روانشناسی

این کار رابطه عاشقانه شما را نابود می‌کند!

مقایسه شریک زندگی خود با دیگران در ایجاد امید بسیار خوب و مفید است، اما در بسیاری از موارد می تواند مضر و مضر باشد. در این مقاله آنلاین بنوان، توضیح خواهیم داد که چرا همسرتان را با دیگران مقایسه می کنیم.

دلایل مقایسه همسر با دیگران

بسیاری از زنان و مردان شریک زندگی خود را با دیگران مقایسه می کنند، برخی این مقایسه را راهی برای ایجاد انگیزه در شریک زندگی خود می بینند تا بیشتر تلاش کند تا خود را بهبود بخشد یا رفتار اصلی خود را تغییر دهد، این رویکرد ناکارآمد اما بسیار مضر است.

مقایسه ظاهر همسر با دیگران

مقایسه قیافه زوج ها یکی از بزرگترین اشتباهات زوج هاست و به زندگی مشترک آنها بسیار آسیب می رساند. بنابراین، اعتماد به نفس شریک زندگی شما به تدریج از بین می رود، او نسبت به شما سرد و بی تفاوت می شود. به یاد داشته باشید که ظاهر حرف اول را در زندگی مشترک نمی زند، بلکه رابطه و تفاهم زوج ها با یکدیگر است که بر ثبات زندگی زناشویی تأثیر می گذارد و اگر ظاهر همسرتان را با دیگران مقایسه کنید، کم کم متوجه می شوید. طلاق عاطفی

عدم اعتمادبه‌نفس از دلایل مقایسه همسر با دیگران

یکی از دلایل رایج برای مقایسه شریک زندگی خود با دیگران، نداشتن خود است. متأسفانه افرادی که اعتماد به نفس کافی دارند، هر چقدر هم که زندگی شان خوب باشد، همیشه راضی نیستند و اغلب خود را با دیگران مقایسه می کنند. بنابراین شوهرانشان را به خاطر نداشتن آنها سرزنش می کنند. این امر به تدریج منجر به موقعیت هایی مانند خیانت، حسادت، دزدی، حساسیت، انتقاد مداوم، نگرانی، دروغ و دعوای زیاد زن و شوهر می شود.

مرتبط  هرگز این دروغ‌ها را به همسرتان نگویید

کمال‌گرایی از دلایل مقایسه همسر با دیگران

کمال گرایی به سه دلیل است. کمال خود؛ کمال گرایی دیگر گرا؛ کمال گرایی ناشی از جامعه؛ افراد کمال گرا ترس و اضطراب ذاتی دارند که می تواند از بسیاری جهات مضر باشد. اکنون، در شکل دیگری از کمال، ما باید با مشکل مقایسه زنان خود با دیگران روبرو شویم. ایده آلیست ها همیشه به دنبال خوبی ها هستند. یک زن کمال گرا وضعیت مالی خود را با دیگران مقایسه می کند و از شوهرش می خواهد که تمام نیازهای مادی او را تامین کند و کاستی های زندگی خود را مقصر می داند. بیاموزید که چه چیزی زنان را عاشق و دیوانه یک رابطه عالی می کند.

تاثیر ظاهربینی در مقایسه همسر با دیگران

متاسفانه یکی از دلایلی که ما همسرمان را با دیگران مقایسه می کنیم این است که فقط به فکر زندگی دیگران هستیم. برخی از ما فکر می‌کنیم که بر اساس آنچه از طبیعت زندگی دیگران جمع‌آوری می‌کنیم، آنها از ما بهتر هستند یا بر اساس دنیایی که ساخته‌اند از ما شادتر هستند. دنیای مجازی به مردم این امکان را می دهد که فقط لحظات شاد یا جنبه های مثبت زندگی دیگران را ببینند. بنابراین احساس می کنند مشکل یا ضعفی در زندگی آنها وجود دارد.

عدم پذیرش نقص‌ها یا ویژگی‌های متفاوت همسر

همه ما به عنوان افراد و به عنوان خانواده متفاوت هستیم. اگر فردی این تفاوت را نپذیرد، همیشه برای تغییر مبارزه خواهد کرد. به عنوان مثال، زنی از یک خانواده سکولار که با یک فرد مذهبی ازدواج کرده است فقط می خواهد عقاید شوهرش را تغییر دهد. او همسرش را با مردانی مقایسه می کند که با نظرات او موافق هستند.

مرتبط  ۶ نشانه مردی که زنش را دوست ندارد

پیامدهای مقایسه کردن همسر با دیگران

وقتی همسرتان را با دیگری مقایسه می کنید، به نظر خودتان او را پایین می آورید و کم کم علاقه اش را از دست می دهید. سردی در روابط در تمام زمینه های زندگی گسترش می یابد و می تواند والدین را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی مقایسه نادرست با یکی از همسران او را به این باور می رساند که همسرش او را آنطور که هست نمی پذیرد و دیگر علاقه ای به او ندارد.

محتوای پیشنهادی: مقاله 5 موردی که بعید است در آنها شکست بخورید را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا