دکوراسیون داخلی

در مصاحبه کاری چه بپوشیم؟ مخصوص خانم‌ها

پیدا کردن یک شغل خوب آسان نیست. سعی می کنیم در روز مصاحبه تمام مهارت های خود را نشان دهیم. اما یک نکته مهم را نباید نادیده گرفت. لباس هایی که در مصاحبه های شغلی می پوشیم تاثیر زیادی در موفقیت ما دارد.

قبل از بیان اولین جمله، مصاحبه کننده ظاهر و لباس های ما را می بیند. بنابراین، این ایده را از بین ببرید که ما فقط کارگرانی با تجربه و سابقه کاری خوب استخدام می کنیم. در این داستان، منمود بررسی می کند که در مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم. با ما همراه باشید.

 اول با سبک لباس آن شرکت آشنا شوید

در مورد کد لباس شرکت خود وسواس نداشته باشید. از قبل بررسی کنید که کارکنان در اینجا چه می پوشند. می توانید به وب سایت یا شبکه های اجتماعی آنها مراجعه کنید. گاهی اوقات می توانید عکسی از محل کار او پیدا کنید. راه دیگر این است که قبل از مصاحبه با HR تماس بگیرید و بپرسید چه نوع لباسی می خواهند، می توانید کمی بگویید. برخی از شرکت ها لباس فرم را ترجیح می دهند. سایرین، مانند استارت آپ های هنری و رسانه ای، استانداردهای معاصری دارند که کمتر رسمی هستند. با این حال، شما به یک مصاحبه شغلی می روید. شخصیت شما باید طوری باشد که به شما اعتماد کنند.

در مصاحبه کاری چه بپوشیم که جذاب و حرفه‌ای به‌نظر برسیم؟

محافظه کار باشید، ساده و شیک بپوشید. به نظر می رسد یک ژاکت راسته انتخاب خوبی باشد. شلوار کتان یا نخی را انتخاب کنید. در بسیاری از مجموعه ها، شلوار جین برای محیط کار نامناسب در نظر گرفته می شود.

پرفروش‌ترین شلوارهای کتان و پارچه‌ای را ببینید

اگر ما را در خارج از ایران بخوانید به بلوز و دامن فکر کنید. کت زنانه و یک پیراهن تا زانو در هر صورت از ایده پیراهنی که مناسب محیط کار نیست اجتناب کنید.

مرتبط  با هر آنچه در خانه دارید، گلدان دکوری بسازید

برای مصاحبه کاری چه رنگ لباسی بپوشیم؟

رنگ های خنثی بهترین انتخاب هستند. توصیه های ما آبی تیره و خاکستری است. زیرا اکثر شرکت ها این رنگ ها را برای کارمندان و مدیران خود ترجیح می دهند

اما بیایید در مورد آنها بیشتر بدانیم.

مشکی: ژاکت را ترجیح می دهید یا بلوز؟ سیاه را می توان در هر جایی انتخاب کرد، اشتباه. با این حال، با استفاده زیاد از کت های مشکی، این یک گزینه کم خطر است. مشکی می تواند برای من معنای جدی داشته باشد که می خواهم پیشرفت کنم.

برندهایی مانند Chanel از رنگ سیاه برای نشان دادن خود به عنوان رهبران صنعت مد استفاده می کنند. مشکی با سایر رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری به خوبی هماهنگ می شود.

آبی و آبی سرمه ای: برخی از بهترین رنگ ها. وقتی به این فکر می کنید که در مصاحبه شغلی چه بپوشید، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید آبی سرمه ای است. این به مخاطب حس اطمینان می دهد. بیشتر مدیران آبی و سرمه ای را به کارمندان خود ترجیح می دهند.

خاکستری: ترکیبی از خاکستری و سفید، سیاه یا سرمه ای شما را مرتب و زیبا نگه می دارد. خاکستری یکی از خنثی ترین و محبوب ترین رنگ هاست.

یک ژاکت خاکستری انتخاب کنید. شلوار مشکی روسری خاکستری و سفید – ظاهر حرفه ای خاکستری هوش و تفکر انتقادی را تقویت می کند.

شما همچنین می توانید به رنگ های خاکی، بژ و سفید فکر کنید. از این رنگ ها برای استایل و ترکیب با رنگ های بالا استفاده کنید.

این مانتوهای جذاب رسمی را ببینید

برای مصاحبه کاری چه کفشی بپوشیم؟

کفش های راحتی و نیمه رسمی انتخاب های خوبی هستند. کفش‌های چرم تیره با پاشنه‌های کوتاه و بی‌صدا به خوبی ست می‌شوند. بهتر است کفش ورزشی نپوشید. البته اگر مربی ورزشی باشید شرایط فرق می کند.

پرطرفدارترین کفش‌های چرم زنانه + قیمت

اما مهمترین چیز تمیزی کفش است. توصیه می کنیم هر روز کفش های خود را بشویید. اما در روز مصاحبه وقت بگذارید. کفش های خود را به خوبی بشویید. این پاکیزگی فردی را نشان می دهد که منظم و قابل اعتماد است.

مرتبط  ۹ وسیله‌ای که نباید در خانه خود نگه دارید!

چه کیفی برای مصاحبه کاری مناسب‌تر است؟

کیف چرمی که با کفش هماهنگ باشد شما را باهوش و شیک نشان می دهد. یک کیف ساده و بدون هیچ تزئینی جلب توجه نخواهد کرد. رنگ آن باید مشکی باشد یا بهتر با کفش شما هماهنگ باشد. اگر کیف اداری در کمد خود دارید، انتخاب خوبی است.

کیف‌های اداری مخصوص بانوان را ببینید

دیگر نکته‌های کلیدی کدامند؟

  • لباس بپوشید برای کاری که می خواهید انجام دهید، نه کاری که انجام می دهید.
  • هنگام انجام یک مصاحبه آنلاین، همه کدهای لباس را رعایت کنید. حتی به این فکر نکنید که با شلوار و دمپایی راحت جلوی لپ تاپ خود بنشینید.
  • انتخاب لباس را به روز مصاحبه موکول نکنید. شاید برخی از لباس ها نیاز به شستن و اتوکشی داشته باشند.
  • دستان خود را با انگشتر و دستبند پر نکنید. یک انگشتر و یک ساعت برای محل کار کافی است. بقیه را برای مهمانی ذخیره کنید.
  • خیلی بزرگ و سنگین بودن برای شما جذابیتی ندارد اما، شما غیر حرفه ای به نظر می رسید طراحی سبک و مجلل آن حرفه ای و جدی به نظر می رسد

    |

  • رنگ های روشن، لباس ها و طرح های شلوغ، کیف و طرح های شلوغ ورزشی هیچ کدام برای روز مصاحبه مناسب نیستند. در عوض، لباس‌های سبک مینیمالیست و لباس‌های شیک و ساده را انتخاب کنید.
  • حتی به پوشیدن صندل یا دمپایی فکر نکنید زیرا آنها بسیار غیرحرفه ای به نظر می رسند.
  • پوشیدن شلوار جین و تی شرت تبدیل به بزرگترین اشتباه زندگی می شود. لباس های راحت را برای بعد بگذارید.
  • لباس های خیلی تنگ و عرق گیر، یقه باز و لباس های خیلی کوتاه برای مصاحبه کننده مضر است.
  • به سخت افزار ارزان فکر نکنید.
  • رایحه های قوی در محل کار انتخاب خوبی نیستند، اما با رایحه های ملایم زیاده روی نکنید، سلیقه مدیر یا مصاحبه کننده را نمی دانید، پس مراقب باشید
  • تمیز نگه داشتن آن، داشتن اتو، بافت و زیبایی لباس شما مهمتر از مدل یا قیمت لباس است.
  • لباسی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی کنید. این مهم است که احساس خوبی داشته باشید. اعتماد به نفس؛ با لباس هایتان توجه را جلب نکنید.
مرتبط  این ایده‌ها در چیدمان منزل قدیمی شده‌اند

تجربه شما در انتخاب لباس برای یک مصاحبه شغلی مهم چیست؟ از اینکه در این مورد برای ما نوشتید متشکریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا