بهداشت و سلامت

با معجزه سرکه سیب برای بدن آشنا شوید!

سرکه سیب در نتیجه تخمیر طولانی سیب به دست می آید. این فرآیند آهسته و طولانی با هدف حفظ ترکیبات زیست فعال مانند اسید استیک، اسید گالیک، کاتچین، اپی کاتچین و اسید کافئیک انجام می شود. هدف از این فرآیند حفظ خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی سرکه است. فواید سرکه سیب را در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان بخوانید.

سرکه سیب چه تاثیری در درمان عفونت گوش دارد؟

با افزایش زمان تخمیر، سرکه تارهای عنکبوت را تشکیل می دهد که باعث تیره شدن آن می شود. این گواه کیفیت بالای محصول است و در هنگام استفاده از سرکه سیب شرایط ایده آلی محسوب می شود. با این حال، سرکه سیب معمولاً فیلتر و پاستوریزه می شود، به همین دلیل است که در فروشگاه های سرکه سیب به طور برجسته ظاهر می شود.

سرکه سیب یک نوشیدنی قلیایی ساز است

استفاده از این ماده برای کاهش اسیدیته بدن و در نتیجه ایجاد شرایط بهتر برای سلامت کلی ایده آل است. علاوه بر این، نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز می تواند از بیماری های جدی مانند سرطان پیشگیری کند. به یاد داشته باشید که رژیم غذایی سرشار از چربی، نمک و غذاهای مشابه می تواند PH بدن را اسیدی کند که برای رشد میکروارگانیسم های سمی ایده آل است.

مرتبط  چگونه تا عید لاغر شوید؟

فواید سرکه سیب برای گوارش

نوشیدن یک قاشق چای خوری سرکه سیب می تواند علائم هضم کند یا سنگین، دردهای عضلانی و معده درد را تسکین دهد. این ماده به کاهش اسیدیته معده و سوزش سر دل کمک می کند. برای جلوگیری از این علائم، بهتر است سرکه سیب را بعد از یک وعده غذایی حجیم و سنگین مصرف کنید. اگر چنین مشکلاتی از قبل وجود داشته باشد، مصرف سرکه سیب می تواند علائم را کاهش دهد.

سرکه سیب برای دیابت مفید است

اسید استیک موجود در سرکه سیب با جلوگیری از هضم کامل کربوهیدرات های پیچیده به کاهش سطح قند خون کمک می کند. با نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، آنزیم های مسئول تجزیه کربوهیدرات ها را غیرفعال می کند. بنابراین این محصول از تجمع گلوکز در خون و افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند.

سرکه سیب از بیماری قلبی عروقی پیشگیری می‌کند

سرکه سیب حاوی مقدار زیادی اسید کلروژنیک است. این ترکیب از اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) جلوگیری می کند و منجر به بهبود عملکرد قلب و عروق می شود. اگر کلسترول بیش از حد بالا دارید، غذاهای دارای چربی بالا را از رژیم غذایی خود حذف کنید و هر روز یک قاشق سرکه سیب بنوشید.

سرکه سیب گرفتگی بینی را کاهش می‌دهد

اثر آنتی بیوتیکی سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می کند. علاوه بر این، این محصول میزان مخاط را کاهش می‌دهد و سینوس‌ها را پاک می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها کمتر مسدود شوند. اگر نمی خواهید روزی یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بنوشید، حداقل زمانی که آنفولانزا دارید این کار را انجام دهید. معمولا مصرف 10 روز سرکه سیب برای رفع این مشکل کافی است. همچنین اگر گلودرد یا التهاب دارید، سرکه سیب در کاهش و رفع آن موثر است.

مرتبط  با خواص بی‌نظیر پای مرغ بیشتر آشنا شوید

سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند

نوشیدن روزانه دو قاشق غذاخوری سرکه سیب همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند به کاهش وزن سریعتر کمک کند. سرکه سیب سرشار از ویتامین B6 و لسیتین است و به سوزاندن چربی های انباشته شده در بدن به دلیل رژیم غذایی نامناسب کمک می کند.

‌‌‌‌‌‌‌سرکه سیب را چگونه مصرف کنیم؟

دو راه برای مصرف سرکه سیب وجود دارد. یک راه آسان، مصرف 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب است. اگر طعم آن خیلی قوی بود، آن را در یک لیوان آب سرد یا داغ بریزید. منبع: همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا