بهداشت و سلامت

با این روش‌های خانگی از شر سرفه خشک خلاص شوید!

سرفه خشک ناشی از یک عفونت ویروسی مانند آنفولانزا معمولاً ظرف یک یا دو هفته یا بیشتر با داروهای سرماخوردگی و درمان‌های خانگی برای گلودرد و سرفه از بین می‌رود. با این حال، برخی از درمان‌های خانگی برای سرفه خشک می‌توانند به بهبود سریع‌تر و بهبودی آسان‌تر کمک کنند. در مورد این گزینه های درمانی با بنوان بیاموزید.

بهترین روش‌های درمان خانگی سرفه خشک چیست؟

سرفه خشک، عفونت تنفسی، گلودرد، آلرژی، مه دود و آلودگی هوا… دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله: قبل از شروع درمان سرفه خشک در خانه، بهتر است ابتدا علت سرفه را پیدا کنید.

دمنوش کتان

دانه کتان یکی از داروهای مفید توصیه شده برای سرفه خشک است، دو قاشق چایخوری دانه کتان را در یک فنجان آب بجوشانید. سپس از روی حرارت بردارید و بعد از صاف کردن آبلیمو و عسل بنوشید.

دمنوش چهارتخمه

برهنگ، تولسی، بادان و کادومه برای گرفتگی صدا و سرفه خشک عالی هستند.

درمان سرفه خشک با لیمو

لیمو یار غار به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند و برای درمان سرفه خشک کرونری و سرفه خشک کودکان و بزرگسالان استفاده می شود و روزی چند بار استفاده می شود. افزودن فلفل سیاه به این ترکیب یکی دیگر از درمان های خانگی برای سرفه خشک است

مرتبط  این افراد هرگز عرق نعناع نخورند!

دمنوش بادیان رومی

یکی دیگر از گیاهان مفید برای درمان سرفه خشک در خانه، بادیان رومی است که خلط را شل می کند و راه های هوایی را پاک می کند.

یک فنجان آب جوش با 3 قاشق چایخوری بادیان آسیاب تازه درست کنید، هم بزنید و بگذارید یک چهارم بماند. ده دقیقه. . شربت سرفه شما یک ساعت دیگر آماده است.

دمنوش گل ختمی

برای تهیه این چای، برگ های خشک شده گل ختمی را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را صاف کرده و سه بار در روز بنوشید. این چای یک درمان خانگی عالی برای گلودرد و سرفه خشک است.

دمنوش زنجبیل و نعناع

زنجبیل یکی از گیاهانی است که برای درمان سرفه خشک و بلغم توصیه می شود. زنجبیل سیستم تنفسی را آرام می کند و به پاکسازی مخاط از ریه ها کمک می کند. وقتی حجم مخلوط به نصف رسید حرارت را خاموش کنید و بعد از خنک شدن. فیلتر کرده و با یک لیوان عسل مخلوط کنید.

دمنوش ریحان معجزه درمان خانگی سرفه خشک

تاثیر چای ریحان بر سرماخوردگی و سرفه مانند آب گرم است. ریحان خشک را با آب داغ مخلوط کرده و روی آن را بپوشانید تا دم بکشد. بعد از فشار دادن، روزی سه بار با عسل بخورید.

دمنوش گل پنیرک

یکی از بهترین دمنوش ها برای درمان بیماری های تنفسی دمنوش گل پانرک است که التهاب مخاط دستگاه تنفسی و مشکلات تنفسی را کاهش می دهد.

دمنوش به‌دانه

اگر سرفه یا سرفه خشک، سرماخوردگی، سرفه و خس خس زیاد دارید، بهترین انتخاب برای شما چای گیاهی است که سرفه شدید را تسکین می دهد و شما را آرام می کند.

مرتبط  چگونه بیماری را از روی چشم تشخیص دهیم؟

br> >

آب آناناس برای سرفه خشک

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که 5 برابر بیشتر از شربت سرفه در بهبود و درمان سرفه های خشک موثر است. این آنزیم خلط آور است و سرماخوردگی، آلرژی های تنفسی، بیماری های ریوی، سرفه خشک آلرژیک و سرفه خشک را تسکین می دهد.

آب هویج سلطان درمان خانگی سرفه

هویج حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی است که این ماده غذایی را به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل می کند که به تسکین سرفه های خشک و خس خس سینه کمک می کند. آب 3-4 هویج را بگیرید، آب و عسل را اضافه کنید و 3-4 بار در روز بنوشید.

دمنوش آویشن یکی از درمان‌های خانگی سرفه خشک

خواص ضد میکروبی آویشن باعث شل شدن ماهیچه های دستگاه تنفسی و باز شدن مجاری تنفسی می شود که باعث کاهش احتقان و کاهش تعداد سرفه های خشک می شود. یک مشت آویشن تازه یا دو قاشق چایخوری آویشن خشک را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید دم بکشد. سپس می توانیم مخلوط را درست کنیم و با عسل یا لیمو میل کنیم

برخی دیگر از مواد غذایی مفید برای درمان سرفه خشک

  • آب فراوان بنوشید: مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی آب و سایر مایعات (مانند آب ساده، چای داغ یا چای گیاهی) می نوشید. این به مرطوب نگه داشتن ناحیه گلو و کاهش سرفه های خشک کمک می کند.
  • دود بخور: استفاده از بخور یا تهویه مطبوع گرم، هوای تازه را در اطراف شما به گردش در می آورد و رطوبت بیشتری را به گلو می رساند و سرفه را کاهش می دهد.
  • آب عسل: یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم حل کنید و قبل از رفتن به رختخواب این مخلوط را بنوشید. عسل دارای خواص ضد التهابی است و می تواند گلودرد را تسکین دهد و سرفه را تسکین دهد.
  • استفاده از عسل و زنجبیل: استفاده از مخلوط عسل و زنجبیل نیز می تواند به تسکین سرفه کمک کند. میخک دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و همچنین می تواند به عنوان یک مسکن طبیعی عمل کند.
مرتبط  ۵ فایده اعجاب‌انگیز دوش آب سرد که نمی‌دانستید

سخن آخر

اگر درمان های خانگی برای سرفه خشک جواب نداد و سرفه های خشک شما برای مدت طولانی ادامه داشت یا فروکش نکرد، اگر علائم دیگری مانند تب، مدفوع خونی و تنگی نفس دارید، حتما با یک متخصص مشورت کنید: ریشه. علت سرفه و درمان آن به راحتی برای شما ثبت نام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا