بهداشت و سلامت

۸ خاصیت شگفت‌انگیز کره کنجد که شما را شوکه می‌کند‍!

کره کنجد از دانه های کنجد تهیه می شود و راهی خوشمزه برای افزودن آنتی اکسیدان های قوی و چربی های سالم به رژیم غذایی شما است. این مقاله را از مجله اینترنتی بنوان بخوانید تا با فواید کره کنجد برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

فواید کره کنجد برای سلامتی

این کره خوشمزه فواید و فواید بسیاری برای سلامتی دارد که به دلیل ارزش غذایی بالا می توان از آن به عنوان یک صبحانه مقوی استفاده کرد. اکنون با 8 فایده کنجد آشنا خواهیم شد.

بسیار مغذی

روغن کنجد سرشار از چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است. یک قاشق غذاخوری (15 گرم) بیش از 10 درصد از نیاز روزانه شما به برخی مواد مغذی را تامین می کند.

کره کنجد منبع عالی فسفر و منگنز است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ایفا می کند. همچنین سرشار از تیامین (ویتامین B1) و ویتامین B6 است که برای تولید انرژی مهم هستند. علاوه بر این، حدود 50 درصد چربی موجود در کره کنجد از اسیدهای چرب تک غیراشباع تشکیل شده است که دارای خواص ضدالتهابی بوده و با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مرتبط است.

سرشار از آنتی اکسیدان

کره کنجد حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام لیگنان است که به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد در بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری کمک می کند. رادیکال های آزاد ترکیبات ناپایداری هستند و زمانی که به مقدار زیاد در بدن وجود داشته باشند باعث آسیب بافتی و بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی و انواع سرطان می شوند.

مرتبط  درمان سرفه در خانه با ۳ شربت آسان خانگی

کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها

مصرف کنجد می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را کاهش دهد. انجام این کار همچنین می تواند عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی، از جمله سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالا را کاهش دهد.

مطالعه ای بر روی 50 فرد مبتلا به آرتریت زانو نشان داد که مصرف 3 قاشق غذاخوری (40 گرم) دانه کنجد در روز به کاهش تعداد کمک می کند. از . نشان می دهد که واقعاً چنین است. علاوه بر درمان آرتریت، سطح کلسترول خون را نیز به دلیل بیماری قلبی بهبود می بخشد. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از چربی های تک غیراشباع با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. اگر نگران سلامت قلب خود هستید، مشکل سکته مغزی خود را تنها با 5 آجیل حل کنید! گمشده

خواص ضد باکتریایی

کره کنجد و دانه های کنجد به دلیل آنتی اکسیدان های قوی ممکن است دارای خواص ضد باکتریایی باشند. در واقع در برخی از کشورهای اروپای مرکزی و خاورمیانه از روغن کنجد به عنوان یک درمان خانگی برای زخم دیابت استفاده می شود.

حاوی ترکیبات ضد التهابی

چندین ترکیب موجود در روغن کنجد ضد التهاب هستند. اگرچه التهاب کوتاه مدت یک پاسخ پزشکی و فیزیکی به آسیب است، اما التهاب مزمن می تواند برای سلامتی مضر باشد.

مطالعات حیوانی نشان داده است که کنجد و آنتی اکسیدان هایی که علاوه بر آن می توانند التهاب را کاهش داده و درد مرتبط با ریه را کاهش دهند. جراحت. بیماری و آرتریت.

مرتبط  هرگز این قسمت کله‌پاچه را نخورید!

تقویت سیستم عصبی مرکزی

کره کنجد حاوی ترکیباتی است که ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند زوال عقل را کاهش دهد. مطالعات نشان داده اند که دانه کنجد از مغز و سلول های عصبی انسان در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. آنتی اکسیدان های موجود در دانه کنجد می توانند از سد خونی مغزی عبور کنند، به این معنی که می توانند خون را ترک کنند و مستقیماً بر روی مغز و سیستم عصبی مرکزی اثر بگذارند.

خواص ضد سرطانی

چندین مطالعه نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در دانه کنجد سلول های سرطان روده بزرگ، ریه، کبد و سینه را از بین می برند. سزامین و سزامول، مهم ترین آنتی اکسیدان های موجود در دانه کنجد، به دلیل پتانسیل ضد سرطانی آنها به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. این آنتی اکسیدان ها می توانند باعث مرگ سلول های سرطانی و کاهش رشد تومور شوند. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که آنها از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محافظت از عملکرد کبد و کلیه

روغن کنجد حاوی ترکیباتی است که از کبد و کلیه ها در برابر آسیب محافظت می کند. این اندام ها مسئول حذف سموم و مواد زائد از بدن هستند. بر اساس مطالعه ای که روی 46 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد، افرادی که به مدت 90 روز روغن کنجد مصرف کردند، چربی و کبد خود را در مقایسه با گروه دیگر بهبود بخشیدند. خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می دهد منبع: غذاهای نفرت

مرتبط  عجیب ترین ترندهای سلامتی چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا