بهداشت و سلامت

درمان یبوست با ۷ دمنوش گیاهی در خانه

بهترین چای برای یبوست چیست؟ در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان با 7 چای عالی برای درمان یبوست آشنا می شوید.

آیا دمنوش برای درمان یبوست مناسب است؟

نوشیدن مایعات گرم بهترین راه برای آبرسانی است. مایع اضافی مدفوع را نرم می کند و به دفع راحت مدفوع کمک می کند. در واقع کم آبی بدن یکی از شایع ترین علل یبوست است. چای و چای داغ می توانند سیستم گوارشی را تحریک کرده و به کاهش علائم یبوست کمک کنند.

۷ دمنوش برای درمان یبوست

مکمل ها و دمنوش های زیر اثرات ضد پیری دارند و به کاهش آکنه کمک می کنند.

دمنوش سنا

سنا یک ملین معروف است که اغلب در چای استفاده می شود. چای سنا از برگ های گیاه سنای اسکندریه تهیه می شود. این گیاه حاوی ترکیباتی به نام گلیکوزید است که خاصیت ملین دارد. بسیاری از قرص های ملین حاوی غلظت بالایی از سنا هستند و ممکن است از چای سنا در درمان یبوست موثرتر باشند.

چای زنجبیل

اگر مشکل یبوست شما ناشی از سوء هاضمه است، ریشه زنجبیل ممکن است کمک کند. بسیاری از مردم از چای زنجبیل برای کاهش سوء هاضمه و بهبود هضم استفاده می کنند. نوشیدن چای زنجبیل بعد از خوردن یک وعده غذایی بزرگ می تواند به هضم غذا کمک کند. نوشیدن یک یا دو فنجان چای زنجبیل بعد از هر وعده غذایی می تواند به هضم غذا کمک کند و حرکات روده را تحریک کند.

مرتبط  عوارض بوتاکس ، صورت‌هایی بدون چروک اما بی‌احساس

چای قاصدک

چای قاصدک می تواند به تسکین علائم گوارشی مانند نفخ و گرفتگی کمک کند. قاصدک کبد را برای تولید صفرا تحریک می کند و به هضم غذا کمک می کند. این چای همچنین می تواند به عنوان یک ادرار آور عمل کند و مایعات را در مثانه و روده افزایش دهد که به یبوست کمک می کند. برای بهبود هضم، می توانید یک فنجان چای قاصدک را بعد از غذا بنوشید.

دمنوش ریشه شیرین بیان

چای ریشه شیرین بیان یک مقوی محبوب برای مشکلات گوارشی است. ریشه شیرین بیان اثر ضد التهابی دارد و هضم غذا را تقویت می کند. نوشیدن یک فنجان چای ریشه شیرین بیان بعد از هر وعده غذایی سیستم گوارشی را آرام می کند و حرکات روده را تقویت می کند.

چای ریشه مارشمالو

ریشه شنبلیله اثر آرام بخش دارد و خواص آرامش بخش آن را به یک گیاه رایج در دمنوش های گیاهی تبدیل کرده است. در پایان روز، نوشیدن یک فنجان چای سبز خوب است.

چای جعفری

جعفری یک گیاه محبوب برای سوء هاضمه است. چای جعفری با برگ یا دانه این گیاه به رفع یبوست کمک می کند. بسیاری از مردم به طور سنتی برگ و ساقه جعفری را برای درمان بوی بد دهان و نفخ می جوند.

دمنوش بابونه

بابونه یک گیاه محبوب و معطر است که در چای برای اثرات آرام بخش آن استفاده می شود. نوشیدن چای بابونه بعد از غذا یا در پایان روز می تواند به شل شدن ماهیچه های روده و تسریع حرکات روده کمک کند.

مرتبط  این میوه قرمز جادو می‌کند

جلوگیری از ایجاد یبوست

این راهکارها را برای پیشگیری و درمان یبوست فراموش نکنید.

  • آب کافی بنوشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • ورزش را بخشی از زندگی خود قرار دهید
  • خوردن غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات تازه. ممکن است به کنترل حرکات روده کمک کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا