دکوراسیون داخلی

مینیمال‌ترین دکوراسیون دنیا به سبک ژاپنی

معماری ژاپنی سبکی از معماری و دکوراسیون است که الهام گرفته از فلسفه زندگی ژاپنی و اصول بودایی است که بر خلوص، سادگی، تعادل و هماهنگی تمرکز دارد. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به معرفی دکوراسیون های زیبا و مینیمال می پردازد، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دکوراسیون ژاپنی

دکوراسیون ژاپنی سبکی زیبا از دکوراسیون داخلی است که بر اساس اصول سادگی، زیبایی طبیعی و تعادل شکل گرفته است. این شیوه زندگی مطابق با ارزش های ژاپنی هارمونی، صلح و تعادل است.

ژاپنی ها سعی می کنند فلسفه بودایی و اصول زندگی را نه تنها در مورد افراد، بلکه در مورد آنها نیز به کار گیرند. زندگی رفتار آنها حتی در مرحله زندگی، فضای داخلی خانه آنها را زینت می دهد. برخلاف سبک های دیگر، دکوراسیون ژاپنی بر استفاده از فضای باز، اندازه گیری دقیق اشیا و تمیزی تاکید دارد.

ویژگی‌های دکوراسیون ژاپنی

این سبک دارای ویژگی ها و ویژگی هایی است که در اینجا سعی خواهیم کرد به شرح آنها بپردازیم.

طبیعت‌محور

دکور ژاپنی بر ارتباط با طبیعت تاکید دارد. استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ، بامبو و گل در طراحی داخلی این سبک دکوراسیون رایج است. درختان بونسای و باغ های سبز آرامش و زیبایی طبیعت را به مردم یادآوری می کنند، بنابراین هر خانه ژاپنی باید یک درخت بونسای داشته باشد.

مرتبط  در کمترین زمان دکور خانه را متحول کنید

سادگی و صراحت

تاکید بر سادگی و باز بودن جنبه دیگری از دکوراسیون ژاپنی است. ژاپنی ها از حداقل مبلمان و لوازم جانبی برای ایجاد فضایی بسیار آرام و تمیز استفاده می کنند. مبلمان تخت، فرش های چوبی؛ پانل های شسته و دیوارهای ساده با نقش ها و طرح های منظم در دکوراسیون ژاپنی بسیار رایج است.

رنگ‌های طبیعی و نیمه تیره

در این سبک دکوراسیون بیشتر از رنگ های طبیعی و نیمه تیره مانند سفید، طوسی، بژ و سبز استفاده می شود. این رنگ ها آرامش را به اتاق می آورند و بار روانی مثبتی دارند.

شیوه زندگی آرام و متعادل

دکوراسیون ژاپنی مبتنی بر فضایی آرام و متعادل است. از اصول این سبک می توان به استفاده از نور طبیعی، تنظیم صدا و ترکیب چیزهای غیر ضروری در فضا اشاره کرد.

پارتیشن‌های شفاف

استفاده از پارتیشن های شفاف مانند شیشه یا بامبو برای تقسیم فضا در دکوراسیون ژاپنی بسیار رایج است. این پارتیشن ها باعث افزایش فضا و در عین حال حفظ ارتباط بین فضاها می شود، علاوه بر این این پارتیشن ها نور طبیعی داخل خانه را افزایش می دهند.

تزیینات طبیعی

استفاده از تزئینات طبیعی مانند گل، برگ، سنگ و شمع در طراحی دکور به سبک ژاپنی بسیار رایج است. این عناصر زیبایی و آرامش بی نظیری به فضا می بخشد و رابطه انسان و طبیعت را عمیق تر می کند. عناصر طبیعی مانند بامبو، چوب، سنگ و آب پیوند انسان و طبیعت را تقویت می کنند.

پنجره‌های بزرگ

پنجره های بسیار بزرگ به طور گسترده در طراحی تزئینی ژاپنی استفاده می شود. لزوم استفاده از نور طبیعی در این سبک دکوراسیون داخلی مورد تاکید قرار گرفت. پنجره ها بزرگ و به سمت بیرون و حیاط باز هستند و نور خورشید را به داخل خانه راه می دهند. پنجره ها اغلب به روی طبیعت باز هستند، بنابراین چشم انسان همیشه از طبیعت و خلاقیت های جادویی آن شگفت زده می شود! همچنین استفاده از نور ملایم در شب با استفاده از لامپ های کم نور و کم نور معمول است.

مرتبط  ورودی خانه خود را لوکس و جذاب کنید

سخن آخر

سبک های تزئین ژاپنی به دلیل تاکید بر تمیزی و نظم شناخته شده است. دقت در انتخاب و چیدمان اشیا و هماهنگی جزئیات بین آنها در این سبک بسیار حائز اهمیت است. در نهایت دکوراسیون ژاپنی با ایجاد حس آرامش، تعادل و سادگی در محیط زندگی، محیطی آرام و مراقبه ایجاد می کند که تاثیر بسیار مثبتی بر سلامت جسم و روح انسان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا