بهداشت و سلامت

معجزه قرن: هوش مصنوعی پزشکی را متحول می‌کند

استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی باعث کاهش تعداد بیماران در لیست انتظار بیمارستان ها می شود، زیرا با توسعه هوش مصنوعی می توان بسیاری از بیماری ها را بدون جدیت درمان کرد. با ما بمان.

هوش مصنوعی چگونه سرنوشت ما را تغییر می‌دهد؟

هوش مصنوعی می تواند علائم بیماری های خاموش را که منجر به مرگ می شود با تشخیص دیرهنگام تشخیص دهد و مرگ و میر ناشی از این بیماری ها را کاهش دهد. کارشناسان معتقدند استفاده از هوش مصنوعی می تواند مرگ و میر را کاهش دهد و مرگ و میر ناشی از این بیماری ها کمک کننده خواهد بود. پزشکی به پزشکان در تشخیص سریع بیماری ها کمک می کند.

به گفته کارشناسان، با کمک هوش مصنوعی و اختراع واکسن های جدید. بشریت در آستانه یک انقلاب در علم پزشکی است. صنعت مراقبت های بهداشتی را متحول می کند و بیماری ها را درمان می کند. بسیاری از آنها سریعترین شناسایی هستند

استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی برای تشخیص تومورهای سرطان ریه

سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان است و یکی از شایع ترین و جدی ترین انواع سرطان است. در شروع سرطان ریه هیچ علامتی وجود ندارد اما در بیشتر موارد علائم این بیماری مشابه است. این علائم عبارتند از:

  • سرفه مداوم
  • خون در سرفه
  • تنگی نفس مداوم
  • خستگی و کاهش وزن بی دلیل
  • درد هنگام تنفس یا سرفه
مرتبط  تقویت حافظه تنها با ۱۰ خوراکی در خانه + ویدیو

اخیراً مطالعه ای با استفاده از داده های سی تی اسکن از 500 بیمار مبتلا به ضایعات ریوی بزرگ با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای تعیین اینکه آیا هوش مصنوعی می تواند سرطان را به طور دقیق تشخیص دهد، انجام شد. تشخیص سرطان با ساده کردن آنالیز اسکن بیمار و ردیابی سریع درمان برای بیماران در معرض خطر.

تشخیص به موقع اولین قدم درمان است

به گفته متخصصان، بیش از 60 درصد سرطان ریه در مراحل 3 و 4 تشخیص داده می شود که روند درمان را پیچیده می کند. بنابراین برنامه ریزی برای بهبود میزان تشخیص این بیماری ضروری است.

با توجه به اولین نتایج آزمایش‌های مربوط به تاثیر هوش مصنوعی در پزشکی، به نظر می‌رسد هوش مصنوعی در شناسایی توده‌های ریوی موفق بوده و در گام بعدی دانشمندان این فناوری را در بیماران بدحال آزمایش خواهند کرد. چالش هایی در پاسخ به این سوال که آیا این فناوری می تواند خطر سرطان ریه را به درستی پیش بینی کند یا خیر؟ دانشمندان بر این باورند که استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی باعث افزایش سرعت تشخیص بیماری ها و کاهش مرگ و میر ناشی از آن می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا