بهداشت و سلامت

درد خود را با ۶ خوراکی تسکین دهید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به محض بروز سردرد، دل درد و سایر دردها دچار سردرد می شوید، اولین گزینه ای که به ذهنتان می رسد مصرف مسکن ها و قرص های طبیعی مانند ایبوپروفن است. توجه داشته باشید که عوارض جانبی هر نوع تسکین ممکن است سال ها بعد رخ دهد و باعث تورم و درد شود و بر سلامت اندام های حیاتی مانند کلیه ها و کبد تاثیر بگذارد. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان درباره مسکن های طبیعی درد بخوانید.

مسکن های طبیعی را بشناسید

برخی از غذاها توانایی تسکین سردرد، درد مفاصل یا سایر شرایط دردناک را بدون ایجاد مشکلات گوارشی جدی دارند، از جمله موارد زیر:

روغن زیتون

اولئوکانتال موجود در این روغن می تواند مانند ایبوپروفن عمل کند. حدود سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون معادل 200 میلی گرم ایبوپروفن است. رژیم مدیترانه ای که روغن زیتون ماده اصلی آن است. مدتهاست که شناخته شده است که برای سلامتی انسان مفید است. این شامل کاهش خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، سرطان سینه، سرطان ریه و برخی از انواع زوال عقل است.

پوست بید

پوست درخت بید سفید به طور سنتی برای درمان بیماری های دیگری مانند استئوآرتریت، کمردرد و تاندونیت استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای ارائه کمک های اولیه به افراد مبتلا به سردرد استفاده کرد. ماده موثره این لایه بردار سالیسین است که در معده به اسید سالیسیلیک تبدیل می شود و خاصیت ضدالتهابی و تسکین درد دارد.

مرتبط  کشفی جدید و هراس‌انگیز درباره کووید ۱۹

کپسایسین

این ماده ای است که در فلفل قرمز یافت می شود و جایگزین خوبی برای ایبوپروفن است، به ویژه برای افرادی که از دردهای عضلانی، سردردهای مکرر و درد مفاصل رنج می برند. اگر از بیماری دردناکی رنج می برید، می توانید به طور مرتب فلفل قرمز را در رژیم غذایی خود قرار دهید. برای درمان دردهای شدید می توانید از کرم حاوی کپسایسین برای ماساژ عضلات آسیب دیده نیز استفاده کنید.

کورکومین

کورکومین مولکول فعال موجود در زردچوبه است و دارای خواص ضد التهابی است. این ترکیبات ممکن است با مسدود کردن پروتئین‌هایی که به التهاب کمک می‌کنند و انتقال‌دهنده‌های عصبی از ارسال سیگنال‌های درد به مغز، در کاهش درد مؤثر باشند. علاوه بر این، کاهش بیماری آلزایمر و برخی از انواع سرطان از دیگر خواص این ماده شیمیایی است که می توان آن را به صورت قرص مصرف کرد یا به غذای زعفرانی اضافه کرد.

کندر

خواص ضدالتهابی این گیاه هندی مربوط به اسید بوزولیک است که طبق تحقیقات این ماده توانایی بهبود گردش خون از جمله جریان خون مفاصل را دارد و با مسدود کردن ورود گلبول های سفید به بافت های آسیب دیده از التهاب جلوگیری می کند. این گیاه به صورت پماد در داروخانه ها موجود است.

اسیدهای چرب امگا ۳

امگا ۳ التهاب و درد گردن و کمر را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند کسانی که دچار گردن دردهای غیر جراحی هستند، با دریافت ۱۲۰۰ میلی گرم امگا ۳ در روز، ۶۰ درصد کاهش درد را گزارش کرده‌اند. علاوه بر این، امگا ۳ خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی‌خوابی، شکنندگی مو و ناخن‌ها و عدم تمرکز را کاهش می‌دهد و برای التیام بیماری‌های قلبی عروقی، رماتیسم مفصلی، آسم و کاهش التهاب آرتریت روماتوئید موثر است.

مرتبط  این خوراکی تا سحر شما را سیر نگه می‌دارد!

منبع: World Economy

توصیه می شود بخوانید: با این 3 نوشیدنی شگفت انگیز از آلزایمر جلوگیری کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا