پارچه و خیاطی

پارچه بافت یا شانل مناسب چه فصلی است؟

اگر به دنیای مد علاقه دارید، احتمالاً اطلاعات کافی در مورد پارچه های مورد استفاده در لباس های مختلف دارید. برخی از اقلام لباس کاربردی تر هستند و تقریباً در هر فروشگاه لباس یافت می شوند. این نوع پارچه ها با توجه به ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود توانسته اند در بین عموم و طراحان لباس جایگاهی پیدا کنند. از جمله پارچه های پرطرفدار می توان به پارچه های ترمه یا کانالی اشاره کرد. منسوجات به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

هر ساله پوشاک زیادی با این پارچه در بازار تولید و به فروش می رسد. برای استفاده از این پارچه جذاب و پرطرفدار باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. بنابراین در این مقاله در مورد پارچه، خواص آن و مناسب ترین فصل برای آن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا تصمیم بهتری برای خرید این پارچه بگیریم.

پارچه بافت یا شانل چیست؟

کت و شلوار شانل نوعی توید است که منحصراً برای خانه مد Chanel ساخته شده است. این پارچه ترکیبی از الیاف پشم، موهر و آلپاکا است. لباس شنل به دلیل طراحی و ظاهر منحصر به فرد خود شناخته شده است. برند شانل از این پارچه در بسیاری از محصولات خود استفاده می کند. پارچه شانل در طراحی کت، دامن و لباس برند شنل استفاده می شود و جزء مهمی از این برند محسوب می شود.

مرتبط  مقایسه قیمت پارچه لینن ساده و لینن سوزن دوزی

پارچه شانل چگونه تولید می شود؟

Chanel با استفاده از پارچه های خاص ساخته شده است. این تکنیک خاص امضای برند Chanel است. شنل با بافتن نخ هایی با رنگ های مختلف روی ماشین بافندگی طرح های منحصر به فردی ایجاد می کند. نخ های استفاده شده در پارچه های شانل اغلب قبل از بافت رنگ می شوند. ترکیب رنگ های مختلف نخ شانل جلوه خاصی به این پارچه داده است. به پارچه شانل پارچه بافته نیز می گویند زیرا با نخ بافته می شود.

چرا پارچه بافت تا این حد مورد علاقه خانم ها است؟

لباس شنل به دلایل زیادی در دنیای مد محبوب است. اول اینکه از کیفیت بالایی برخوردار است. ترکیبی از پشم، موهر و آلپاکا پارچه ای گرم، نرم و بادوام ایجاد می کند. دوم اینکه پارچه منحصربفردی که برای دوخت این لباس استفاده شده است، حسی متفاوت از سایر لباس های موجود در بازار به آن می دهد.


توصیه ما: 9 کاربرد ترمه را در سبک های پاییزی و زمستانی بدانید


سوالات متداول در مورد پارچه شانل

اگر می خواهید در مورد این پارچه بیشتر بدانید، پرسیدن چند سوال اساسی در مورد پارچه ضرری ندارد.

چه چیزی پارچه بافت شانل را از سایر پارچه های توئیت متمایز می کند؟

پارچه شانل با استفاده از تکنیک خاصی بافته شده است که ظاهری منحصر به فرد به آن می بخشد. از ترکیب پشم، موهر و آلپاکا درست می‌شود که آن را گرم‌تر و نرم‌تر از سایر تویدها می‌کند.

پارچه های شانل در چه رنگ هایی موجود است؟

لباس های شانل در رنگ های مختلف موجود است. با این حال، آنها اغلب با رنگ های منحصر به فردی که با ظاهر برند شانل مطابقت دارد رنگ می شوند.

چگونه می توانم بفهمم که یک پارچه بافت شانل با مواد اولیه مرغوب تهیه شده است؟

لباس شنل ظاهر و حس منحصر به فردی دارد با این حال همیشه بهتر است برای اطمینان از اصالت پارچه از فروشگاه های معتبر خرید کنید

|

قیمت پارچه شانل مانتویی

آیا پارچه شانل با ماشین لباسشویی قابل شستشو است؟

لباس های شانل بسیار جالب هستند و برای حفظ کیفیت و ظاهر بهتر است لباس ها را با دست یا در خشک کن بشویید.

مرتبط  انواع پارچه دامنی و 5 مدل دامن کاربردی + عکس

انواع پارچه های بافت

پارچه های شانل در انواع مختلفی تولید می شوند. پارچه های شانل نه تنها از نظر رنگ، بلکه از نظر پارچه و الیاف نیز بسیار متنوع هستند. در ادامه به چند مدل این پارچه و ویژگی های آن می پردازیم.

پارچه بافت ساده

پارچه شانلی ساده ساده ترین و رایج ترین نوع پارچه شانلی است. اکثر پارچه های بافته شده با استفاده از پارچه ساده ساخته می شوند. نخ های پارچه از این پارچه بافته و تا می شود. این پارچه بیشترین نخ و محکم ترین ساختار را دارد.

پارچه بافت جناغی

پارچه جناغی یکی دیگر از انواع محبوب پارچه است. این پارچه به صورت افقی از نخ پود بافته می شود. این روش برای پارچه هایی که مستعد سایش و پارگی هستند ترجیح داده می شود. این به این دلیل است که انعطاف پذیری پارچه را افزایش می دهد. این پارچه اغلب برای دوخت کت و کت و شلوار استفاده می شود.

پارچه بافت پرزدار

شما می توانید بسیاری از پارچه ها را با نخ های اضافی روی سطح آنها تشخیص دهید. شما به راحتی می توانید پارچه های پاره شده را با لمس تشخیص دهید. کرک اضافی روی این لباس به نرمی آن می افزاید. علاوه بر این، این موها تصویر زیبایی را در چشم مخاطب ایجاد می کنند.

پارچه بافت چهارخونه

پارچه چک چندرنگ یکی از پرطرفدارترین الگوهای پارچه یا کانالی است این پارچه در این طرح تطبیق پذیری دارد

|

مشخصات کلی پارچه های بافت

به طور کلی، این ماده دارای برخی ویژگی های خاص است. این ویژگی های پارچه شانل آن را به پارچه ای منحصربفرد و چشم نواز تبدیل کرده است. ما این ویژگی ها را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

خرید پارچه شانل لمه دار

دوام فوق العاده

یکی از مهمترین خواص پارچه بافته دوام آن است. این پارچه ها بادوام و مقاوم در برابر سایش و سایش هستند. حتی اگر پارچه بافته شده شما کیفیت خوبی داشته باشد، می تواند کشش و پوشیدن را به خوبی تحمل کند.

قابلیت تنفس بالا

پارچه های بافتنی اغلب قابل تنفس هستند. بین ساختار و الیاف این پارچه ها فضاها و منافذی وجود دارد که می توانند هوا را به خوبی به گردش درآورند. این عملکرد از احساس گرما و تعریق در کنار این پارچه جلوگیری می کند.

مرتبط  بهترین روش‌ها برای شستشو و مراقبت از لباس مشکی

انعطاف پذیری مناسب

پارچه های شانل در طرح های مختلفی عرضه می شوند. برخی نرم و انعطاف پذیر هستند در حالی که برخی دیگر خشک و سخت هستند. بنابراین شما می توانید با توجه به سلیقه و نوع خود لباس بخرید.

بافت های درشت

پارچه بافته شده معمولاً بافت خشن دارد. ساختار پارچه به راحتی قابل مشاهده است. همچنین می توانید الیاف برجسته را با کشیدن دست روی پارچه نگه دارید. این ویژگی ظاهر پارچه شانل را از سایر پارچه ها متمایز می کرد.

ظاهر عالی

بسته به ترکیب نخ ها و تکنیک فنی که برای دوخت لباس استفاده می شود، لباس های شانل می توانند طرح های مختلفی داشته باشند. اما به جرات می توان گفت که همه لباس های شانل زیبایی خاص خود را دارند.

در چه فصلی می توان از پارچه بافت یا شانل استفاده کرد؟

پس از آشنایی با محتوای شانل، وقت آن است که به سوال اصلی فکر کنیم. این سوال پیش می آید که در چه فصولی از سال از این ماده استفاده می شود؟ بیشتر مواد پشمی برای روزهای سرد سال مناسب هستند. در ماه های پاییز و زمستان می توانید از مواد بافتنی استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از آن در روزهای گرم سال به دلیل بافت قوی و خشن توصیه نمی شود. استفاده از این ماده در هوای گرم باعث تعریق و ناراحتی شما می شود. اما می توانید در روزهای سرد سال از پارچه شانل به خوبی استفاده کنید.

می توانید از آن برای دوخت مانتو استفاده کنید. کت یا لباس دیگری بپوشید. اگر در یک روز سرد زمستانی به مهمانی دعوت شده اید، پارچه شانل می تواند ظاهری شیک به شما بدهد. با این مواد می توانید کت، دامن، کت یا کت و شلوار بدوزید. اگر می خواهید گرمای لباس را افزایش دهید می توانید از فناوری آستر لباس استفاده کنید. منبع: https://batikindonesia.com/what-is-chanel-fabric

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا