بهداشت و سلامت

باورهای اشتباه درباره مصرف ویتامین ها

باورهای غلط در مورد مصرف ویتامین ها یکی از مهم ترین دلایل مصرف مکمل های غذایی است. این باور غلط را می توانید در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان بخوانید.

باورهای اشتباه درباره مصرف ویتامین ‌ها

افزودنی های غذایی و عدم توانایی در حذف مقادیر زیادی ویتامین مانند ویتامین D، ویتامین A و ویتامین K از بدن. تجمع این مواد در بدن می تواند منجر به مسمومیت شود. از این داروها بی رویه استفاده نکنید.

 هرچه مصرف ویتامین و مکمل بیشتر، بهتر!

برخی بر این باورند که هر چه مکمل ها و ویتامین های بیشتری مصرف کنید، سلامتی شما بهتر خواهد بود. این نوع داروها بدون نسخه در دسترس عموم قرار دارند. این مشکل به دلیل استفاده بیش از حد از مکمل های غذایی و ویتامین ها رخ می دهد.

همه اینها به طور کلی خطرناک هستند و بر عملکرد طبیعی سیستم های بدن تأثیر می گذارند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن سرطان آمریکا، یک عارضه جانبی تصور غلط در مورد استفاده از ویتامین C این است که مصرف بیش از حد ویتامین C بر جذب مس (عامل مهمی در حفظ عملکرد طبیعی بدن) تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، استفاده بیش از حد از مکمل های فسفر می تواند بر جذب کلسیم در بدن تأثیر بگذارد که می تواند منجر به مشکلات طولانی مدت دیگری شود. به عنوان مثال، مصرف بیش از حد مکمل های ویتامین C یا کلسیم می تواند عوارض جانبی مانند اسهال یا ناراحتی معده ایجاد کند. مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند باعث تجمع کلسیم در بدن شود. عارضه ای به نام فشار خون بالا. این می تواند منجر به مشکلاتی مانند نارسایی کلیه یا مشکلات قلبی شود.

مرتبط  ۵ مشکل سلامتی کودکان در تابستان

مکمل‌های ویتامینی و مواد معدنی، حافظ سلامت قلب‌اند!

ناگفته نماند که باور این داستان مایه آرامش و قوت قلب است. اما باید بگوییم که پایه علمی کمی دارد. در سال 2018، یک متاآنالیز برای بررسی این باور رایج انجام شد. بنابراین مشخص شده است که مکمل های محبوب مانند مولتی ویتامین ها، ویتامین D، کلسیم و ویتامین C هیچ فواید ماندگاری برای پیشگیری از بیماری های قلبی یا قلبی و سکته ندارند.

بر اساس این نتایج. در یک متاآنالیز، اسید فولیک به همراه اسید فولیک، ویتامین های B، B6 و B12 تنها مکمل هایی هستند که نقش کمی در پیشگیری از سکته دارند.

 ویتامین C مصرف کنید تا سرما نخورید!

این ایده کلی یکی از باورهای غلط در مورد مصرف ویتامین است و مبنای علمی ندارد. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2013، استفاده طولانی مدت از مکمل های ویتامین C باعث کاهش تعداد سرماخوردگی نمی شود. از این مطالعه، تنها کاری که ویتامین C می تواند انجام دهد کاهش شدت علائم سرماخوردگی است. و زمان نقاهت و درمان سرماخوردگی را کوتاه می کند.

علاوه بر موارد فوق، محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که استفاده از مکمل های ویتامین C در برخی از افرادی که برای مدت کوتاهی به فعالیت بدنی شدید می پردازند. زمان. آنها می پردازند، مفید و موثر هستند.

مصرف ویتامین D از بروز سرطان پیشگیری می‌کند!

تحقیقات و تحلیل های زیادی روی این باور رایج انجام شده است. اما هنوز در مورد اینکه آیا مصرف ویتامین D به پیشگیری از سرطان کمک می کند یا خیر، اتفاق نظر وجود ندارد. در یک مطالعه در سال 2018 که شامل بیش از 25000 شرکت‌کننده بود، تأثیر ویتامین D در کاهش خطر ابتلا به سرطان با اثر دارو مقایسه شد. مسکن. در نتیجه تفاوت معنی داری بین دو گروه مصرف کننده مکمل ویتامین D و دارونما وجود نداشت.

مرتبط  روش‌های درمان خانگی خون دماغ چیست؟

سخن آخر درمورد باورهای اشتباه درباره مصرف ویتامین ‌ها

به دلیل این نظرات، نباید اهمیت مصرف مکمل ها و ویتامین ها را برای برخی افراد نادیده گرفت. به عنوان مثال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) زنان در سنین باروری را به مصرف مکمل های اسید فولیک تشویق می کند. چون در این دوران برایشان مفید است. افرادی که در مناطق کم نور دنیا زندگی می کنند نیز به مصرف ویتامین D تشویق می شوند، زیرا این ویتامین برای حفظ سلامت ضروری و مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا