینسینگ برای بدن را خواهید دید.

افزایش انرژی بدن

جینسینگ آمریکایی حاوی پلی ساکارید و الیگوپپتید است. این ترکیبات با کاهش استرس و خستگی انرژی فیزیکی را افزایش می دهند. جینسینگ علاوه بر تحریک بدن، فعالیت ذهنی را نیز تحریک می کند.

کاهش استرس و اضطراب

جینسینگ آسیایی حاوی آداپتوژن هایی است که با تنظیم سطح هورمون ها در بدن به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

کاهش التهاب از خواص جینسینگ برای سلامتی

گلیکوزیدهای موجود در جینسینگ به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و در پیشگیری و بهبود بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید نقش دارد.

بهبود عملکرد مغز

همانطور که گفته شد، جینسینگ فعالیت مغز را نیز تحریک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در جینسینگ از تجمع رادیکال های آزاد در مغز جلوگیری می کند. در نتیجه از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند و توانایی تجزیه و تحلیل، تفکر و به خاطر سپردن را افزایش می دهد.

مرتبط  روش‌های درمان خانگی خون دماغ چیست؟

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

جینسینگ باعث افزایش تولید پپسین در معده می شود. در نتیجه متابولیسم بهبود می یابد و مشکلاتی مانند گاز معالجه می شود. استرس می تواند سیستم گوارشی را تحریک کند و جینسینگ با کاهش استرس به بهبود سیستم گوارش کمک می کند.

بهبود وضعیت خون

جینسینگ آسیایی اثر آرام بخش دارد. یکی از مهم ترین علل نوسانات فشار خون استرس و اضطراب است. جینسینگ با کاهش استرس فشار خون را تنظیم می کند. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که مصرف جینسینگ در کاهش کلسترول خون موثر است. از طرفی جینسینگ با خاصیت ادرارآوری که دارد به بهبود عملکرد کلیه ها کمک می کند. در نتیجه در سم زدایی خون موثر است.

بهبود عملکرد قلب

همانطور که در بالا ذکر شد، جینسینگ می تواند به کاهش کلسترول خون و همچنین سلامت قلب کمک کند. علاوه بر این، ریشه این گیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در بهبود عملکرد قلب نقش دارد.

بهبود عملکرد ریه

جینسینگ عفونت های باکتریایی ریه را بهبود می بخشد. علاوه بر این، اگر بیماری مزمن ریوی دارید، مصرف جینسینگ ممکن است به بهبود علائم این بیماری کمک کند.

لاغری از خواص جینسینگ برای سلامتی

جینسینگ در کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن و بهبود هضم موثر است. بنابراین، اگر می خواهید وزن کم کنید، استفاده از جینسینگ می تواند به سرکوب گرسنگی کمک کند.

درمان دیابت

جینسینگ به بدن کمک می کند تا انسولین طبیعی تولید کند. در نتیجه در درمان دیابت نوع 2 بسیار موثر است.

منبع:همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا