بهداشت و سلامت

لکه‌های شناور در چشم: مهمان‌های ناخوانده بینایی

علل لکه های شناور روی صورت چیست و چگونه از شر آنها خلاص شویم؟ با خبرنامه آنلاین بنوان در ارتباط باشید. این نقاط ما را از بسیاری جهات گیج می کنند: از نقاط سیاه کوچک گرفته تا خطوط منحنی یا چیزی شبیه به تار عنکبوت.

علت ایجاد لکه های شناور روی چشم

این نواحی اغلب هنگام نگاه کردن به رایانه یا تلفن، خواندن کتاب یا کتاب در نور شدید یا رانندگی در تابستان با آسمان آبی دیده می شوند. محققان می گویند این نواحی اغلب دردناک هستند و تاثیر منفی دارند حتی اگر بینایی شما تحت تأثیر قرار نگیرد و به مرور زمان بدتر نشود.

معمولاً ناشی از جدا شدن خلفی زجاجیه (PVD) است که در آن مایع چشم تغییر می کند. خطوط اطراف چشم در اثر عبور فیبرهای کلاژن از زجاجیه و سایه های روی شبکیه و همچنین استرس های زندگی و محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شوند. اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث استرس اکسیداتیو و گلیکاسیون پروتئین و همچنین تجمع کلاژن و تخلیه مایع زجاجیه شود.

درمان لکه های شناور روی چشم

تعدادی از تغییرات سبک زندگی می تواند به کاهش این علائم کمک کند. در کنار یک رژیم غذایی متعادل، نوشیدن آب فراوان نیز برای سلامت چشم مهم است. نوشیدن آب زیاد همچنین به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند. این یکی دیگر از جنبه های نوسان است.

مرتبط  علل و علائم زخم معده چیست؟ این علائم را جدی بگیرید

۱. رژیم غذایی متعادل

خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز به بدن شما کمک می کند تا مقادیر زیادی از ویتامین های مورد نیاز خود را جذب کند و از آسیب چشم جلوگیری کند.

۲. استراحت دادن به چشم

اگر در یک چشم بیشتر از چشم دیگر شناور می بینید، بهتر است به همان چشم یا هر دو استراحت دهید.

۳. استفاده از مکمل‌های ویتامین

برخی از ویتامین ها به جلوگیری از لکه های چشم کمک می کنند.

  1. ویتامین آ
  2. انواع ویتامین B
  3. ویتامین سی
  4. فولات
  5. بیوتین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا