آشپزی و خانه داری

لاکچری‌ترین کیک بدون فر را با شلیل درست کنید!

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما را از آشپزی دور می کند کمبود بیکینگ پودر است. اما کیک ها و شیرینی های زیادی هستند که بدون نیاز به فر درست می شوند و کیفیت و طعم خوبی دارند. در نتیجه، فارگاس برای لذت بردن از کیک ها و دسرهای خوشمزه مجبور نیست در خانه باشد. در این مطلب دلتامگ طرز تهیه کیک شلیلی بدون فر را به شما آموزش می دهیم. با ما بمانید.

کیک صدفی به دلیل ظاهر جذابش یکی از بهترین کیک هایی است که در اکثر رستوران ها و کافه ها سرو می شود. روش های مختلفی برای تهیه این کیک میوه ای بدون فر وجود دارد که در زیر به ساده ترین روش های پخت که طعم عالی دارند اشاره می کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک شلیل

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱۳۰ گرم
  • کره ۱۲۰ گرم
  • یک قاشق چایخوری وانیل
  • شیر ۱۰۰ گرم
  • ½ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • آرد ۲۰۰ گرم
  • شهد هانگالتای
  • پوسته بادام و پسته برای تزیین

مرحله اول

اول از همه برای درست کردن کیک بدون فر باید تمام محتویات یخچال را بردارید تا به دمای محیط برسند. تمرکز روی این موضوع در بهبود کیفیت کیک شلیل بسیار موثر است.

مرحله دوم

در این زمان قبل از اینکه مواد کیک را آماده کنیم، ابتدا قابلمه را روی آتش گاز قرار می دهیم و می گذاریم قابلمه بسوزد. مراقب باشید اجاق گاز را مستقیماً روی شعله گاز قرار ندهید و حتماً یک فن زیر آن قرار دهید.

مرتبط  طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

مرحله سوم

ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را در ظرف مناسبی بریزید و مواد را به مدت 5 دقیقه با سرعت بالا مخلوط کنید تا مواد کاملا یکدست و کرمی و کشدار شوند.

مرحله چهارم

در مرحله بعد کره ای که به دمای محیط می رسد را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و دوباره 2-3 دقیقه مخلوط کنید سپس شیر را اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله پنجم از درست کردن کیک بدن فر

در ظرفی دیگر آرد را در دو مرحله الک کنید تا کامل شود. سپس بیکینگ پودر را اضافه کرده و در سه مرحله آرد را به مواد اضافه کنید. مراقب باشید در این مرحله از همزن برقی استفاده نکنید زیرا باعث خراب شدن خمیر می شود.

مرحله ششم

وقتی آرد و مواد را با سس مخلوط کردید، مخلوط را به صورت دورانی مخلوط کنید تا کیک یکدست شود. سپس روی آن را با کره خوب بمالید و به میزان لازم شلیل را در کف قالب اضافه کنید.

مرحله پایانی تهیه کیک بدون فر

بعد از اینکه شلیل ها را در کف قالب گذاشتید، مواد را به آرامی روی آن بریزید و با کاردک سطح آن را صاف کنید. در نهایت قالب را در قابلمه از قبل گرم شده قرار دهید. (اگر قابلمه بزرگتر از اندازه قالب باشد بهتر است). نیمی از آب را داخل قالب بریزید و در قابلمه را محکم ببندید. در حین پخت کیک توجه داشته باشید که به هیچ عنوان درب قابلمه را باز نکنید.

در آخر بعد از 45 دقیقه درب ظرف را بردارید و کیک را با سیخ چوبی تست کنید و در صورت آماده بودن حرارت را خاموش کنید و بگذارید کیک کاملا خنک شود. در نهایت کیک شلیل ما آماده است، آن را به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم و با تکه های بادام و پسته تزئین می کنیم و با چای میل می کنیم.

مرتبط  طرز تهیه موچی شکلاتی و ساده با آرد برنج ایرانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا