بهداشت و سلامت

عسل مانوکا چیست و چه خواصی دارد؟

آنها از درخت مانوکا (Leptospermum scoparium)، بومی نیوزلند و بخش‌هایی از استرالیا تغذیه می‌کنند. این به دلیل خواص منحصر به فرد خود شناخته شده است و به دلیل فواید سلامتی آن شناخته شده است. در اینجا به برخی از خواص و ترکیبات اصلی عسل مانوکا اشاره می کنیم. مجله دلتا را ببینید. حشرات استخراج شده از گل مانوکا توسط زنبورها از طریق یک سری واکنش های آنزیمی به عسل تبدیل می شوند.

فعالیت ضد باکتریایی منحصر به فرد

عسل مانوکا به دلیل وجود ترکیبی به نام متیل گلیوکسال (MGO) دارای خواص ضد باکتریایی قوی است. MGO محصول تبدیلی دی هیدروکسی استون است، ترکیبی که در شهد گل مانوکا با غلظت بالا یافت می شود. هر چه محتوای MGO بیشتر باشد، اثر ضد باکتریایی عسل بیشتر است.

التیام زخم و ترمیم بافت

عسل مانوکا قرن هاست که برای التیام زخم ها استفاده می شود. این یک محیط درمانی مرطوب ایجاد می کند، باعث بازسازی بافت می شود و التهاب را کاهش می دهد. خواص ضد باکتریایی عسل مانوکا از عفونت زخم جلوگیری می کند.

اثرات ضد التهابی

عسل مانوکا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند تورم و درد را کاهش دهد و می تواند برای تسکین بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت و آکنه استفاده شود.

فعالیت آنتی اکسیدانی

مانند سایر انواع عسل، عسل مانوکا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در حمایت از سلامت کلی و کاهش خطر بیماری های مزمن دارند.

مرتبط  ۳ شربت چربی سوز تابستانی

سلامت دستگاه گوارش

عسل مانوکا به طور سنتی برای حمایت از سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود. می تواند مشکلات گوارشی مانند رفلاکس اسید، گاستریت و زخم معده را کاهش دهد. خواص ضد باکتریایی آن همچنین به مهار رشد هلیکوباکتر پیلوری، یک باکتری مرتبط با زخم معده کمک می کند.

حمایت از سیستم ایمنی

عسل مانوکا با خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی خود از سیستم ایمنی حمایت می کند. می تواند از علائم رایج این بیماری مانند گلودرد، سرفه و سرماخوردگی پیشگیری کرده و آنها را کاهش دهد.

همه عسل‌هایی که عسل مانوکا نامیده می‌شوند یکسان نیستند. برای تعیین قدرت و کیفیت عسل مانوکا از فاکتور منحصر به فرد مانوکا (UMF) و MGO استفاده می شود. هرچه رتبه UMF یا MGO بالاتر باشد، فعالیت ضد باکتریایی و مزایای بالقوه سلامتی بیشتر است.

اگرچه عسل مانوکا فواید سلامتی دارد، اما نباید از آن به عنوان دارو استفاده کرد. اگر از اضطراب یا مشکلات سلامتی خاصی رنج می برید، توصیه می کنیم قبل از استفاده از عسل مانوکا یا سایر داروهای طبیعی با یک متخصص مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا