دکوراسیون داخلی

با این ترفندها دکور جدیدی به خانه خود بدهید

تغییرات داخلی خانه به طور طبیعی هر چند سال یکبار اتفاق می افتد که شما چیزهایی را تغییر می دهید یا به خانه جدیدی نقل مکان می کنید. در این مقاله دلتا راه حل های کاربردی و مقرون به صرفه برای تجهیز منزل را ارائه می دهیم.

راه حل های کاربردی و کم هزینه در دکور منزل

شما می توانید از این راهکارهای کاربردی برای طراحی خانه خود استفاده کنید و ظاهر و احساس خانه خود را به کلی تغییر دهید. با ما باشید.

برای تغییر چیدمان منزل، اول عناصر دکوراسیون را بشناسید

  • اولین قدم در بازسازی منزل، شناخت عناصر دکور منزل و یادگیری قوانین مربوط به آنهاست. ابتدا در مورد یک سبک تصمیم بگیرید و همه خریدها و انتخاب های خود را بر اساس آن قرار دهید. طرحی را انتخاب کنید که هماهنگی و هارمونی را به خانه شما بیاورد.
  • یکی از قوانین اساسی طراحی داخلی تعادل است. این تعادل هندسی را می توان در خانه های سنتی یافت که استفاده از مبل، کنسول و میز، لبه های اتاق را یکنواخت می کند.
  • هر اتاق باید یک نقطه کانونی داشته باشد. به عنوان مثال، در اتاق نشیمن، نقطه کانونی می تواند یک شومینه یا یک نقاشی بزرگ باشد. این واحد یا بسیار بزرگتر از سایرین است یا رنگ خاصی دارد. سعی کنید با استفاده از اندازه یا سبک، حتی در وسایلی که رنگ و بافت یکسانی دارند، تفاوت ایجاد کنید تا دکوراسیون اتاق خسته کننده نشود.
مرتبط  ۴ علت مهم رشد نکردن گیاه شمعدانی را بشناسید!

انتخاب درست رنگ از راه حل های کاربردی و کم هزینه در دکور منزل

باید بدانید رنگ غالب در هر نوع دکوراسیون منزل حرف اول را می زند. انتخاب یک پالت رنگ برای خانه شما یک کار سرگرم کننده و هیجان انگیز است، اما اشتباه گرفتن آن می تواند فضای کل خانه را خراب کند. داشتن روحیه یکسان برای کل خانه خوب است، اما برای هر اتاق می توانید یک پالت رنگ خاص را با توجه به فردی که در آن زندگی می کند انتخاب کنید. قوانین مربوط به ابعاد اتاق را فراموش نکنید. به عنوان مثال، اکثر طراحان رنگ های روشن و باز را برای اتاق های کوچک پیشنهاد می کنند و توصیه می کنند از چند رنگ با هم استفاده نکنید، بهتر است از رنگ ها در اتاق های بزرگ استفاده نکنید.

تغییر چیدمان منزل را از اتاق خواب شروع کنید

اگر می خواهید دکوراسیون را تغییر دهید، از اتاقی شروع کنید که بیش از یک سوم وقت خود را در آن سپری می کنید. البته تغییر دکوراسیون اتاق خواب حال و هوای خانه را تغییر می دهد و روحیه شما را بهتر می کند. اگر بودجه زیادی ندارید، ابتدا تخت، ملحفه و بالش خود را به روز کنید و از تغییرات بزرگی که در اتاقتان ایجاد می شود لذت ببرید. با بودجه اضافی، می توانید رنگ دیوارهای اتاق خواب را نیز مطابق با تخت جدید خود تغییر دهید.

ست نبودن تمام وسایل منزل از راه حل های کاربردی و کم هزینه در دکور منزل

خانه شما نباید مانند یک کاتالوگ بی روح به نظر برسد و احتمالاً بودجه شما این اجازه را نخواهد داد. پس نترسید و به هارمونی 100% فکر نکنید. تعادل، ابعاد و بودجه را تعریف کنید، سپس مسیر منحصر به فرد خود را مشخص کنید. اگر میزی را دوست دارید که همرنگ مبلمان شما نیست، وسواس را کنار بگذارید و یکی بخرید. اگر شما جذب رنگ خاصی شده اید و دیوارهای شما می تواند بسیار متفاوت از رنگ های قبلی باشد، با خیال راحت آن را بخرید.

مرتبط  این پرده شیک را در خانه بدوزید +ویدیو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا