بهداشت و سلامت

روغن زیتون و لیمو را بخاطر ۷ دلیل بخورید!

روغن زیتون و لیمو هر دو دارای خواص درمانی بسیار قوی هستند و برای تغذیه سالم استفاده می شوند. آنها با هم ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم را فراهم می کنند و حتی می توانند مشکلاتی مانند فشار خون بالا و یبوست را درمان کنند. در این قسمت مجله اینترنتی بنوان به فواید ترکیب لیمو و روغن زیتون اشاره می کند.

فواید ترکیب لیمو و روغن زیتون چیست؟

در زیر 7 خاصیت مخلوط لیمو و روغن را می شناسید.

از بین‌بردن چربی شکم

فواید ترکیب لیمو و روغن زیتون می تواند به هضم غذا کمک کند و در صورت کم خوردن، گرسنگی را مهار کند. این ترکیب عملکرد کبد را بهبود می بخشد و متابولیسم را تسریع می کند و همچنین دارای خواص ضد التهابی است. آن را از بین می برد، در نتیجه فردی که آن را می خورد لاغرتر به نظر می رسد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد، بنابراین این ترکیب را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

پیشگیری از پیری زودرس

آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در کاهش اثرات پیری و از بین بردن رادیکال های آزاد که باعث پیری می شوند ایفا می کنند. رادیکال های آزاد در سراسر بدن تکثیر می شوند و این افزایش بر بدن و رفتار انسان تأثیر منفی می گذارد. یک قاشق غذاخوری آب لیمو و روغن زیتون هر کدام اثر آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارند.

مرتبط  آیا ماه گرفتگی دلیلی ماورائی دارد؟

ترکیب روغن زیتون و لیمو ویتامین E را برای فرد فراهم می کند که باعث کاهش خطوط و چین و چروک روی صورت می شود. ممکن است جوان تر نشوید. اما به شما احساس جوانی می دهد. فواید ترکیبی لیمو و روغن زیتون شامل اسیدهای چرب تک غیراشباع است که عملکرد اندام های بدن مانند کبد، کلیه ها و دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

فواید ترکیب لیمو و روغن زیتون خواص بسیار برای پوست، مو و ناخن

موها و ناخن های شما بافت زنده ای هستند و می توانند خشکی و رطوبت را جذب کنند. آب لیمو و روغن زیتون نیز اثر مرطوب کنندگی خوبی دارند و از مواد مغذی ضروری محسوب می شوند. از این ترکیب می توانید چندین بار در هفته استفاده کنید. انگشتان خود را به آرامی در مخلوط آغشته کنید، بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند و برای جذب بهتر روی ناخن ها ماساژ دهید.

مبارزه با یبوست

روغن زیتون خاصیت روان کنندگی دارد که می تواند داخل روده را نرم کند و مدفوع را مایع تر و راحت تر دفع کند. آب لیمو به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد می تواند روده ها را به اندازه کافی آرام کرده و حرکات روده را تنظیم کند.

کنترل کلسترول

چربی های سالم موجود در روغن زیتون می توانند چربی خون را تنظیم کنند. لیمو همچنین دارای خواص ویتامین C است و مطالعات نشان می دهد افرادی که سطح ویتامین C در خونشان زیاد است، سطح تری گلیسیرید و کلسترول پایین تری دارند.

کنترل جریان و فشارخون

یکی از جذاب ترین خواص روغن زیتون اثر ضد انعقادی آن است. در موارد ضروری می تواند گردش خون را افزایش داده و از لخته شدن خون جلوگیری کند. ویتامین C موجود در لیمو همچنین باعث خاصیت ارتجاعی عروق خونی می شود و لیمو نیز حاوی ماده ای به نام سیترات است که گردش خون را تقویت می کند. مصرف روغن زیتون همچنین می تواند فشار خون را تا حدی کاهش دهد که دیگر نیازی به دارو نباشد. بنابراین اگر فشار خون بالا دارید، با پزشک خود در مورد استفاده از این ترکیب برای کنترل آن صحبت کنید و در صورت امکان مصرف آن را قطع کنید. پزشکی

مرتبط  درمان خانگی خروپف با ۸ خوراکی خوشمزه

افزایش سلامت مفصل‌ها

فواید مخلوط روغن زیتون و لیمو می تواند روی مفاصل شما ملایم باشد. آنتی اکسیدان ها همچنین با اثرات اکسیداتیو مبارزه می کنند و التهاب را کاهش می دهند.

منبع:همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا