بهداشت و سلامت

۱۱ ماده غذایی که برای مبارزه با سرماخوردگی مناسب‌اند

با ما همراه باشید تا ۱۱ خوراکی مناسب برای مبارزه با سرماخوردگی را بشناسید. ما باید هر کاری انجام دهیم تا سالم بمانیم. امیدواریم با پوشیدن ماسک و رعایت نکات احتیاطی بتوانید از شیوع کووید-19 یا سایر ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا در این فصل از سال جلوگیری کنید. اما زمانی که بیمار هستید، خوب است بدانید که غذا داروی قدرتمندی است که می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند، هم برای از بین بردن ویروس ها و هم برای کاهش شدت و طول مدت علائمی مانند گلودرد.

چای زنجبیل

وقتی صحبت از درمان سرماخوردگی می شود، زنجبیل یکی از بهترین مسکن هاست. در بررسی منتشر شده در مجله بین المللی طب پیشگیری، محققان به این نتیجه رسیدند که خواص ضد التهابی قوی زنجبیل آن را در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا موثر می کند. التهاب می تواند پاسخ ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین پودر زنجبیل یا زنجبیل خام نقش مهمی در تقویت ایمنی به عنوان یک ضد التهاب ایفا می کند. اگر بیمار هستید، بهتر است زنجبیل خشک را به‌جای مستقیم خرید اینترنتی بخرید. بنابراین می توانید از سلامت دیگران محافظت کنید.

چای یکی از ماده غذایی برای مبارزه با سرماخوردگی

هنگامی که بیمار هستید، مایعات گرم می توانند گلودرد را تسکین دهند و به شل شدن مخاط کمک کنند. چای بدون کافئین را انتخاب کنید زیرا کافئین بدن را کم آب می کند و این آخرین چیزی است که هنگام تلاش برای خارج کردن ویروس از سیستم خود می خواهید. می توانید به صورت آنلاین از عطاری کمک بگیرید. چای کافئین دار، مانند آویشن یا چای سبز، برای بهبود روانکاری استفاده می شود. خرید از داروخانه آنلاین مانند دیجی کالا به شما محصولات باکیفیت می دهد تا در هنگام بیماری به جوانسازی بدن کمک کند

مرتبط  اگر دندان‌های سالم می‌خواهید، حتما بخوانید!

پرتقال

لیمو سرشار از ویتامین C است که یک غذای همه منظوره است. تحقیقات انجام شده توسط مرکز ملی تحقیقات و سلامت عمومی در دانشگاه ملی استرالیا نشان داده است که ویتامین C می تواند به پیشگیری از بیماری و کاهش طول مدت بیماری کمک کند. افرادی که از بیماری هایی مانند هوای سرد رنج می برند

آب یکی از ماده غذایی برای مبارزه با سرماخوردگی

هنگامی که بیمار هستید، H2O می تواند یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی باشد که می توانید بنوشید. رطوبت به شل شدن مخاط در بینی و گلو کمک می کند. سعی کنید حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید تا بدن خود را به طور کامل هیدراته نگه دارید، زیرا زمانی که بیمار هستیم مایعات بیشتری از دست می دهیم.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غذای خوبی برای خوردن در هنگام بیماری است زیرا سرشار از ویتامین C است. یک گوجه فرنگی متوسط ​​حاوی بیش از 16 میلی گرم ویتامین C است که از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند.

تحقیقات آلمانی نشان داده است که ویتامین C بخش مهمی از فاگوسیتوز و قدرت سلول های T در بدن است. دو جزء اصلی سیستم ایمنی بدن وجود دارد، محققان همچنین نشان داده‌اند که این کمبود مواد مغذی می‌تواند سیستم ایمنی را تضعیف کند و در برابر پاتوژن‌های خاصی که می‌توانند باعث بیماری شوند، مقاومت کمتری نشان می‌دهد.

چای جینسینگ

چای جینسینگ به خاطر طعم شیرینش معروف است. یعنی چای به عنوان درمانی برای عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی (به نام سرماخوردگی) استفاده می شود. بررسی منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا نشان داد که جینسینگ به طور قابل توجهی علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد. با این حال، محققان خاطرنشان می کنند که تحقیقات بیشتری برای حمایت کامل از ادعاهای تقویت کننده سیستم ایمنی جینسنگ مورد نیاز است.

مرتبط  با این ۳ ماده غذایی کودک باهوش‌تری داشته باشیم!

سیر یکی از ماده غذایی برای مبارزه با سرماخوردگی

خواص ضد باکتریایی سیر قرن هاست که مورد مطالعه قرار گرفته است. هنگامی که سیر جویده می شود یا له می شود، ترکیبات گوگردی مانند آلیسین، دی آلیل دی سولفید، وینیلیدین و اس-آلیل سیتین فعال می شوند (و به سیر طعم می دهند). نشان داده شده است که از پاسخ ضد التهابی انواع خاصی از گلبول های سفید خون حمایت می کند و به مبارزه با ویروس ها کمک می کند. سیر همچنین می تواند به عنوان یک مکمل پیشگیرانه استفاده شود: توصیه می شود روزانه 300 میلی گرم یا 1-2 حبه تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید، از جمله در سالاد، چای سبز یا صرفاً برای یک وعده غذایی خوشمزه. نان آرد کامل نان سبوس دار نانی که با آرد سبوس نگرفته پخته باشند. .

سوپ مرغ یکی از ماده غذایی برای مبارزه با سرماخوردگی

این سوپ مرغ قدیمی از دیرباز به عنوان یک درمان سرماخوردگی استفاده می شود. و واقعا به ما کمک می کند. آب گرم می تواند به رفع آبریزش بینی کمک کند. سدیم موجود در سوپ به شما کمک می کند آب را حفظ کنید و گلو را آرام می کند. مرغ و سبزیجاتی که پروتئین و مواد مغذی دارند را اضافه کنید. با هویج، کرفس، پیاز، پیازچه و سبزیجات برای تغذیه بیشتر.

ماست یونانی بدون چربی

ماست سرشار از باکتری های زنده و پروبیوتیک هایی است که به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می کند. تقریبا 70 درصد از سیستم ایمنی بدن ما در دهان است، بنابراین مهم است که از آن برای مبارزه با باکتری ها مراقبت کنیم. خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک می تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد و در صورت انجام این کار به شما کمک کند سریعتر بهبودی پیدا کنید.

مرتبط  درمان‌های خانگی واریس پا+ویدیو

فلفل دلمه‌ای قرمز

ویتامین C برای عملکرد صحیح سلول های بدن ضروری است و بدن ما در صورت عفونت بلافاصله دچار کمبود این ویتامین می شود. خوردن غذاهای غنی از ویتامین C می تواند بهبودی پس از سرماخوردگی یا آنفولانزا را تسریع کند و علائم را کاهش دهد. از آنجایی که ویتامین C آبرسان نیست، بهتر است آن را از طریق غذاهای غنی از ویتامین C دریافت کنید، نه از مکمل های بزرگ مانند فلفل قرمز، که برای هضم و جذب نیاز به کار زیادی دارند. یک فنجان اسفناج خرد شده حاوی 190 میلی گرم ویتامین ضروری است. سایر غذاهای غنی از ویتامین C عبارتند از کیوی، کلم بروکلی، سبزیجات برگ سبز تیره و مرکبات. برای آشنایی بیشتر با غذاهای ویتامین C، این مقاله را بخوانید

بلوبری یکی از ماده غذایی برای مبارزه با سرماخوردگی

زغال اخته منبع عالی آنتوسیانین است، نوعی فلاونوئید که به توت ها (و سایر میوه ها و سبزیجات رنگارنگ) طعم غنی و عمیق آنها می دهد. فلاوینوئیدها دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی هستند که می توانند به کاهش آسیب سلولی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کنند. میوه ها کم کالری هستند، ذرت را می توان به عنوان میان وعده یا سالاد اضافه کرد.

گیاهان و گیاهان خوراکی برای بهبود علائم سرماخوردگی بسیار مفید هستند. از این موارد در طول درمان برای کاهش درد و کوتاه شدن زمان درمان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا