بهداشت و سلامت

خواص بلدرچین برای سلامتی چیست؟

گوشت بلدرچین حاوی عناصر کمیاب، مقدار زیادی پروتئین و اسیدهای آمینه است. از جمله این مواد معدنی، گوشت این پرنده شامل فسفر، آهن، روی، مس، منیزیم و سلنیوم است. همه این مواد معدنی برای رشد سلولی مهم هستند، توانایی تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد کلیه را دارند. علاوه بر این، خوردن گوشت بلدرچین به سنتز DNA و پروتئین و بهبود زخم کمک می کند. ویژگی های سلامتی بلدرچین را در این مقاله در سایت بنوان بخوانید.

خواص بلدرچین برای سلامتی

مصرف این گوشت برای مبتلایان به کم خونی مفید است. زیرا به نظر می رسد مکمل آهن برای تولید هموگلوبین و انتقال اکسیژن در خون مفید است. از دیگر خواص گوشت بلدرچین می توان به ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، فولات، تیامین، ریبولامین و نیاسین اشاره کرد. وجود این عناصر کمیاب کمک زیادی به تولید کلاژن در پوست می کند. از طرفی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و سموم را از بدن دفع می کنند.

بهبود سلامت بینایی

گوشت بلدرچین سرشار از ویتامین A، زآگزانتین و لوتئین است که همه اینها به طور موثری سلامت شبکیه را بهبود می بخشد. میزان ویتامین A در بلدرچین کمتر از هویج است، اما فواید و اثرات زیادی در محافظت از چشم دارد. در مقاله ای دیگر می توانید با خواص ویتامین A بیشتر آشنا شوید.

بهبود وضعیت پوست

بهترین راه برای بهبود چهره، خوردن غذاهای غنی از ویتامین های B، A و E است. ویتامین E به عنوان یک ویتامین معجزه آسا برای پوست شناخته می شود. این ویتامین در سبزیجات و میوه ها یافت می شود. گوشت بلدرچین حاوی مقدار زیادی از این ویتامین است که از پیری پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این می توان از ویتامین E بلدرچین برای بهبود پوست استفاده کرد.

مرتبط  کثیف‌ترین عضو بدن و روش‌های کاربردی مراقبت از ناف

تقویت استخوان‌ها

یکی از خواص عصاره بلدرچین تقویت استخوان است. زیرا در گوشت این پرنده مقدار زیادی فسفر و کلسیم وجود دارد که باعث سلامت استخوان ها می شود. بهترین درمان برای افراد مسن مبتلا به پوکی استخوان، خوردن غذاهای غنی از فسفر و کلسیم است. بلدرچین ها مهم هستند زیرا بدن آنها به گوشت نیز نیاز دارد.

بهبودی زخم

به یاد داشته باشید که گوشت بلدرچین برای سلامتی و سایر خواص نیز مفید است. پروتئین موجود در این نوع گوشت می تواند در ترمیم سلول ها و بافت های بدن به ویژه ناخن، پوست و مو موثر باشد. همچنین به تولید آنزیم ها و هورمون ها در بدن کمک می کند. از طرفی یکی از ویژگی های گوشت بلدرچین اسپرم نر است. از آنجایی که این نوع گوشت حاوی مقدار زیادی پروتئین است، تاثیر زیادی در افزایش تعداد اسپرم دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر به طور منظم گوشت بلدرچین بخورید، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. سیستم ایمنی نقش مهمی در مبارزه با بیماری های باکتریایی و ویروسی ایفا می کند. یک سیستم ایمنی خوب و قوی، باکتری ها و انگل های مضر را از بدن دفع می کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا