دکوراسیون داخلی

توالت فرنگی برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است یا توالت ایرانی

امروزه توالت ها در بسیاری از مکان های عمومی یا منازل مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این توالت برای افراد مبتلا به آرتروز یا درد زانو توصیه می شود. اما برخی دیگر بر اساس اخلاق و رعایت اصول از توالت ایرانی استفاده می کنند. در چنین شرایطی این سوال پیش می آید که حمام ایرانی بهتر است یا خارجی؟ هر توالتی مزایا و معایب خاص خود را دارد که امروز در این مقاله دلتامگ برای سهولت در انتخاب به آنها می پردازیم.

استفاده از توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی؟

برای پاسخ به این سوال باید در مورد عملکرد دستگاه گوارش بدانید. پس از عبور مواد از معده به روده، مواد زائد همراه با آب به روده بزرگ رفته و تبدیل به مدفوع می شوند. در هنگام اجابت مزاج عضله شفیره ای که در انتهای روده بزرگ قرار دارد شل می شود که با فشار دادن روی شکم مدفوع را از بدن خارج می کند، از طرف دیگر اگر بدن در حالت چمباتمه است باید از بدن خارج شود. . بدن . زاویه بزرگتر است، باز می شود و روند کشیدن آسان تر می شود. در حالت نشسته فشار کافی به معده وارد نمی شود. بنابراین نشستن روی توالت ایرانی منجر به تخلیه بیشتر روده می شود. برای دریافت پاسخ بهتر به مزایا و معایب توالت فرنگی و ایرانی می پردازیم:

مرتبط  ۷ قانون اصلی در نورپردازی مناسب خانه

مزایای توالت ایرانی

دفع راحت‌تر

یکی از مزیت های اصلی توالت ایرانی، دفع آسان زباله ها است. زیرا همانطور که گفته شد بدن قائم است و نفس به درستی تمیز می شود.

عمل دفع در زمان کمتری انجام می‌شود

اجابت مزاج سریع یکی دیگر از مزایای توالت ایرانی است که تاثیر بسزایی بر سلامت انسان و دستگاه گوارش دارد. بر اساس مطالعه انجام شده توسط محققان، استفاده کنندگان ایرانی توالت فرنگی به طور متوسط ​​51 ثانیه روی توالت می نشینند، در حالی که در توالت های خارجی این زمان بین 114 تا 130 ثانیه است.

احتمال بیماری‌های پوستی کاهش می‌یابد

با توجه به اینکه هنگام استفاده از توالت ایرانی، بدن در کاسه توالت وجود ندارد، بیماری های پوستی، قارچ، تبخال و … به فرد دیگری منتقل نمی شود.

مزایای توالت فرنگی

نشستن روی توالت فرنگی راحت‌تر است

هنگام استفاده از توالت، بدن و پشت در وضعیت عالی قرار دارند که برای سالمندان بسیار مفید است.

با توالت فرنگی فشار کمتری به مفاصل وارد می‌شود

مهمترین ویژگی توالت فرنگی عدم فشار به زانوها و مفاصل است، در هنگام استفاده از توالت ایرانی بیشتر وزن افراد روی قسمت کوچک زانوها است که به دلیل خوردن بیماری است. مشکلات آرتریت

معایب توالت فرنگی

  • هنگام استفاده از توالت به دلیل زاویه 990 درجه، فشاری به مدفوع وارد نمی شود و باید مدفوع را به زور دفع کنید که در نهایت منجر به سوء هاضمه و بواسیر می شود.
  • بیماری پوستی که در اثر تماس بدن با توالت تشدید می شود.

معایب توالت ایرانی

  • فشار بیش از حد در مفاصل
مرتبط  این وسیله برای گلدان‌های شما ضروری است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا