بهداشت و سلامت

۱۲ درمان خانگی سرفه خشک که همه باید بدانند!

سرفه خشک ناشی از عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی معمولاً در عرض یک یا دو هفته پس از استفاده از داروهای سرماخوردگی و درمان‌های خانگی برای گلودرد و سرفه برطرف می‌شود. دلتا برخی از رایج ترین درمان های خانگی سرفه را بررسی می کند.

بهترین روش‌های درمان خانگی سرفه خشک چیست؟

در مقاله زیر با 12 چای و خوراکی که در درمان سرفه خشک معجزه می کنند آشنا می شوید.

دمنوش آویشن یکی از درمان‌های خانگی سرفه خشک

خواص ضد میکروبی خیار سلامت تنفسی را بهبود می بخشد و هوا را شفاف نگه می دارد، به این معنی که احتقان برطرف شده و سرفه های خشک کاهش می یابد. فقط یک فنجان کدو تنبل تازه یا دو قاشق چایخوری کدو تنبل خشک را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید بماند. بعد از تهیه مخلوط می توانید آن را با عسل یا لیمو میل کنید.

دمنوش زنجبیل و نعناع

زنجبیل یکی از داروهای خانگی توصیه شده برای سرفه خشک و سرفه خلط دار است. زنجبیل مجاری تنفسی را تسکین می دهد و خلط ریه را برطرف می کند، سه قاشق غذاخوری و یک قاشق غذاخوری نعناع خشک را در چهار فنجان آب بجوشانید. وقتی حجم مخلوط متوسط ​​شد حرارت را خاموش کنید و وقتی خنک شد اضافه کنید و با یک لیوان عسل مخلوط کنید.

مرتبط  سماق و ۷ خاصیت شگفت‌انگیز آن برای سلامتی

درمان سرفه خشک با لیمو

بادرنجبویه به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند و برای درمان سرفه و سرفه های خشک در کودکان و بزرگسالان استفاده می شود و چندین بار در روز مصرف می شود. افزودن فلفل سیاه به این مخلوط یکی دیگر از درمان های خانگی برای سرفه خشک است

دمنوش کتان

تخم کتان گیاهی مفید است که مصرف آن در منزل برای درمان سرفه خشک توصیه می شود، دو قاشق پودر کتان را در یک لیوان آب بجوشانید تا غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید و بعد از صاف کردن با آبلیمو و عسل میل کنید.

دمنوش بادیان رومی

یکی دیگر از گیاهان مفید برای درمان خانگی سرفه خشک، بادیان رومی است که مخاط را کاهش می دهد و راه های هوایی را باز می کند. سازمان بهداشت جهانی. از ده دقیقه تا یک ربع شربت سرفه شما آماده است.

دمنوش ریشه گل ختمی

برای تهیه این چای کافی است برگ های خشک شده گل ختمی را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را بجوشانید و سه بار در روز بنوشید. این چای برای تسکین گلودرد و به عنوان یک درمان خانگی برای سرفه خشک عالی است.

دمنوش ریحان معجزه درمان خانگی سرفه خشک

اثر دم کرده ریحان در سرماخوردگی و سرفه مانند آب جوش است. برگ های خشک ریحان را با آب جوش مخلوط کرده و روی آن را بپوشانید تا دم بکشد. بعد از آب میوه سه بار در روز با عسل بنوشید.

مرتبط  آیا برونشیت مزمن قابل درمان است؟

دمنوش گل پنیرک

جوشانده گل پانرک یک جوشانده مفید در درمان بیماری های تنفسی است که به کاهش التهاب مخاط اندام های تنفسی و مشکلات تنفسی کمک می کند.

دمنوش به‌دانه

اگر سرفه خشک یا سرفه همراه با خلط، آبریزش بینی، سرفه شدید دارید و نمی توانید به راحتی نفس بکشید بهترین گزینه برای شما مسکن و ضد احتقان است.عصاره های گیاهی.

دمنوش چهارتخمه

جوشانده بیرهنگ، تولسی، بادین و کادوما برای سرفه و سرفه خشک بسیار مفید است.

آب آناناس برای سرفه خشک

وجود آنزیم بروملین در آناناس باعث می شود این میوه پنج برابر بیشتر از شربت سرفه در تسکین و درمان سرفه خشک موثر باشد. این آنزیم خاصیت خلط آور دارد و برای سرماخوردگی، بیماری های تنفسی، بیماری های ریوی، سرفه خشک و خشکی مفید است.

آب هویج سلطان درمان خانگی سرفه

وجود ویتامین ها و مواد مغذی مختلف در هویج این ماده مغذی را به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل کرده و سرفه خشک و خس خس سینه را کاهش می دهد. آب سه یا چهار هویج را بگیرید، مقداری آب و عسل به آن اضافه کنید و روزی 3 تا 4 بار بنوشید.

برخی دیگر از مواد غذایی مفید برای درمان سرفه خشک

  • چای پونه کوهی و چند حبه سیر
  • ترکیبی از آب پیاز و عسل
  • پوره سیب قرمز
  • چای سبز
  • شیرین بیان Te
  • درمان سرفه خشک با عسل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا