دکوراسیون داخلی

اصول چیدمان اتاق خواب کوچک؛ این ایده‌های جذاب را ببینید

داشتن فضای کوچک به این معنی نیست که نمی توانید اتاق خواب خود را به درستی سازماندهی کنید. شما می توانید یک اتاق خواب کوچک اما شیک با طراحی منحصر به فرد ترتیب دهید. امروز در این مقاله به ایده هایی برای چیدمان اتاق خواب کوچک می پردازیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خلاصه این مطلب

ایده‌های جذاب برای چیدمان اتاق خواب کوچک

۱. از پرده‌های پررنگ استفاده کنید

پرده های شفاف در یک فضای کوچک تقارن ایجاد می کنند. با استفاده از پرده هایی با نقش و نگارهای بزرگ و پررنگ، اتاق خواب خود را زیباتر و جذاب تر کنید.

۲. فضای دنج بسازید

ایجاد فضایی زیبا و دنج در یک فضای کوچک می تواند زیبایی اتاق کوچک شما را افزایش دهد. برای این کار می توانید از یک مبل راحتی و تعداد زیادی بالش و پتو روی مبل استفاده کنید. این گوشه زیبا مکان مناسبی برای کاوش و استراحت است. انواع محصولات آرایشی و بهداشتی موجود است

۳. از ایجاد گالری عکس خودداری کنید

به تصویر زیبا نگاه کنید. تعداد زیاد تصاویر روی دیوار فضای کوچک اتاق خواب را پر می کند و منظره خوبی ندارد. اگر عاشق هنر هستید، از تصاویر مفید در اتاق کوچک خود برای ایجاد فضایی جدید استفاده کنید.

۴. تعداد زیادی فضا برای ذخیره اشیا داشته باشید

برنامه ریزی کلید ذخیره سازی هوشمندانه در یک اتاق خواب کوچک است. برای این کار می توانید از انواع جعبه های بزرگ و کوچک استفاده کنید، بهتر است آنها را زیر تخت قرار دهید تا فضای بیشتری داشته باشید.

۵. از فضای دیوار غافل نشوید

دیوارها فقط برای هنر نیستند. یک ترفند برای نظم بخشیدن به یک فضای کوچک در اتاق خواب، نصب قفسه لباس روی دیوار است. این شهر سلطنتی را با لباس های مورد علاقه خود پر کنید و تماشا کنید که اطراف خود زیباتر می شود.
لباس راحتی در اینجا موجود است.

مرتبط  رنگ مناسب خانه چیست؟ روغنی یا پلاستیکی؟

۶. تقارن ایجاد کنید

کوچک بودن اتاق خواب دلیلی برای استفاده از میز کنار تخت نیست. برای نظم بخشیدن به یک اتاق خواب کوچک می توانید با استفاده از یک تخت کوچک و میز کنار تخت هم رنگ، هارمونی زیبایی ایجاد کنید.

۷. ترکیبی از انواع بافت‌ها داشته باشید

از پوست حیوانات گرفته تا فرش های مختلف می توانید از آن برای تزئین اتاق خواب کوچک استفاده کنید. بنابراین بهتر است از انواع بافت های رنگی خنثی استفاده کنید و فضایی شیک برای اتاق خود ایجاد کنید.

۸. آینه را به دیوار تکیه دهید

یک آینه می تواند به سرعت اتاق خواب شما را بزرگتر نشان دهد. برای چیدمان اتاق خواب کوچک، بهتر است یک آینه تمام قد به دیوار آویزان کنید و اتاق خود را بزرگتر از قبل نشان دهید. این عینک به لباس پوشیدن نیز کمک می کند.

انواع عینک های بلند

۹. از رنگ‌های خنثی غافل نشوید

کمتر کسی می تواند در برابر اتاقی که با رنگ های روشن و رنگارنگ تزئین شده است مقاومت کند. فرقی نمی کند اتاق شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، می توانید با استفاده از رنگ های خنثی فضایی زیبا و منحصر به فرد ایجاد کنید.

۱۰. از رنگ‌های روشن استفاده کنید

یکی از ترفندهای قدیمی برای طراحی یک اتاق خواب کوچک استفاده از رنگ های روشن است. رنگ سفید را دوست ندارید؟ شما می توانید اتاق کوچک خود را با استفاده از آبی، صورتی یا زرد روشن بزرگتر نشان دهید.

۱۱. از گیاهان استفاده کنید

فرقی نمی کند از گیاهان طبیعی استفاده کنید یا از گیاهان مصنوعی. رنگ سبز گیاهان اتاق کوچک شما را جذاب تر می کند.

۱۲. از توکارها استفاده کنید

می توانید از قفسه ها و کمدهای داخلی مختلف استفاده کنید تا فضای بیشتری را در اتاق خواب کوچک خود اشغال کنید و فضای بیشتری برای لوازم جانبی خود ایجاد کنید.

۱۳. از سبک بوهیمیایی استفاده کنید

سبک بوهمی اتاق خواب کوچک شما را جذاب تر از قبل می کند. برای تکمیل دکوراسیون می توانید از انواع فرش و تزیینات دیواری استفاده کنید.

۱۴. از کاغذدیواری استفاده کنید

یکی از دیوارهای خود را با کاغذ دیواری خنثی یا روشن بپوشانید. استفاده از کاغذ دیواری روی قسمتی از دیوار در اتاق خواب کوچک حسی خاص و زیباتر می دهد. با این چیدمان می توانید اتاق بزرگ تری داشته باشید.

۱۵. از اشیای عمودی استفاده کنید

یک تخت یا یک شی عمودی دیگر اتاق خواب شما را بزرگتر نشان می دهد. اگر فکر می کنید این نوع تخت ها مد نیستند، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. این تخت هرگز قدیمی نمی شود.

۱۶. بی‌نظمی‌ها را از بین ببرید

دیدن آشفتگی در یک اتاق کوچک خسته کننده است. سعی کنید خلاق باشید و همه چیز را مرتب کنید تا اتاق شما کوچک به نظر نرسد.

۱۷. از دیوارکوب بزرگ استفاده کنید

استفاده از دیوارکوب های بزرگ باعث می شود اتاق خواب کوچک بزرگتر به نظر برسد. قاب دیواری انواع مختلفی دارد که می توانید با توجه به نیاز و خواسته خود انتخاب کنید.

۱۸. از پاتختی توکار استفاده کنید

یک میز کنار تخت توکار باعث می شود اتاق شما کمتر شلوغ شود و همچنین جلوه ای با کلاس و منحصر به فرد به اتاق خواب شما می بخشد.

۱۹. یک پالت آرامش‌بخش انتخاب کنید

استفاده از رنگ های آرامش بخش فضای دلپذیر و جذابی را برای اتاق خواب ایجاد می کند. اگر اندازه اتاق خواب شما کوچک است، می توانید از رنگ خاکستری بیشتر استفاده کنید و به اتاق خواب مصنوعی خود تأثیر بیشتری ببخشید.

مرتبط  در خانه وسایل دکوری بسازید +ویدیو

۲۰. از لوسترها غافل نشوید

برای استفاده از لوستر برای روشن کردن اتاق نیازی به فضای بزرگ ندارید. استفاده از لوسترهای بزرگ و جذاب را با اطمینان کامل شروع کنید تا تاثیر بصری فضای خود را افزایش دهید. این ایده برای اتاق خواب های کوچک مناسب است.

۲۱. از رنگ‌های تیره نترسید

اگر رنگ های روشن و خنثی برای اتاق خواب های کوچک توصیه می شود، به این معنی نیست که نباید از رنگ های تیره استفاده کنید. کافی است فکر کنید که رنگ پنجره ها ساده است و چیزهایی را انتخاب کنید که مشکی و رنگ های دیگر هستند. حتی می‌توانید از الگوهای مختلف و تنظیمات خاصی استفاده کنید که حس حریم خصوصی را به اتاق اضافه می‌کند.

۲۲. همه زوایا را در نظر بگیرید

نیازی به کج کردن مبلمان یا تخت نیست. اگر می خواهید طراحی و دکوراسیون منحصر به فردی برای اتاق کوچکی ایجاد کنید، بهتر است اکسسوری ها را در زوایای مختلف قرار دهید تا بیستر جلب توجه کند و در عین حال فضای بزرگتری را نشان دهد.

۲۳. از دیوارها بیشتر کار بکشید

فضایی برای قفسه کتاب ندارید؟ این مشکلی ندارد و می توانید بدون هیچ مشکلی از دیوار برای نظم دادن به کتاب های خود استفاده کنید. این روش اتاق خواب را بزرگتر و شیک تر می کند.

۲۴. هنرمندانه پیش بروید

درست است که فضای زیادی ندارید، اما این بدان معنا نیست که دیوار اتاق خواب خود را با عکس یا پوستر تزئین نکنید. طراحی های خلاقانه و لوازم تزئینی اتاق خواب شما را جذاب تر می کند.

۲۵. از الگوهای منحصربه‌فرد استفاده کنید

گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید و از تکنیک های خاصی استفاده کنید. برای مثال می توانید الگوی پرده و بالش را با الگوی دیوار اتاق خود هماهنگ کنید. این رنگ بسیار زیباست و فضای خاصی را برای یک اتاق کوچک ایجاد می کند.

۲۶. اتاق زیرشیروانی را به اتاق خواب تبدیل کنید

اتاق نشیمن اتاق خواب نمونه ای عالی برای ایجاد اتاق خواب عالی است. این مکان شما را شگفت زده خواهد کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام وسایل اتاق را تمیز کنید و یک تخت و یک میز به آن اضافه کنید. این اقدام ساده آیتم های ارزشمندی را ایجاد می کند که دوست خواهید داشت.

۲۷. پرده‌ها را در قسمت‌های غیرمنتظره نصب کنید

اگر قصد دارید زیبای دوچندان به فضای اتاق خود اضافه کنید می‌توانید پرده‌ها را در مکانی به غیر از پنجره‌ها نصب کنید! به‌عنوان نمونه از پرده‌های تیره می‌توانید برای جدا کردن تخت‌خواب از سایر قسمت‌ها استفاده کنید. این روش علاوه بر اینکه باعث می‌شود که حریم خصوصی خود را داشته باشید باعث ایجاد جلوه بصری خاصی می‌شود و فضای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

۲۸. طرح آجری روی دیوار بزنید

اگر اتاق شما کوچک است، می توانید از رنگ سفید برای ایجاد سایه های خیره کننده از الگوی آجری استفاده کنید و دکوراسیون زیبایی ایجاد کنید. این طراحی باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد.

۲۹. روی تکنولوژی هوشمند سرمایه‌گذاری کنید

استفاده از وسایل و اشیاء هوشمند یکی از بهترین موهبت ها برای یک اتاق خواب کوچک است. می توانید از انواع تلویزیون های هوشمند بر روی دیوار استفاده کنید و انواع قاب عکس های هوشمند را روی دیوار نصب کنید. این اکسسوری ها زیبایی اتاق شما را افزایش می دهند و فراموش می کنید که در یک اتاق کوچک هستید.

۳۰. از یک رنگ استفاده کنید

آیا مینیمالیسم و ​​طراحی ساده را دوست دارید؟ آیا اتاق خواب شما کوچک است؟ در این صورت بهتر است برای تمام مواد و رنگ هایی که استفاده می کنید یک رنگ انتخاب کنید. این یک روش منحصر به فرد و خلاقانه برای بزرگ کردن اتاق خواب است.

مرتبط  با کاغذ دیواری گلدار، فضای خانه خود را بهاری کنید

۳۱. از انواع آویزها استفاده کنید

نصب آویز در اتاق خواب

در یک فضای کوچک می توانید از انواع چوب لباسی مانند آویز لباس استفاده کنید.

۳۲. سبک دکوراسیون اسکاندیناوی را امتحان کنید

این سبک دکوراسیون شامل رنگ های تیره و مواد طبیعی است. این سبک اتاق کوچک شما را ساده و مینیمال می کند. نور در این سبک دکوراسیون شیرین و منحصر به فرد به نظر می رسد و اتاق شما را بزرگتر نشان می دهد.

۳۳. با قد اشیا بازی کنید

آیا همیشه به دنبال فضای غذاخوری با اندازه و ارتفاع تخت خود هستید؟ یا به دنبال مبلمانی هستید که هم ارتفاع میز باشد؟ اگر می‌خواهید فضای بزرگ‌تری ایجاد کنید، بهترین راه این است که با تقارن و ارتفاع اشیا بازی کنید و حالت‌های مختلف بسازید، مثلاً از کمد کوتاه‌تر از تخت استفاده کنید، از گلدان‌های کم ارتفاع استفاده کنید.< br>

۳۴. با رنگ‌ها بازی کنید

از رنگ های مختلف استفاده کنید تا خلاقیت بیشتری در رنگ های روشن مانند سفید داشته باشید و اتاق خود را جذاب تر و زیباتر کنید.

۳۵. از پالت‌های چوبی استفاده کنید

استفاده از چوب در سراسر اتاق مانند دیوارها و سقف، فضای خنکی را برای شما ایجاد می کند. میزهای چوبی بهترین انتخاب برای تزیین اتاق های کوچک هستند.

۳۶. از ریسه‌های نور استفاده کنید

استفاده از پنبه به محیط گرما و روشنایی می بخشد. این رشته ها بی ضرر هستند. می توانید تمام وسایل خود را با آنها تزئین کنید. فضای روشن اتاق، محیط را بزرگتر می کند.

رایج ترین نوع فیبر نوری

۳۷. اجازه دهید نور طبیعی به اتاق بتابد

شاید استفاده نکردن از پرده عجیب به نظر برسد، اما نور طبیعی فضای اتاق را دو چندان کرده و جلوه مینیمالیسم را در اتاق ایجاد می کند. اگر حریم خصوصی بیشتری می خواهید، می توان از پرده های ابریشمی برای دکوراسیون استفاده کرد.

۳۸. از اشیای کم‌تری استفاده کنید

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

نیازی به اغراق در اتاق نیست و سعی کنید در یک اتاق نشیمن کوچک از حداقل ها و موارد ضروری استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بهم ریختگی اتاق را کوچکتر نشان می دهد.

۳۹. از نظم‌دهنده‌های زیر تخت‌خواب استفاده کنید

نظم‌دهنده‌های زیر تخت

امروزه جعبه ها و جعبه های مخصوصی در زیر تخت قرار می گیرند که می توانید وسایل اضافی را در آنجا نگهداری کنید.

به انواع جعبه های سازمانی نگاه کنید.

۴۰. از سبک‌های اوایل قرن مدرن استفاده کنید

شما می توانید یک اتاق کوچک را با هر لامپ، پایه و مبلمان ساده ترتیب دهید. هنر مدرن اواسط قرن بسیار ظریف و زیبا است.

۴۱. از انواع تخت‌های مورفی یا تاشو استفاده کنید

تخت تاشو فضای بسیار کمی را اشغال می کند. بعد از جمع آوری تخت می توانید از تصاویر داخل قاب استفاده کنید. این گزینه تخت شما را شبیه به دیوار می کند.

۴۲. از میز و صندلی‌های مخفی استفاده کنید

این میز و صندلی زیبا بسیار جمع و جور است و فضای کمتری را اشغال می کند. اگر اتاق خواب کوچکی دارید، سعی کنید هنگام چیدمان اتاق، میز و صندلی به این سبک تهیه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کرده ایم ایده های طراحی اتاق خواب کوچک را توضیح دهیم تا بتوانید در فضای کوچک خود از آنها استفاده کنید.

شما بگویید

آیا این ایده ها برای شما کار می کنند؟ آیا ایده دیگری دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و کاربران گرامی به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا