دکوراسیون داخلی

۷ نکته طلایی برای افزایش روشنایی در خانه‌های کم‌نور

بهترین شرایط برای یک خانه ایده آل این است که همه اتاق ها و فضاها از نور طبیعی بهره مند شوند. اما خانه هایی هم هستند که شرایط خوبی برای نور طبیعی ندارند. همچنین برخی مکان ها بدون پنجره و تاریک هستند. در این مقاله از مجله الکترونیکی بنوان راه حلی ساده برای روشن کردن خانه ارائه شده است. این راه حل ها به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به فضای خانه خود داشته باشید.

استفاده از رنگ سفید و روشن در خانه کم نور

یکی از مهم ترین عواملی که بر نور اتاق شما تأثیر می گذارد، رنگ نور است. استفاده از رنگ های گرم و تیره باعث افزایش هارمونی و گرمای اتاق می شود. اتاق را هم تاریک کرد. برای ارائه نور مناسب و بزرگتر نشان دادن اتاق، از رنگ های روشن استفاده کنید.

روشن‌تر شدن خانه با وسایل و مبلمان سفید

هنگام خرید مبلمان به یاد داشته باشید که رنگ مبلمان مهم اتاق باید سفید یا رنگ های روشن باشد. اگر از مبلمان سفید استفاده می کنید، دیوار عریض تر و بلندتر به نظر می رسد. همچنین اتاق را کمی بزرگتر و روشن تر می کند.

سقف سفید رنگ؛ راه حلی برای اتاق‌های تاریک

استفاده از رنگ مشکی بر روی سقف خانه را بسیار جذاب کرده بود. اما رنگ سفید در خانه های کوچک بدون نور کافی تشویق می شود. همانطور که می دانید رنگ سفید سقف اتاق را طولانی تر و بزرگتر می کند. در نتیجه اتاق روشن و باز است.

مرتبط  چگونه بهترین چراغ خطی را برای خانه انتخاب کنیم؟

فرش و قالیچه‌هایی با رنگ روشن

رنگ کف را فراموش نکنید. اگر کف اتاق با رنگ تیره پوشانده شود، احساس سنگینی و تاریکی ایجاد می کند. اگر از رنگ روشن برای کف استفاده کنید، نور بیشتری به اتاق وارد می کند و اتاق را روشن تر می کند. بهتر است رنگ فرش روی زمین روشن باشد. اگر از فرش استفاده نمی کنید، از چوب یا سرامیک سبک استفاده کنید.

از لامپ‌های بیشتری استفاده کنید

در اتاقی بدون پنجره روشنایی اتاق باید افزایش یابد. به عنوان مثال، از بیش از یک لامپ استفاده کنید. افزایش روشنایی منطقه را گسترش می دهد. اهمیت نورهای مخفی در اتاق های روشن را فراموش نکنید.

روشن‌تر شدن اتاق با استفاده از آینه

راه حل دیگر برای روشن شدن اتاق استفاده از آینه است زیرا بازتاب های مختلفی در اتاق وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید یک آینه با نور را در اتاق دیگری قرار دهید. در این صورت انعکاس نور طبیعی در آینه اتاق را روشن تر می کند. جایی که شیشه قرار می گیرد مانند پنجره کوچکی است که محل را باز می کند.

از پرده‌های سبک استفاده کنید

در اتاق های دارای پنجره ممکن است نیاز به استفاده از پرده باشد. اما استفاده از پرده های سنگین و تیره ضروری نیست. برای روشن تر کردن اتاق خود از پرده های روشن و روشن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا