روانشناسی

تفاوت دلبستگی با وابستگی در روابط عاشقانه چیست؟

وابستگی عاطفی چیزی کاملا متفاوت از وابستگی و عشق است. وقتی وابستگی به فرد دیگری عمیق و شدید می شود، تفاوت بین این دو مفهوم بیشتر آشکار می شود. با این حال، بسیاری از معتادان تفاوت بین وابستگی و اعتیاد را درک نمی کنند و ترجیح می دهند باور کنند که آنچه احساس می کنند فقط عشق و محبت است. با بنوان به صورت آنلاین به روز باشید.

تفاوت بین دلبستگی و وابستگی چیست؟

اما چگونه می توان تفاوت بین جمع و اضافه را دانست؟ آیا تفاوت قابل توجهی بین این دو برنامه وجود دارد؟ در ادامه سعی می شود به این سوالات پاسخ داده شود.

تعریف وابستگی

اعتیاد یک منبع ضروری است. عبارت “من نمی توانم بدون تو زندگی کنم” در واقع نمونه بسیار خوبی از این نیاز است. چنین افرادی همیشه به توجه، تایید و حمایت عاطفی از جانب عزیزانشان نیاز دارند. در واقع آنها در درون خود احساس پوچی و خلأ می کنند و سعی می کنند با حضور در زندگی خود این خلاء را پر کنند. تفاوت بین دلبستگی و وابستگی در اینجا نهفته است.

تعریف دلبستگی

افراد با محبت و محبت، عشق غنی و پرشور دارند و احساس ارزشمندی می کنند. آنها احساس نمی کنند که با دیگران مرتبط هستند، اما این احساس را در درون خود تجربه می کنند.

مرتبط  ۴ اشتباه بزرگ زنان در رابطه عاطفی +ویدیو

یک رابطه تلاش می کند تا صمیمیت، احترام و عشق بی قید و شرط ایجاد کند و مهمتر از همه، نیازهای دیگران را با محبت برآورده کند. شما مجبور نیستید پاسخگوی خودتان باشید و شریک عاطفی خود را محدود به خواسته های خود کنید تا بتوانید مسئولیت زندگی خود را کنترل کنید.

در دلبستگی، بر خلاف وابستگی از ارتباط طرف مقابل با دیگران احساس خطر نمی‌کنید

این ممکن است یکی از بارزترین جنبه های تفاوت بین اعتیاد و اعتیاد باشد. یکی از کلیدهای عشق و مراقبت، احساس اعتماد و امنیت است. به همین دلیل، رابطه یک شریک عاشقانه با فرد دیگری می تواند به راحتی آرامش او را تهدید کند و حتی باعث شود او احساس خطر و حسادت کند. برای ایجاد روابط عاطفی بهتر، به دنبال این علائم باشید که نشان می دهد در خانواده ای سمی بزرگ شده اید.

فرد دلبسته خوشحال و راضی است، فرد وابسته درمانده، احساساتی و هیجان‌زده است

وقتی از اعتیاد صحبت می کنیم، فردی را تصور می کنیم که دائماً توسط دیگران کنترل می شود و همیشه نظر آنها را نادیده می گیرد زیرا از بیان آن می ترسد. اما معتاد به مواد مخدر روح و رویاهای خود را از دست می دهد. تفاوت بین اعتیاد و اعتیاد در این است که معتاد از بیان خواسته ها و رویاهای خود می ترسد زیرا از طرد شدن می ترسد. از سوی دیگر، فرد دلبسته نه تنها می تواند خواسته خود را به صورت واقعی بیان کند، بلکه از حمایت عاطفی لازم برای رسیدن به آن برخوردار می شود.

مرتبط  اضطراب کودکان و روش های مقابله با آن

تفاوت بین دلبستگی و وابستگی چیست، در وابستگی از احساسات و افکار منفی سرریز می‌شوید

وقتی رابطه شما مبتنی بر تعهد عاطفی است، مصالحه و تسلیم شدن بدون هیچ دلیل منطقی احمقانه است. اما وقتی تعهد را تمرین می کنید، شادی و احساسات مثبت را تجربه می کنید، با خودتان در صلح هستید و دیدگاه شما نسبت به دنیا تغییر می کند. حتی زخم های گذشته به آرامی خوب می شوند و با عشق واقعی به بهترین نسخه از خود تبدیل می شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا