دکوراسیون داخلی

این گیاهان آپارتمانی به نور زیادی نیاز دارند

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست بر خلاف سایر گیاهان آپارتمانی در برابر نور کم مقاومت چندانی ندارند، بنابراین باید در نگهداری آنها دقت شود. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان شما را با تعدادی از این گیاهان درخشان آشنا می کنیم و نحوه مراقبت از آنها را به شما نشان می دهیم.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست

برخی از گیاهان آفتاب دوست به آب بسیار کمی نیاز دارند و برخی از این گیاهان برای رشد به آب زیادی نیاز دارند. نگهداری و پرورش این گیاهان می تواند به زیبایی خانه و محیط شما بیافزاید.

گیاه آلوئه‌ورا

آلوئه ورا یکی از آن گیاهان آپارتمانی است که آفتاب را دوست دارد و برگ های سبز آن از مرکز بلندتر می شوند. آب این گیاه تحریکات پوستی و سوختگی های جزئی را برطرف می کند. این گیاه به گلدان بزرگی نیاز دارد که بتواند رشد سنگین آن را تحمل کند. آلوئه ورا از آن دسته گیاهانی است که به آب کمتری نیاز دارد و به خشکی مقاوم است.

کاکتوس طلایی

کاکتوس طلایی شکلی گرد دارد و یکی از گیاهان بیابانی است. اگرچه این گیاه بسیار کند رشد می کند، اما برای رشد به آفتاب کامل و خاک غنی نیاز دارد. کاکتوس طلایی بدنی سبز با گلبرگ ها و گل های طلایی دارد و عمدتاً در بهار و تابستان شکوفا می شود. این نوع کاکتوس مانند سایر کاکتوس ها گیاهی است که نیاز به آب کمی دارد و نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی ندارد.

مرتبط  زیباترین گلدان برای عید امسال +ویدیو

گیاه آشوریا (ساقه عروس)

این گیاه از خانواده کاکتوس ها و از گیاهان کوهستانی است. منطقه رویش عاشورو باید خشک باشد و از گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست محسوب شود. مانند سایر انواع کاکتوس ها به آب کمتری نیاز دارد. از آنجایی که برگ های عاشورایی با سایر کاکتوس ها متفاوت است، می توان آنها را جزو گیاهان زینتی طبقه بندی کرد.

گیاه ابرون

گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند، مانند گیاه آبرون، در خانه هایی با پنجره های آفتابی و روشن بسیار محبوب هستند. از آنجایی که این گیاه به حداقل 4 ساعت نور خورشید در روز نیاز دارد، در لیست گیاهان سرپوشیده آفتاب دوست قرار می گیرد و جای آن در کنار پنجره جنوبی مناسبتر است. این گیاه می تواند چندین دهه زنده بماند و رشد کند، بنابراین بهتر است آن را در گلدانی مناسب و سنگین داشته باشید.

گیاه نخل ساگو (سیکاس رولوتا)

این گیاه آفتاب دوست نیز کند رشد دارد و با طرح های تزیینی مدرن همخوانی دارد. نخل ساگو گل نمی دهد و به ندرت برگ های خود را می ریزد، که آن را به انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب پر از نور تبدیل می کند. لطفا توجه داشته باشید که این گیاه بسیار سمی است و نباید در نزدیکی حیوانات خانگی یا کودکان نگهداری شود.

گیاه نخل دم اسبی

یکی دیگر از خانه هایی که خورشید را دوست دارد درخت نخل اسب است که دارای تنه بزرگ و برگ های خمیده است، استفاده از آن زیبایی زیادی به آشپزخانه یا اتاق نشیمن می بخشد. نخل دم اسب یکی از آن گیاهانی است که به آب زیادی نیاز دارد. هفته ای یک بار گیاه را آبیاری کنید و از خاک ضعیف گلدان حاوی ماسه استفاده کنید.

مرتبط  در خانه آینه تزیینی شیک بسازید +ویدیو

گیاه نخل آرکا

آجیل آرکا گیاهانی آفتاب دوست هستند. بسیار بلند است و در شرایط خاصی می تواند تا چند متر هم رشد کند. استفاده از این گیاه در اتاق ها و اتاق هایی با سقف بلند بسیار جذاب است. آجیل آرکا گیاهانی هستند که به آب بسیار کمی نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا