بهداشت و سلامت

این فواید میخک برای بدن شما را شوکه می‌کند!

میخک یکی از پرطرفدارترین ادویه های دنیاست و خواص درمانی دارد. همانطور که می دانید این گیاه هنگام تهیه یک ادویه معطر به حساب می آید و از مخلوط کردن آن با دارچین، فلفل، زردچوبه و سایر ادویه ها پودری به نام ادویه کاری تولید می شود. در این مقاله از مجله الکترونیک بنوان می توانید با فواید میخک برای بدن آشنا شوید.

فواید میخک برای بدن

آیا می دانستید که خوردن دو برگ می تواند متابولیسم بدن شما را تغییر دهد؟ پاسخ این سوال را می خواهید؟ برای دانستن فواید میخک برای بدن تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رفع بوی بد دهان از فواید میخک برای بدن

بسیاری از مردم صبح با بوی بد دهان ناشی از باکتری های بی هوازی روی زبان از خواب بیدار می شوند. میخک دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد قارچی و ضد میکروبی است که باکتری ها و میکروب های دهان را از بین می برد. مردان فقط باید میخک بخورند، اما زنان می توانند هر دو قسمت را مانند آدامس بخورند.

مرتبط  این مسکن کبد شما را نابود می‌کند!

دندان‌درد خود را با میخک درمان کنید

یکی از فواید میخک تسکین دندان درد است. خاصیت بی حس کننده موضعی این گیاه باعث از بین رفتن دندان درد می شود. بنابراین با گذاشتن یک میخک روی یک دندان دردناک از شدت درد تا زمان مراجعه به دندانپزشک کاسته می شود.

با استفاده از میخک، کبدی سالم داشته باشید

همانطور که می دانید سموم بدن توسط کبد دفع و تنظیم می شود که متابولیسم داروهای مصرفی را نیز تنظیم می کند. از طرفی وجود ماده ای به نام اوژنول در سیر باعث می شود که کبد بهتر و سریعتر کار کند، بنابراین خوردن و استفاده از میخک می تواند کارایی کبد را افزایش دهد.

میخک باعث کاهش التهاب و درد در بدن می‌شود

فواید اوژنول همانطور که قبلا ذکر شد، جالب است بدانید که این ماده دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است که می تواند در درمان سردرد بسیار موثر باشد. می توانید سنگ نمک را در یک لیوان شیر مخلوط کرده و برای سردرد بنوشید یا اگر می خواهید از آن استفاده کنید، چاقویی را در روغن نارگیل له کنید و همان روغن را روی ناحیه آسیب دیده مالیده و ماساژ دهید.

تنظیم قند خون از فواید میخک برای بدن

یکی از نکات جالب در مورد بیضه این است که مانند انسولین عمل می کند و برای افراد دیابتی بسیار مفید است زیرا تا زمانی که در تعادل باشد، توانایی ترشح قند بیشتری از خون را دارد.<

خاصیت ضدباکتریایی میخک در برابر سخت‌ترین باکتری‌ها

با توجه به مطالعات انجام شده در دانشگاه بوئنوس آیرس در مورد مبارزه با باکتری های مقاومی مانند استافیلوکوک و اشریشیا کلی، مشخص شد که این گیاه نقش مهمی در از بین بردن باکتری ها دارد. اساسا طبق گزارشی از دانشگاه KU Leuven در بلژیک، در دپارتمان دندانپزشکی، سلامت دندان با یک دهانشویه طبیعی تضمین می شود و پس از 21 روز باعث کاهش باکتری ها و پلاک در دهان می شود. استفاده کنید.

مرتبط  این گیاه قاتل نفخ و ضعف معده است

میخک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است

یکی از مهم ترین منابع غذایی پلی فنول ها میخک است. پلی فنول ها برای کاهش فشار خون و کلسترول، بهبود عملکرد رگ های خونی و افزایش طول عمر عمل می کنند.

جلوگیری از لخته‌شدن خون با میخک

اوژنول موجود در میخک لخته شدن خون را کند می کند، اما باید توجه داشت که این ماده به شدت به آنتی بیوتیک ها واکنش نشان می دهد. بنابراین، قبل از افزودن میخک به رژیم غذایی خود به عنوان دارو، با پزشک خود مشورت کنید.

خوردن میخک هضم و گوارش شما را آسان می‌کند

میخک به دلیل داشتن فیبر از یبوست جلوگیری می کند و سیستم گوارش را بهبود می بخشد. استفاده از پودر میخک در عسل راه حل بسیار موثری برای مشکلات گوارشی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا