دکوراسیون داخلی

متفاوت‌ترین آشپزخانه را با ساختن یک جزیره داشته باشید

یکی از جدیدترین و بهترین سبک های دکوراسیون آشپزخانه که اخیرا بسیار محبوب شده است جزیره آشپزخانه است. این روش دکوراسیون آشپزخانه مزایای زیادی دارد که باعث شده تا نسل جدیدی از طراحی دکوراسیون داخلی در آشپزخانه به وجود بیاید. با مجله اینترنتی بنوان این طرح دکور را بهتر بشناسید.

آشپزخانه جزیره چیست؟

جزیره آشپزخانه در اصل یک چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه است که یک میز یا کابینت مستقل را در مرکز آشپزخانه قرار می دهد. این میز معمولاً توسط فضای باز احاطه شده است که امکان جابجایی و دسترسی آسان اعضای خانواده را از هر طرف فراهم می کند.

این مدل آشپزخانه یک طراحی آشپزخانه مدرن است و جلوه آن یک جزیره مرکزی بزرگ است. مرکز فضای آشپزی این جزیره می تواند یک مبلمان ثابت آشپزخانه یا یک میز بزرگ باشد که با جابه جایی آن فضای بیشتری ایجاد شود.

مزایای آشپزخانه جزیره

این نوع آشپزخانه مزایای زیادی دارد که در اینجا به برخی از آنها می پردازیم.

فضای کارآمد

جزیره مرکزی بزرگ در آشپزخانه جزیره به شما فضای بیشتری برای آشپزی، تهیه غذا و تهیه غذا می دهد. تجهیزات دیگری مانند سینک، فر، پخت و پز و غیره را نیز اضافه کنید.

مرتبط  ترفندهایی ساده برای اتاق خواب کوچک

مکانی برای دور هم جمع‌شدن

جزایر آشپزخانه محل تجمع اعضای خانواده است که از بودن در آشپزخانه و ارتباط با دیگران در طول فرآیند پخت و پز لذت می برند. مهمانان می توانند در اطراف جزیره بنشینند و در مورد غذا و موضوعات دیگر با شما چت کنند.

افزایش فضای کار در آشپزخانه

بزرگترین مزیت جزیره آشپزخانه فضای اضافی روی میز است. این فضای کار اضافی را می توان برای آشپزی، آشپزی و یا حتی به عنوان مکانی برای سرو غذا برای مهمانی ها استفاده کرد.

افزایش فضاهای ذخیره‌سازی

جزایر آشپزخانه اغلب دارای مکان های ذخیره سازی مانند کمد، کشو و قفسه های زیر میز هستند. این نوع جزیره آشپزخانه می تواند ظروف آشپزخانه، قابلمه و تابه و حتی مواد غذایی را به درستی ذخیره کند.

استفاده چندمنظوره

در کنار محل کار، کارهای زیادی برای انجام دادن در جزیره وجود دارد. می توان از آن به عنوان یک اتاق ناهار خوری معمولی یا میز صبحانه با چهارپایه بار استفاده کرد. برخی از جزایر با سینک ها یا اجاق های داخلی طراحی شده اند که عملکرد بیشتری را ارائه می دهند.

|

تعامل اجتماعی پیشرفته

آشپزخانه جزیره ای تعامل اجتماعی را تشویق می کند. زیرا یک محل تجمع مرکزی در آشپزخانه ایجاد می کند. به این ترتیب می توانید در حین آشپزی با خانواده و مهمانان خود ارتباط برقرار کنید.

نقطه کانونی طراحی

یک جزیره می تواند به عنوان یک نقطه کانونی طراحی در آشپزخانه عمل کند و جذابیت های معماری و بصری را اضافه کند. برای تکمیل سبک کلی آشپزخانه و ایجاد ظاهری منسجم، می‌توانید آن را با مواد، پوشش‌ها و نورهای مختلف سفارشی کنید.

مرتبط  ۴ مورد از ترندترین آیتم های دکوراسیون داخلی

ایجاد فضای بزرگ‌تر در آشپزخانه کوچک

بسته به چیدمان آشپزخانه شما، یک جزیره می تواند فضای بسیار خوبی در آشپزخانه شما ایجاد کند. جزیره آشپزخانه به جدا کردن فضای آشپزخانه از بقیه آشپزخانه کمک می کند.

به طور کلی، جزیره آشپزخانه قابلیت، کارایی و جذابیت را به آشپزخانه شما می بخشد. اما هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا جزیره آشپزخانه برای خانه شما مناسب است، مهم است که فضای موجود، چیدمان آشپزخانه و نیازها و ترجیحات خاص خود را در نظر بگیرید.

انواع جزیره آشپزخانه

در طراحی داخلی جزیره آشپزخانه تغییرات زیادی وجود دارد. نوع جزیره آشپزخانه بسته به فضای موجود، سلیقه شخصی و نیازهای خانه می تواند متفاوت باشد. در زیر چند نوع رایج جزایر آشپزخانه آورده شده است.

جزیره با میز کاری بزرگ

این نوع جزیره آشپزخانه دارای درب بزرگ و متناسب با ابعاد و فضای نگهداری آن می باشد. میز می تواند دارای کشو، قفسه و سایر مکان های ذخیره سازی باشد.

جزیره با میز و صندلی

در این نوع طراحی جزیره آشپزخانه دارای میز و نیمکت یا صندلی می باشد. این نوع طراحی به شما امکان می دهد در آشپزخانه بنشینید و غذا بخورید.

جزیره با سینک ظرف‌شویی

این نوع جزیره آشپزخانه دارای کابینت در جزیره آشپزخانه است و کابینت به گونه ای طراحی شده است که سینک ظرفشویی در آن قرار می گیرد و محل مناسب تری برای شستن ظروف فراهم می کند.

جزیره با اجاق‌گاز

این نوع جزیره آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که مکانی برای قرار دادن اجاق گاز وجود دارد. در این مواقع به راحتی می توانید در حین آشپزی با سایر اعضای خانواده ارتباط برقرار کنید.

مرتبط  ارزان‌ترین راه رنگ کردن دیوارهای منزل +ویدیو

سخن پایانی

جزیره آشپزخانه یک مدل جدید در طراحی آشپزخانه، مزایا و انواع زیادی دارد و دسترسی خوبی نیز ارائه می دهد. اگر می خواهید فضایی جادارتر و راحت در آشپزخانه خود ایجاد کنید، این سبک دکوراسیون آشپزخانه را فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا