دکوراسیون داخلی

پوشت چیست؟تاریخچه و روش‌های اصولی ست کردن

آیا می خواهید ببینید در این مقاله چه چیزی در جیب وجود دارد؟ از چه زمانی شروع شد و چگونه آن را تعمیر کنیم؟ توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

پوشت چیست؟

پوشت یک دستمال جیبی کوچک از جنس کتان، پنبه یا ابریشم است که معمولا در جیب سمت چپ روی سینه کت آقایان جا می‌گیرد./ عکس از: asikkk

پوچت واژه ای فرانسوی است که از قدیم الایام وارد زبان فارسی شده است. این اصطلاح به دستمال های کوچک، ظریف و رنگارنگی اطلاق می شود که معمولاً در جیب سمت چپ پیراهن های مردانه قرار می گیرند. استفاده از این تکه پارچه ابریشمی یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن رنگ به استایل مردانه است. این اکسسوری کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت می‌تواند یک کت و شلوار ساده و گاهی خسته‌کننده را به ظاهری جالب، بی‌عیب و خلاق تبدیل کند.

در زبان فرانسه و انگلیسی پوشت را با چه نام‌‌هایی می‌شناسند؟

در زبان فرانسه به پوشت pochette de costume یا Mouchoir de Monsieur و در زبان انگلیسی به آن Pocket Square می‌گویند.

چیزی که ما امروز به آن pochette می گوییم در فرانسه به عنوان pochette de costume یا Mouchoir de Monsieur شناخته می شد. یکی از عطرهای قدیمی زنانه کمپانی معروف «گرلین» به تازگی با همین نام تولید شده است که یکی از کاربردهای مهم آن عطر است. به انگلیسی، به این دستمال کوچک، مربع جیبی می گویند.

رجل یک اکسسوری مردانه است که به صورت یک دستمال کوچک طراحی شده است. برای ساخت این دستمال های زیبا اغلب از پارچه های گران قیمت و مرغوب استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های این دارو این است که به راحتی در جیب سمت چپ پیراهن قرار می گیرد. امروز، این پارچه تنها عملکرد تزئینی دارد و برای ایجاد جذابیت و استایل بصری در پوشش مردانه استفاده می شود. این رنگ ها معمولا در اندازه های مختلف از 25 تا 40 سانتی متر مربع به فروش می رسند.

تاریخچه پوشت چیست؟

برخی از افراد عقیده دارند استفاده از پوشت به زمان مصر باستان برمی‌گردد.

برخی معتقدند که استفاده از لباس به مصر باستان برمی گردد. در آن زمان این دستمال های کوچک از کتان ساخته می شد و با پودر قرمز رنگ می شد. در مصر باستان، پوشیدن روسری از این پارچه نمادی از ثروت و قدرت بود و برخی اولین استفاده از روسری را به یونانیان باستان می‌رسانند. می گویند یونانی ها همیشه این حوله ها را بو می کردند تا بوی خوبی به آن ها بدهد، از آن ها برای شروع بازی های گلادیاتوری یونان و حتی برای ابراز علاقه خود به زنان استفاده می کردند. بد نیست بدانید که این رسم اولین بار توسط یک امپراتور یونانی معرفی شد.

اما برخی ادعا می کنند که این پست برای اولین بار توسط اعضای کلیسای کاتولیک در سال 800 استفاده شده است. این افراد روسری سفید می پوشند. دست چپ برای نشان دادن ارادت خود به کلیسا و خدا. در نهایت، یک نظریه رایج این است که بین سال های 1377 تا 1399، ریچارد دوم، پادشاه وقت انگلستان، از روسری به عنوان نماد مد استفاده می کرد. بنابراین، اگرچه همه ما می‌دانیم که استفاده از پست به صدها، شاید هزاران سال قبل بازمی‌گردد، نمی‌توانیم توضیح روشنی در مورد ارتباط نسخه‌های مدرن آن با مدل‌های قدیمی‌تر پیدا کنیم. در واقع تاریخچه استفاده از این حوله ها به شکل فعلی از حدود 600 سال پیش آغاز می شود.

داستان گسترش پوشت در جوامع انگلیسی و فرانسوی چه بود؟

اشراف فرانسوی برای مقابله با بوی ناخوشایند بدن‌شان از پوشت‌های عطرآگین استفاده می‌کردند.

از سال 1400 میلادی استفاده از حوله های پارچه ای در اروپا رایج تر شد. افراد دارای موقعیت اجتماعی بالاتر دستمال های ابریشمی و گلدوزی شده را به عنوان وسایل کاربردی حمل می کردند. طرح های زیبا و نقش های منحصر به فرد دوخته شده بر روی این دستمال ها حکایت از ثروت، وضعیت خانوادگی، وضعیت مالی و اجتماعی افراد دارد

مرتبط  تنها با یک وسیله به آشپزخانه خود نظم دهید!

جالب است بدانید که اشراف فرانسوی همیشه از دستمال خود برای مبارزه با بوی نامطبوع بدن خود استفاده می کردند. آن زمان، آنها انجام دادند. استحمام آسان نبود و امکانات زیادی هم نداشت. از این رو کاخ ها، اتاق های بزرگ و کوچک و تمام فضاهای بسته مملو از بوی نامطبوع بدن انسان می شود. مشخص است که بوی نامطبوع به قدری قوی بود که خادمان کاخ ورسای در تابستان اجازه بستن پنجره ها را نداشتند. برخی معتقدند تولید و استفاده از عطرهای متفاوت و باکیفیت در آن زمان در فرانسه رواج یافت. به طور خلاصه این دستمال ابزاری می شود تا مردان بوی خوبی بدهد و در عین حال توجه زنان را به خود جلب کند. بهترین انواع دستمال های قدیمی، دستمال توری و گلدوزی شده است که در قرن شانزدهم در ایتالیا ساخته شد. کاترین آنها را به فرانسه برد. به من بده ملکه “مری تئودور” اسکاتلند و ملکه “الیزابت” بریتانیای کبیر به خصوص دوست دارند این چیزها را در سال جدید هدیه دهند.

پوشت چگونه به یکی از نمادهای فشن تبدیل شد؟

در قرن نوزدهم میلادی، هم زمان با گسترش کت‌وشلوارهای مردانه استفاده از پوشت هم رواج یافت.

در قرن نوزدهم، کت و شلوار دو سینه به عنوان بخشی از کمد لباس مردانه محبوب شد. در آن زمان، مردان خوش پوش به هیچ وجه علاقه ای به حمل کیف های پر از سکه و سایر اشیاء قیمتی نداشتند. به همین دلیل کاپشن‌های مردانه دارای جیب‌های کوچکی هستند که به سمت چپ و سینه متصل می‌شوند که مکان‌های مناسب و جداگانه‌ای برای تا کردن کت‌ها هستند. در این دوره استفاده از کاپشن های ابریشمی یا سفید، لباس های کتانی و نخی در میان مردان خوش پوش آمریکایی و اروپایی رایج شد. این برند مد امروزه هنوز هم طرفدارانی دارد و مورد علاقه کسانی است که می‌خواهند در عین احترام به سبک‌های کلاسیک، ظریف، غنی، خلاق و در عین حال مدرن به نظر برسند.

روش استفاده از پوشت چیست؟

پوشت‌ها در ابتدا با استفاده از پارچه‌های ابریشمی یا کتانی سفید و ساده درست می‌شدند.

در ابتدا غلاف ها از پارچه های ابریشمی یا کتان سفید ساده ساخته می شدند. اما این روزها این اکسسوری محبوب در طرح ها و رنگ های مختلف موجود است. به یاد داشته باشید که امروزه از فانتزی برای ایجاد تفاوت در رنگ های به کار رفته در لباس ها و ایجاد لطافت برای لباس استفاده می شود. بنابراین بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ اصلی لباس متفاوت است.
کارشناسان مد توصیه می کنند برای افزایش تنوع، خوب است اگر رنگ کراوات مطابقت نداشته باشد. افرادی هستند که یک ژاکت، یک کراوات و یک ژاکت می پوشند و خوب و خوش تیپ به نظر می رسند. در واقع زیبایی و تاثیر مد در صنعت مد بر اساس طرح های افراد است. بنابراین هنگام استفاده از این اکسسوری ها قوانین جواهرات را در نظر بگیرید و با توجه به شرایط خود یک ژاکت خوب به جواهرات اضافه کنید.

فلسفه وجودی پوشت از گذشته تا امروز

از دیرباز، پوشت به یکی از نمادهای مردانگی و جنتلمن بودن تبدیل شد.

با شروع قرن نوزدهم و با توسعه کت و شلوارهای مردانه به سبکی که امروزه می شناسیم، استفاده از کت به یکی از نمادهای مردانگی و جوانمردی تبدیل شده است. دلیل اصلی این امر این است که در آن زمان مردان بیشتر از آن لباس های ابریشمی برای تحت تأثیر قرار دادن زنان استفاده می کردند. بارها در فیلم های قدیمی دیده اید که وقتی اشک از چشمان زنی سرازیر می شود، مردی با لباس ما دفترچه او را به او می دهد. بنابراین، در قرن نوزدهم، دوستداران این اکسسوری، با پیروی از سنت قرن چهاردهم (اما این بار به دلیل دیگری)، لباس های خود را معطر می کردند تا زن مورد نظر بوی عطر نجیب را استشمام کند. آقا راحت باش، بعضی ها به جای عطر از شکوفه پرتقال، شکوفه پرتقال یا یاس برای خوشبو کردن لباس هایشان استفاده می کنند. بنابراین، این لباس مردانه همیشه چیزی جذاب، زیبا و شخصیت دارد. اما امروزه این پارچه ها فقط یک تزیین هستند و لباس های مردانه را حمل می کنند.

مرتبط  هرگز از این ۵ رنگ در دکور منزل استفاده نکنید

ویژگی‌های پوشت چیست؟

این اکسسوری مردانه از پارچه‌های ابریشمی، پنبه‌ای یا کتانی در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون تهیه می‌شود و تنها جنبه تزئینی دارد.
  • معمولاً از ابریشم، پنبه و کتان درست می شود.
  • جنبه کاربردی ندارد و فقط برای تزیین مانتو استفاده می شود.
  • ژاکت را فقط باید در جیب سمت چپ کت و روی سینه نگه داشت.
  • اندازه سلول کمتر از 40 سانتی متر مربع است.
  • برای ساخت ژاکت می توانید از پارچه های فانتزی و طرح دار یا پارچه های ساده استفاده کنید.

پوشت و رنگ‌های متنوع آن نماد چیست؟

پوشت نماد ثروت، مردانگی، خوش‌شانسی، خوشبختی و عشق است و هر یک از رنگ‌های آن به‌گونه متفاوتی تفسیر می‌شود.

از زمان های قدیم لباس نماد ثروت، موفقیت، شادی و عشق بوده است. به عنوان یک قاعده، مردانی که از این لوازم جانبی استفاده می کنند، خوب و خلاق هستند و می توانند یک موقعیت معمولی را به چیزی جالب و هیجان انگیز تبدیل کنند. رنگ خز و نحوه تا شدن آن می تواند ویژگی های متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، تا کردن سنتی یک کت سفید ساده ممکن است منعکس کننده باورهای سنتی و سبک فکری فرد باشد. رنگ آبی معمولا نماد امنیت و آرامش درونی، رنگ قرمز نماد اراده قوی و مبارزه برای تحقق خواسته ها و رنگ مشکی یک سبک حرفه ای و محافظه کارانه است. معمولاً سرگرم کننده و ساکت است. شخصیت داری قرار دادن یک دستمال سبز در جیب کت می تواند نشان دهنده تمایل فرد به رشد و موفقیت باشد. در عین حال، استفاده از شنل بنفش، نارنجی و زرد که با تکنیک پیچیده ای پوشانده شده است، می تواند شجاعت و خلاقیت ذاتی فرد را نشان دهد.

روش‌های ست کردن پوشت چیست؟

استفاده از پوشت تابع قوانین و مقررات خاصی است.

فرقی نمی کند که طرفدار کت های دو نفره باشید یا آن ها را برای مراسم یا مراسم خاص بپوشید. در هر صورت استفاده از این مورد خاص آداب و رسوم خاص خود را دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

ست کردن پوشت و کراوات

برای ست کردن پوشت با کراوات خوب است از رنگ و طرح متضاد یا یکی از تنالیته‌های هماهنگ با رنگ اصلی کراوات استفاده کنید.

قبلاً گفتیم که طراحان و کارشناسان مد اکیداً توصیه می کنند که از کراوات و پیراهن های همرنگ و طرح استفاده نکنید. به گفته آنها هنگام ترکیب رنگ اصلی کراوات می توان از رنگ های مختلف یا تناژهای روشن یا تیره استفاده کرد. به یاد داشته باشید افرادی که بیشتر به جزئیات اهمیت می دهند همیشه شیک و جذاب به نظر می رسند. برای هماهنگی، کافی است یک رنگ کراوات را انتخاب کنید و از آن در جیب خود استفاده کنید. از طرفی می توانید یک کراوات ساده به دلخواه خود بپوشید و یک ژاکت با طرح و رنگ متفاوت را برای هماهنگی با کراوات انتخاب کنید.

ست کردن پوشت و پیراهن

بهتر است رنگ و طرح پیراهن و دستمال جیبی با یکدیگر در تضاد بوده یا با هم هماهنگ باشد.

برای ست کردن کت و پیراهن، باید از همان قوانین بالا استفاده کنید. یعنی بهتر است رنگ و طرح پیراهن و مربع جیب با یکدیگر متضاد یا هماهنگ باشند. به عبارت دیگر توصیه می شود از پوشیدن ژاکت همرنگ و همرنگ با پارچه پیراهن خودداری کنید. در غیر این صورت ظاهر ظریف شما به اندازه کافی خلاقیت نخواهد داشت.

ست کردن پوشت با لباس غیر رسمی

می‌توانید پوشت را با انواع کت تک هم ست کنید و در عین رسمی نبودن، شیک و منحصر به‌فرد باشید.

مانتو اکسسوری جذاب و زیبایی است که اغلب در موقعیت های رسمی استفاده می شود. اما در صورت تمایل می توانید کت های مختلف را در یکجا بپوشید و راحت، شیک و منحصر به فرد باشید. بدین منظور با توجه ویژه به رنگ کت و پیراهن و رعایت قوانین فوق، باید نحوه تا کردن کت را تغییر داد. زیپ یکی از بهترین گزینه ها برای موقعیت های معمولی است.

روش تا کردن پوشت چیست؟

روشن کردن ژاکت به روش های مختلف امکان پذیر است. در اینجا، ما خود را به نشان دادن چند روش کلی محدود می کنیم:

برای تا زدن پوشت می‌توان از روش‌های بسیار متنوعی پیروی کرد.

روش ساده یا کلاسیک

این روش از دیرباز مورد توجه افراد گوناگون با سلایق مختلف بوده است.

1. پاکت را مستقیماً روی میز باز کنید.

2. مربع را به صورت عمودی از وسط تا کنید تا گوشه های سمت چپ درست بالای گوشه های راست قرار گیرند. حالا مربع شما یک مربع عمودی است.

مرتبط  ۳ مورد از خطرناک‎‌ترین گیاهان سمی در دکور منزل

3. گوشه های پایین مستطیل را بردارید و آن را تا کنید تا دو سوم قسمت اصلی را بپوشاند. بدین ترتیب یک سوم بالای دستمال دو برابر و دو سوم پایینی آن چهار برابر می شود.

4. حوله تا شده را در جیب کت قرار دهید تا فقط لایه سوم یا دوم نمایان باشد. بسته به عمق کیف، ممکن است لازم باشد کف حوله را تا کنید.

5. بسته به پهنای ژاکت، ممکن است لازم باشد دو طرف کت را کمی تا کنید تا به خوبی در جیب کت قرار گیرد.

روش تک گوشه

تا زدن پوشت به روش تک گوشه یا تک قله یک تکنیک کلاسیک و بسیار آسان است.

1. جیب را به شکل الماس روی میز پهن کنید. 2. گوشه پایین الماس را حرکت دهید و پاکت را تا کنید تا مثلث شکل بگیرد. 3. گوشه سمت چپ مثلث را به گوشه سمت راست نزدیک کنید تا چین ایجاد شده دو سوم صورت را بپوشاند. همین کار را با گوشه سمت راست تکرار کنید. اگر کار خود را به درستی انجام داده اید، دستمال کاغذی شما باید مانند یک پاکت باز باشد.

5. قسمت پایین را بردارید و بلند کنید تا فقط قسمت مثلثی و دو لایه آن آزاد شود.

6. قسمت پایین مانتو را تا کنید تا به خوبی در جیب قرار گیرد و گوشه آن بیرون باشد.

روش پفکی

روش پفکی یک تکنیک ساده برای تاز زدن پوشت است که اغلب برای استایل مدرن و اسپرت کارایی دارد.

1. پوشش را مربع و صاف کنید. 2. با انگشتان خود وسط پارچه را بلند کرده و از روی میز بردارید. 3. دست دیگر خود را در جیب خود قرار دهید. 4. پارچه را از شست و شست دست دیگر رد کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که فقط بخشی از پاکت در مشت شما باشد. 5. ابتدا و انتهای پارچه دوخته شده را به هم بیاورید.

6. طول کت را با توجه به عمق جیب تنظیم کنید و آن را طوری قرار دهید که قسمت میانی و نیم تنه در معرض دید قرار گیرد.

نکات مهم درباه استفاده از پوشت

برخلاف توصیه کارشناسان، استفاده از کراوات و پوشت یکسان در شرایط خاصی می‌تواند زیبا باشد.
  • درست است که اکثر برندها و کارشناسان مد توصیه می کنند که از کراوات، کراوات و کت های هم رنگ و طرح استفاده نکنید. با این حال خوب است بدانید که داماد می تواند از این قاعده مستثنی باشد. یک کت و شلوار هوشمند، یک پیراهن شیک و خوش طرح، یک کراوات ساده یا کلاسیک یا کراوات طرح دار یا کراوات و کت با طرح و رنگ مشابه، تاثیری فراموش نشدنی بر داماد می گذارد و او را از بقیه متمایز می کند. میهمانان. .
  • فرقی نمی کند چمدان خود را چگونه ببندی. مهمترین چیز تمیز و مرتب بودن آن است.
  • بسته به میل و سلیقه خود می توانید در هر شرایطی و در هر مناسبتی از مانتو استفاده کنید.
  • توصیه ما این است که کیسه ها فقط به صورت خشک شسته شوند، نه با دست یا در ماشین لباسشویی.
  • مانند هر اکسسوری دیگری، ژاکت شما و نحوه تا کردن آن به استایل شخصی شما بستگی دارد. پس بهتر است علاوه بر قوانینی که در این زمینه وجود دارد، خلاق باشید و ذهن خود را در نظر بگیرید.

کدام سلبریتی‌هایی به استفاده از پوشت علاقه دارند؟

«کری گرانت» و «کلارک گیبل» از بازیگران قدیمی و مشهوری هستند که به استفاده از شیک علاقه دارند.

کری گرانت با استایلی جذاب از طرفداران استفاده از پوشت بوده است.
کلارک گیبل هم معمولا کت‌وشلوارهای خود را با انواع پوشت ست می‌کرد.

در تصاویر زیر به ترتیب «جانی دپ» و «تام کروز» را با استفاده از جیب ها مشاهده می کنید.

در این تصویر جانی دپ استایل غیر رسمی خود را با پوشت جذاب‌تر کرده است.
تام کروز یک پوشت سفید و کلاسیک را چاشنی استایل کاملا رسمی خود کرده است.

در صحنه ای از جیمز باند، «پیرس برازنان» یک ژاکت می پوشد و طبق معمول شیک به نظر می رسد.

همه هنرپیشگان فیلم‌های جیمز باند از جمله، پیرس برازنان در بسیاری از صحنه‌های فیلم استایل‌شان را با پوشت زیباتر کرده‌اند.

چند مدل پوشت زیبا در دیجی‌استایل ببینید

سخن آخر

در این مقاله سعی می کنیم ببینیم جیب چیست. از چه زمانی محبوب شد و چگونه با سایر لباس ها و لوازم جانبی مطابقت دارد؟ شما چی فکر میکنید؟ آیا شما از طرفداران این لوازم جانبی هستید؟ به نظر شما چگونه باید حل شود؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت “نظرات کاربران” به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا