بهداشت و سلامت

مضرات گوجه فرنگی + ویدیو

مضرات گوجه فرنگی

گوجه فرنگی فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر بهبود سلامت قلب، احیای پوست و افزایش متابولیسم در بدن، اما مصرف بیش از حد آن می تواند عوارضی برای بدن ایجاد کند.در این ویدیو از مجله اینترنتی بنوان با مضرات گوجه فرنگی آشنا شوید< br

سنگ کلیه

مصرف زیاد گوجه فرنگی باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. از آنجایی که گوجه فرنگی سرشار از اگزالات و کلسیم است، این مواد مغذی در صورت مصرف زیاد به راحتی جذب نمی شوند. مواد مغذی اضافی در بدن انباشته می شود و می تواند سنگ کلیه را تشکیل دهد.

درد مفاصل

سوزش و درد از عوارض جانبی رایج مصرف زیاد گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی سرشار از سولانین است که باعث تجمع کلسیم در بافت ها می شود. پرخوری باعث تورم و درد در بدن می شود.

رفلاکس اسید

گوجه فرنگی همچنین حاوی اسید سیتریک و اسید مالیک است. وقتی این مواد در معده جمع می شوند، بدن مواد شیمیایی تولید می کند که باعث سوزش سر دل یا رفلاکس اسید می شود زیرا این مواد اسید معده را افزایش می دهند. افراد مبتلا به سیستم گوارشی یا ریفلاکس معده باید از خوردن گوجه فرنگی زیاد اجتناب کنند.

عکس‌العمل‌های آلرژیتیک

گوجه فرنگی همچنین سرشار از هیستامین است که ترکیباتی است که سیگنال های سیستم ایمنی را برای حمله به تهدیدات خارجی تحریک می کند. خوردن غذاهای غنی از این ترکیب می تواند باعث بثورات پوستی و واکنش های آلرژیک شود. افراد مبتلا به آلرژی ممکن است علائمی مانند عطسه، تورم زبان، دهان و صورت، سوزش گلو و مشکل در تنفس را تجربه کنند.

مرتبط  میوه‌های انرژی‌زا را بشناسید

مسمومیت

برگ گوجه فرنگی برای بدن مضر است. مصرف آن می تواند باعث تحریک شدید گلو و دهان افراد حساس به گوجه فرنگی، استفراغ، سرگیجه، اسهال، سردرد، تشنج خفیف و حتی مرگ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا