بهداشت و سلامت

راهکار­هایی برای خوب شدن سریع زخم باز

بهبود سریع زخم باز مستلزم استفاده از روش ها و راه حل های خاص است. اگر زخم شما کم عمق است، می توان آن را در خانه با مواد شفابخش خاصی درمان کرد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد زخم و نحوه درمان آن بیشتر صحبت کنیم.

>
زخم چیست؟

زمانی که سطح پوست پاره و شکسته می شود، آن را زخم می نامیم. زخم می تواند در نتیجه رویدادهای بزرگ یا کوچک ایجاد شود زخم ها یک عارضه شایع هستند و همه افراد خواه ناخواه از آن رنج می برند. بدن ما قادر به التیام زخم های جزئی است.

ما خودمان نیز می توانیم زخم های متوسط ​​را ترمیم کنیم و خونریزی را متوقف کنیم.

البته به خاطر داشته باشید که برای درمان زخم های باز پیچیده باید با پزشک مشورت کنید. متخصص پوست گرفتن قرار آنلاین معمولاً زخم مشکل جدی نیست، اما گاهی اوقات می‌تواند باعث مشکلات جدی‌تر دیگری شود.

اگر زخم عمیق باشد، می‌تواند باعث عفونت یا بیماری‌های پوستی جدی مانند اگزما و پسوریازیس شود. در ادامه این مقاله به بهبود سریع زخم باز و درمان خانگی خواهیم پرداخت.

چند نوع زخم داریم؟

زخم ها را می توان به انواع مختلفی طبقه بندی کرد. اما باید بدانید که به طور کلی دو نوع زخم داریم. زخم های باز و بسته. زخم بستر، زخم های جراحی، زخم های تروماتیک، زخم های هموروئیدی، زخم های دیابتی و غیره. انواع دیگری از زخم ها هستند که بر اساس علت طبقه بندی می شوند. روی پوست قابل مشاهده نیست. زخم باز کاملا برعکس این است.زخم بسته معمولا نیاز به درمان توسط پزشک دارد، اما راه هایی برای کاهش علائم آن وجود دارد. در بسیاری از موارد، زخم های باز را می توان با درمان های خانگی درمان کرد.

مرتبط  ۵ مشکل سلامتی کودکان در تابستان

چه زمانی دچار زخم باز می شویم؟

زخم باز زخمی است که می تواند به سطح پوست آسیب برساند. چنین آسیبی را می توان به راحتی از روی سطح پوست تشخیص داد.زخم باز ممکن است برای هر فردی از پیر و جوان اتفاق بیفتد. زخم های باز معمولاً خفیف هستند و در خانه قابل درمان هستند. دست زدن به اجسام نوک تیز و تیز، تصادفات رانندگی، سقوط از ارتفاع و برخورد از مهم ترین عوامل ایجاد زخم های باز به مراکز درمانی است. برای اینکه بفهمید زخم چقدر عمیق است، می توانید زمان خونریزی را بررسی کنید. زخم های جدی بیش از 20 دقیقه خونریزی می کنند.

چند نوع زخم باز وجود دارد؟

به طور کلی، ما 4 نوع زخم باز داریم. پاره کنید، پوست بگیرید، مشت کنید و پاک کنید.

  • یک برش عمیق سطح پوست را باز می کند. نوع حاد پارگی شامل خونریزی مداوم است. ابزارهای بیهوشی مانند لوازم صنعتی و برخی ظروف آشپزخانه می توانند این مشکلات را ایجاد کنند.
  • برداشت: در این نوع، مقداری از پوست و بافت زیرین را از دست می دهیم این نوع آسیب بسیار جدی و دردناک است حوادث، آتش سوزی و انفجار می تواند باعث این آسیب شود خونریزی شدید جدی است و باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید
  • استینگ: رسانه ها می توانند چنین زخم هایی را در ما ایجاد کنند. این نوع زخم معمولا بهبود نمی یابد یا خونریزی زیادی دارد. البته زخم گلوله می تواند باعث زخم چاقو همراه با خونریزی زیاد شود. اگر این نوع آسیب عمیق باشد، بافت های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. در موارد جزئی، این آسیب در خانه قابل درمان است. برای پیشگیری از بیماری، واکسن کزاز تزریق می شود.
  • سایش: تماس با سطوح ناهموار می تواند باعث خراشیدگی و آسیب به پوست شود. معمولا این آسیب در اثر تماس با آسفالت اتفاق می افتد. زخم خونریزی نمی کند، اما زخم باید به طور مرتب ضد عفونی شود.
مرتبط  آبلیمو خوردن در این ساعت دندان شما را نابود می‌کند!

درمان زخم باز

اگر زخم زیاد خونریزی نمی کند، سطح زخم را با یک ماده ضد عفونی کننده مانند بتادین تمیز کنید و سپس پاک کنید.

می توانید استفاده کنید. . روی خون کلیک کنید. زخم را پانسمان کنید و متوقف کنید. گاز استریل یک ابزار ضروری برای بهبود زخم است. زخم ها باید قبل از پانسمان خشک شوند و نیازی به ضد عفونی شدن ندارند.

اگر می خواهید یک پانسمان قدیمی را جایگزین کنید. آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. درپوش باید بانداژ شود. زخم های پوسته پوسته بسیار کوچک بدون پانسمان بهبود می یابند. اگر زخم در ناحیه ای است که نیاز به کار زیاد دارد، مانند انگشت، برای راحتی از باند فشاری استفاده کنید. هنگام درمان زخم های باز، پانسمان ها باید به طور مکرر تعویض شوند. درمانگر باید دست های تمیزی داشته باشد تا زخم عفونی نشود. اگر درد در زخم شما را آزار می دهد، می توان از پاراستامول برای تسکین درد استفاده کرد.

برای درمان زخم های باز در خانه چه باید کرد؟ یکی از اجزای ادویه زردچوبه کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی است. می توانید آن را با آب گرم مخلوط کرده و به عنوان آبگوشت استفاده کنید. گلیسریل لورات یک چربی ضد باکتری است. این ماده را می توانید در روغن نارگیل پیدا کنید. استفاده از روغن نارگیل برای بهبود زخم بسیار مفید است. ماده دیگری که می تواند زخم های باز را سریع التیام بخشد آلوئه ورا است.

این ماده با ویتامین ها و مواد مغذی توانایی التیام زخم ها را دارد. سیر همچنین حاوی آلیسین است که برای زخم ها مفید است. با این ماده می توانید محلول یا پماد درست کنید یا ژل برای استفاده خارجی درست کنید.

مرتبط  این افراد هرگز عرق نعناع نخورند!

چه زمانی برای درمان زخم باز به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر زخم عمیق باشد (بیش از 2 سانتی متر) و خونریزی قطع نشود. آثار کبودی و سوختگی وجود داشت. یا زخم عفونی شده است، فوراً برای درمان به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، در صورت آسیب گزش باید با پزشک مشورت کرد.

شما می توانید از درمان های خانگی برای بهبود سریع زخم باز و درمان سریع آن زخم استفاده کنید. زخم معضلی رایج است و هر کسی ممکن است در زندگی خود از آن رنج ببرد. برای زخم های جدی مشورت با پزشک ضروری است. زیرا می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند. عمق زخم و خونریزی می تواند به شما بگوید که آیا به پزشک و درمان جدی نیاز دارید یا خیر.

اگر زخم شما بزرگ است، با درمان های خانگی آن را درمان و تخلیه کنید. از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید متشکریم. سلامت باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا