بهداشت و سلامت

با انواع رژیم گیاهخواری آشنا شوید

رژیم گیاهخواری رژیمی است که گوشت، مرغ، غذاهای دریایی و سایر محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و عسل را حذف می کند. افراد مختلف به دلایل مختلف از جمله اعتقادات اخلاقی، محیطی، بهداشتی و مذهبی سفر می کنند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

انواع رژیم گیاهخواری

گیاهخواری و پرهیز از گوشت در بسیاری از فرهنگ ها در طول تاریخ وجود داشته است. اگرچه تعیین منشأ دقیق گیاهخواری دشوار است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد انواع مختلف پرهیز از رژیم غذایی برای هزاران سال وجود داشته است. این سبزیجات عبارتند از:

۱. رژیم گیاهی لاکتو-اوو

این نوع رایج ترین نوع رژیم گیاهخواری است که شامل غذاهای گیاهی، لبنیات و تخم مرغ می شود.

۲.رژیم لاکتو گیاهخواری

این رژیم شامل غذاهای گیاهی و لبنیات است، اما شامل تخم مرغ نمی شود.

۳. گیاهخواری همراه تخم مرغ

این رژیم شامل غذاهای گیاهی و تخم مرغ است، اما محصولات لبنی را حذف می کند.

۴. رژیم گیاهخواری وگان

رژیم غذایی گوشت، لبنیات، گیاهخواری که تمام محصولات حیوانی از جمله تخم مرغ و عسل را حذف می کند، سخت ترین شکل گیاهخواری است. گیاهخواران فقط به غذاهای گیاهی متکی هستند و اخلاقی هستند. این غذاها اغلب به دلایل محیطی و بهداشتی مصرف می شوند.

۵. رژیم خام‌گیاهخواری

رژیم خام گیاهخواری که به عنوان رژیم خام گیاهخواری نیز شناخته می شود، نوع دیگری از گیاهخواری است که بر خوردن غذاهای گیاهی خام و فرآوری نشده تمرکز دارد. این رژیم تمام محصولات حیوانی و غذاهایی را که بالاتر از دمای معینی (معمولاً حدود 104 درجه فارنهایت یا 40 درجه سانتیگراد) گرم شده اند، ممنوع می کند.

مرتبط  ۵ مشکل سلامتی کودکان در تابستان

رژیم خام وگان عمدتاً شامل میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها، حبوبات و روغن های گیاهی خام مانند آووکادو و روغن نارگیل است. برخی از افراد در این رژیم از لبنیات خام مانند شیر و پنیر غیر پاستوریزه و همچنین عسل خام استفاده می کنند.

مزایای انواع گیاهخواری

پیروی از این رژیم فواید بسیاری برای سلامتی و زیست محیطی دارد که در صورت تامین دقیق و دقیق ویتامین های مورد نیاز بدن به برخی از آنها در زیر می پردازیم.

فواید سلامتی

رژیم گیاهخواری معمولاً سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و غلات کامل است که مواد مغذی ضروری، فیبر و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند. تحقیقات نشان می دهد که رژیم گیاهخواری ممکن است با کاهش خطر چاقی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها مرتبط باشد.

پایداری محیطی

دامپروری صنعتی نقش مهمی در انتشار گازهای گلخانه ای، جنگل زدایی، آلودگی آب و از بین رفتن تنوع زیستی دارد. انتخاب یک رژیم گیاهخواری می تواند تاثیرات محیطی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به شما در تولید مواد غذایی پایدار کمک کند، قهوه حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، آهن، کلسیم، ویتامین B12 و اسیدهای چرب امگا 3 است. مشاوره با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه ثبت شده برای اطمینان از یک رژیم غذایی متعادل توصیه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا