روانشناسی

چگونه یک مهمان باکلاس باشیم؟

آداب معاشرت یا به قول عموم «کلاس بالا» در همه جا وجود دارد، اما این مقاله از مجله اینترنتی بنوان ایر لاینز همه چیز درباره آداب مهمانی است. فردی که آداب مهمانی را می شناسد، در موقعیت های مختلف رفتار مناسبی دارد و از دید دیگران به عنوان یک فرد عالی دیده می شود.

۱. به دعوت میزبان پاسخ بدهید

آداب مهمانی فقط به ظاهر عمومی شما مربوط نمی شود، بلکه به نحوه رفتار شما قبل و بعد از مهمانی نیز مربوط می شود. اگر دعوت نامه ای دریافت کردید، باید به دعوت نامه پاسخ دهید. کاغذ یا گفتگو فرقی نمی کند و صرف نظر از آنچه به دست می آورید، باید حضور داشته باشید. همچنین قوانین حزب را بررسی کنید، به عنوان مثال. حیوانات خانگی در این رویداد مجاز نیستند.

۲. لباس مناسب بپوشید

انتخاب لباس یکی از مهم ترین نکات آداب تشریفات است. لباس باید متناسب با مناسبت باشد. به عنوان مثال، لباس های ساده و راحت برای مجالس با ورزش یا بازی مناسب است، اما نه برای مهمانی رسمی با رئیس.

۳. برای میزبان هدیه‌ای مناسب ببرید

قدردانی یکی از ویژگی های افراد واقعی و شگفت انگیز است. یک هدیه کوچک برای تشکر از میزبان خود دریافت کنید. ارزش مادی هدیه مهم نیست. گاهی حتی یک گل هم می تواند معنای شما را منتقل کند و خستگی میزبان را برطرف کند.

مرتبط  ۶ نشانه مردی که زنش را دوست ندارد

۴. در ساعت مقرر به مهمانی بروید

برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که هر چه زودتر به مهمانی بروند، احترام بیشتری برای میزبان قائل هستند، غافل از اینکه ممکن است میزبان هنوز آماده نباشد. بنابراین مطمئن شوید که به موقع به محل برگزاری عروسی رسیده اید. اگر زود رسیدید، کمی در ماشین صبر کنید.

۵. مهمانی را به‌موقع ترک کنید

ترک تیم به موقع به اندازه رسیدن به موقع مهم است. ایده خوبی نیست که یک شب طولانی بعد از پایان مهمانی داشته باشید. قبل از رفتن، پیشنهاد اقامت بدهید و به میزبان کمک کنید تا خانه را تمیز کند. میزبان معمولاً این درخواست را نمی پذیرد، اما اگر آن را در نظر بگیرید خوشحال می شود. البته نباید آنها را مجبور به کمک کنید و پس از امتناع میزبان لطفاً دوباره آنها را ترک کنید.

۶. به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید

اگر قصد دارید بعد از ورود به مهمانی چیزهایی را در اتاق عوض کنید یا بگذارید، حتما از میزبان راهنمایی بخواهید. درهای بسته را باز نکنید و اگر چیزی نمی دانید از میزبان بپرسید.

۷. با سایر مهمانان ارتباط برقرار کنید

گاهی اوقات در یک مهمانی باید با افرادی که نمی شناسید ارتباط برقرار کنید. اگر با میزبان درگیر نباشد، دوستانش می توانند با هم آشنا شوند، اما اگر مشغول کار باشد، فرصتی برای معرفی یکدیگر به مهمانان نخواهد داشت. در این صورت خود مهمان ها باید با هم آشنا شوند. می توانید با غریبه ها در مورد آب و هوا، نحوه لباس پوشیدن آنها یا سایر سؤالات کلی صحبت کنید.

مرتبط  چگونه نیمه گمشده خود را پیدا کنیم؟

۸. در غذاخوردن زیاده‌روی نکنید

ترک میز اگر خوشحال نیستید، آداب مهمانی خوبی نیست، اما ایده بدی نیز هست. غذای مورد نظر را به ظرف اضافه کنید. بهتر است بیش از یک بار غذا نخورید. البته این بدان معنا نیست که پیش غذا، غذای اصلی و دسر را در ظرف ترکیب کنید. به عنوان مثال، اگر غذا برنج است، برنج را در ظرفی بریزید تا مجبور نباشید دوباره برنج را بپزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا