دکوراسیون داخلی

با کاشت سبزی خوردن در گلدان، همیشه در خانه سبزی تازه داشته باشید

حیاط قدیمی و مرتب باغ سبزی ذکر نشد و آپارتمان جایگزین آن شد. اما این دلیلی نیست که لذت پرورش و خوردن سبزیجات را از خود دور کنید. شاید به عقیده بسیاری، پرورش سبزیجات در آپارتمان کمی دور از ذهن و عجیب باشد. اما با پرورش آنها در گلدان می توانید از خواص سبزیجات تازه و ارگانیک و در عین حال غنی سازی دکوراسیون منزل خود بهره مند شوید. تا پایان این مقاله با بنوانماگ همراه باشید تا با نحوه کاشت سبزیجات در گلدان آشنا شوید.

نحوه کاشت سبزی خوردن در گلدان

برخلاف تصور عموم، پرورش سبزیجات در خانه بسیار آسان است و رشد آن به شما کمک می کند گلدان های زیبا را ببینید و از نتیجه آن لذت ببرید. به این ترتیب، مهم ترین نکته ای که باید رعایت شود، یافتن بهترین زمان برای کاشت سبزیجات در گلدان است. نکته بعدی انتخاب محل مناسب برای قرار دادن گلدان است. بهتر است گلدان را نزدیک پنجره قرار دهید. اما اگر خانه شما پنجره های مناسبی ندارد نگران نباشید. زیرا می توانید از چراغ های فلورسنت روشن استفاده کنید.

طریقه کاشت سبزی خوردن در گلدان

هنگامی که محل مناسب گلدان خود را پیدا کردید، باید بدانید که بهترین زمان برای کاشت سبزیجات گلدانی از اوایل بهار تا اواخر تابستان است. زیرا سبزیجات در آب و هوای سرد بهترین رشد را دارند. با رعایت این نکات، باید مراحل زیر را انجام دهید تا قابلمه پر از سبزیجات باشد.

مرتبط  کاشی‌‌های سرویس بهداشتی را برق بیندازید

مرحله اول کاشت سبزی خوردن

ابتدا باید دانه هایی را که دوست دارید تهیه کنید و از دانه های مرغوب استفاده کنید. پس از تهیه بذر مهمترین نیاز گیاه خاک است. بنابراین، خاک برای کاشت سبزیجات در گلدان باید حاوی خاک رس، ماسه و کمپوست باشد. این خاک های نرم و ارگانیک امکان حرکت ریشه در خاک را فراهم می کند.

مرحله دوم

در مرحله بعد باید یک گلدان گل با طول حداقل 20 سانتی متر انتخاب کنید. پس برای پرورش تره فرنگی در گلدان باید گلدان را کمی بالاتر از سطح زمین قرار دهید و گلدان را در مکانی سایه قرار دهید. زیرا تره فرنگی برای رشد به نور خورشید و سایه نیاز دارد.

مرحله سوم کاشت سبزی ریحان در گلدان

ریحان یکی از رایج ترین دانه هایی است که برای کاشت سبزیجات خریداری می شود. زیرا رشد بهتری نسبت به سایر سبزیجات دارد. برای پرورش ریحان به گلدانی با عرض حدود 10 سانتی متر نیاز دارید. زیرا همیشه به فضای بیشتری برای رشد نیاز دارد.

برای کاشت بذرهای گیاهی در گلدان، بذرها را در خاک مرطوب با فاصله کمی از سطح خاک قرار دهید و گلدانها را در معرض نور خورشید قرار دهید. زیرا ریحان برخلاف نخود به نور و حرارت بیشتری نیاز دارد. در نهایت، آبیاری روزانه گلدان ریحان را فراموش نکنید. برگ های تولسی باید زمانی برداشت شوند که شاخه ها حدود 5 سانتی متر ارتفاع داشته باشند.

نحوه کاشت جعفری در گلدان

جعفری نیز مانند تره فرنگی برای رشد به آفتاب و سایه نیاز دارد. یکی از آن سبزیجاتی است که هم به آفتاب و هم به سایه نیاز دارد. بهترین شرایط محیطی برای کاشت سبزیجات آب و هوای با دمای 25 درجه است. برای کاشت جعفری بهتر است از روز قبل آن را در آب خیس کنید و با زهکشی مناسب در زمین بگذارید. بهترین عمق برای کاشت بذر جعفری 2-3 سانتی متر است.

مرتبط  تنها در یک ساعت میز پذیرایی نوروز را بچینید!

نحوه کاشت پیازچه در گلدان

کاشت پیاز با کاشت سایر سبزیجات کمی متفاوت است. تفاوت این سبزی در این است که برای رشد به دانه پیاز نیاز ندارد. برای پرورش پیاز می توانید ظرف استوانه ای مناسبی انتخاب کنید و برگ های سیر را با کش نزدیک ریشه ببندید و در ظرفی پر از آب قرار دهید. سپس از ظرف خارج شده و در گلدان کاشته می شود. بنابراین قبل از خشک شدن کامل آب دهید. هنگام برداشت پیاز نباید کل ساقه را برش دهید. و ساقه ها باید حدود 2-3 سانتی متر در زمین باقی بمانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا