روانشناسی

مهم‌ترین راه‌های نجات از افسردگی چیست؟

افسردگی یکی از شایع ترین بیماری های روانی است که افراد زیادی از آن رنج می برند. بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی به دلیل اضطراب یا عدم سلامت روان به دنبال درمان پزشکی نیستند. در مقاله ای در مجله اینترنتی بنوان به راه های غلبه بر افسردگی می پردازیم.

توجه به علائم رایج در افسردگی

افسردگی معمولاً دو علامت اصلی دارد که حداقل یکی از آنها همیشه در بیماران مبتلا به افسردگی وجود دارد. این دو علامت عبارتند از: احساس غمگینی و لذت نبردن از چیزهایی که قبلاً سرگرم کننده بودند. از دیگر علائم افسردگی می توان به ناامیدی، تغییر در اشتها و خواب، عدم انگیزه و تمرکز، احساس گناه و افکار مرگ یا خودکشی اشاره کرد.

روش های نجات از افسردگی

چگونه با اثرات منفی افسردگی مبارزه کنیم و از شر این بیماری خلاص شویم؟ اگر با این چالش روبرو هستید، با ما همراه باشید. برای اینکه احساس بهتری داشته باشید، در مورد این داستان با دوستتان صحبت کنید تا خودتان را خوشحال کنید. از

دیدن کنید

تغییر سبک زندگی از روش های نجات از افسردگی

بسیاری از مردم یک سبک زندگی تنها و خسته کننده دارند. ممکن است افسردگی داشته باشند و ندانند. عجیب نیست که افسردگی در زندگی روزمره رخ می دهد زیرا ذهن انسان به تجربه، فراز و نشیب و حس حرکت نیاز دارد. در نتیجه، وقتی درگیر تکرار و کناره گیری می شوید، خود را برای افسردگی آماده می کنید. برای حذف موانع از زندگی خود با گام های کوچک شروع کنید.

مرتبط  با انتخاب یک آبشار کشف کنید که چگونه با موانع روزمره کنار می‌آیید!

در فعالیت‌های اجتماعی درگیر شوید

افسردگی در نهایت منجر به انزوا و کناره گیری از جامعه می شود. مشارکت در مددکاری اجتماعی خوب خواهد بود. گذراندن زمان بیشتر با دوستان نزدیک می تواند شروع خوبی باشد. توجه داشته باشید که در ابتدا ممکن است پیوستن به جمعیت برای شما سخت باشد، اما سعی کنید آرام و ثابت قدم باشید.

کاهش دادن استرس‌ از روش های نجات از افسردگی

وقتی استرس دارید، بدنتان هورمونی به نام کورتیزول ترشح می کند. این هورمون می تواند در کوتاه مدت مفید باشد و به شما در مقابله با این شرایط کمک کند، اما اگر هورمون کورتیزول برای مدت طولانی ترشح شود، مشکلات زیادی را به دنبال دارد و افسردگی شایع ترین آنهاست.

به بهداشت خواب اهمیت دهید

خواب و خلق و خوی شما ارتباط نزدیکی با هم دارند مطالعات نشان می دهد که 80 درصد از افرادی که مشکلات مرتبط با افسردگی دارند، مشکلات خواب نیز دارند. رابطه خواب و افسردگی دو طرفه است به عبارت دیگر، خلق و خوی غمگین نه تنها می تواند باعث اختلال در خواب شود، بلکه باعث افسردگی ناشی از خواب ناکافی یا بی کیفیت و بیداری های مکرر نیز می شود.

روش های نجات از افسردگی برای همیشه

افسردگی یک بیماری روانی است. وقتی روح بیمار است، نمی تواند خود را درمان کند. در واقع یک ذهن افسرده عینک بدبینانه ای دارد که به شما اجازه نمی دهد دنیا را با دید وسیع تری ببینید و راه حل هایی برای بهبود خود بیابید. به همین دلیل مراجعه به یک متخصص سلامت روان برای درمان افسردگی بسیار مهم است.

مرتبط  این مردان همیشه وفادار می‌مانند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا