روانشناسی

برای همیشه با استرس خداحافظی کنید

عدم مدیریت استرس مزمن اثرات فوری و گاهی طولانی مدت بر سلامت جسمی و روانی شما دارد. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان راه های کاهش استرس و اضطراب را بیان می کنیم.

راهکارهای کاهش اضطراب و استرس

خوشبختانه، چندین استراتژی مبتنی بر شواهد وجود دارد که می تواند به شما در کاهش استرس و بهبود سلامت کلی روانی شما کمک کند.

فعالیت بدنی بیشتر

گردش خون را افزایش می دهد و حرکت خون باعث آزاد شدن اندورفین می شود و فوراً خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. بی تحرکی می تواند منجر به استرس، خلق و خوی ضعیف و اختلالات خواب شود. علاوه بر این، ورزش منظم می تواند علائم اختلالات روانی رایج مانند اضطراب و افسردگی را بهبود بخشد. اگر کم تحرک هستید، با فعالیت های ملایم مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری شروع کنید. انتخاب فعالیتی که از آن لذت می برید، شانس شما را برای فعال ماندن در طولانی مدت افزایش می دهد.

پیروی از رژیم غذایی سالم از راهکارهای کاهش اضطراب و استرس

رژیم غذایی شما بر تمام جنبه های سلامت جسمی شما از جمله سلامت روانی شما تأثیر می گذارد. سطح استرس و تغذیه مناسب ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. برخی افراد وقتی غرق در مشکلات و نگرانی می شوند، خوب غذا خوردن را فراموش می کنند و از غذاهای شیرین و چرب به عنوان غذای راحتی استفاده می کنند. بهتر است از غذاهای شیرین پرهیز کنید و از قبل برنامه ریزی کنید تا میوه ها و سبزیجات همیشه در دسترس باشند. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 علائم استرس را کاهش می دهد.

مرتبط  دلیل افسردگی پس از رابطه چیست؟

کاهش استفاده از وسایل الکترونیکی

گوشی های هوشمند، رایانه ها و تبلت ها بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی روزمره بسیاری از مردم هستند. اگرچه این دستگاه ها اغلب برای بسیاری از چیزها ضروری هستند، اما استفاده بیش از حد از آنها می تواند سطح استرس را افزایش دهد. بسیاری از مطالعات استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند را با «اعتیاد به آیفون» و افزایش سطح استرس و اختلالات روانی مرتبط دانسته اند.

زمان بیش از حد صفحه نمایش به طور کلی با سلامت روانی ضعیف مرتبط است و افزایش سطح استرس هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مرتبط است. . علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش تأثیر منفی بر کیفیت خواب دارد که منجر به افزایش سطح استرس خواهد شد. برای داشتن روابط عاشقانه خوب، همیشه به این مردان وفادار سر بزنید.

مصرف مکمل‌ها از راهکارهای کاهش اضطراب و استرس

چندین ویتامین و مواد معدنی وجود دارند که نقش مهمی در تنظیم واکنش و خلق و خوی بدن شما دارند. بنابراین، کمبود یک یا چند ماده مغذی می تواند بر سلامت روان و توانایی شما در کنترل و مدیریت استرس تأثیر بگذارد، بنابراین مصرف مکمل ها می تواند به کاهش استرس و بهبود خلق و خوی شما کمک کند. به عنوان مثال، زمانی که تحت استرس مزمن هستید، سطح منیزیم شما کاهش می یابد. این ماده معدنی نقش مهمی در پاسخ بدن به استرس ایفا می کند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید روزانه به اندازه کافی منیزیم دریافت می کنید.

مراقبت از خود

صرف زمان برای تمرین دفاع شخصی می تواند استرس را کاهش دهد. مثال های عملی عبارتند از: پیاده روی، حمام کردن، خواندن کتاب های مصور، آماده سازی و آشپزی، قرار گرفتن در معرض و ماساژ. افرادی که خودمراقبتی بیشتری را در زندگی روزمره خود وارد می کنند، استرس کمتر و کیفیت زندگی بهتری را گزارش می دهند. اگرچه عدم مراقبت از خود با خطر بالاتر استرس و خستگی همراه است. وقت گذاشتن برای خود برای داشتن یک زندگی سالم بسیار مهم است. لازم نیست دفاع شخصی پیچیده یا خسته کننده باشد. به عبارت ساده، به توجه مناسب به رفاه و شادی شخصی اشاره دارد.

مرتبط  بهترین راه‌های کنار آمدن با سوگ

نکته مطالعه: هرگز این داستان بچه ها را از دست ندهید + ویدیو را بخوانید منبع: سایت هنر زندگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا