پارچه و خیاطی

با پارچه بافت و دنیای پارچه های بافتنی بیشتر آشنا شوید

کتان نوعی پارچه است که فرآیند ساخت آن با پارچه های دیگر متفاوت است. مراحل ساخت این پارچه با پارچه و پارچه سنتی متفاوت است. پارچه های بافته شده یا پارچه های بافته شده با بافتن ساخته می شوند. در واقع به دلیل نخ های معروف و پارچه های زیبا به آن چولا می گویند. ویژگی خاص این پارچه شکل منحصر به فرد و جنس نرم آن است. در مورد ظاهر، آنها را می توان به راحتی از روی رنگ نخ و شکل پارچه تشخیص داد. امروز و اینجا شما را با پارچه ها یا روش های بافته شده، روش های تولید، شکل ها و مواد مورد استفاده در تولید آشنا خواهیم کرد. پس اگر می خواهید در مورد این پارچه بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

پارچه بافت چیست؟

بافندگی یک تکنیک تولید پارچه است که امکان ایجاد پارچه را با در هم تنیدن چند ردیف نخ فراهم می کند. تعدادی از خطوط برای تولید پارچه های تریکو استفاده می شود. موج‌ها مسیرهایی هستند که توسط طناب‌هایی که استفاده می‌کنیم ایجاد می‌شوند. این پارچه با پارچه هر رج تا رج بالا درست می شود. به طور کلی پارچه های بافته شده به دو دسته بافته و نبافته تقسیم می شوند. این نام بر اساس نوع پارچه و ساختار پارچه است.


توصیه ما: لباس های زمستانی را خوب بشناسید


تفاوت پارچه بافتنی تار بافت و پود بافت در چیست؟

همانطور که گفته شد در تکنیک بافت، رج های زیادی از نخ به هم بافته می شود جالب اینجاست که همه این حوزه ها در یک راستا هستند جهت این نخ ها می تواند افقی یا عمودی باشد اگر بافت افقی باشد، پارچه تمام شده را قیطان می نامند اما اگر به صورت عمودی قرار گیرند به آن پارچه بافته می گویند پارچه های بافته شده قوی تر و بادوام تر هستند از طرف دیگر، پارچه جناغی ظریفتر از پارچه بافته است

مرتبط  پارچه نخی گلدار و نکات مهم در هنگام خرید

|

پارچه بافت چگونه تولید می شود؟

تمام تولید پارچه با استفاده از حلقه و بخیه انجام می شود. تار یک عنصر مهم در تولید تمام پارچه های بافتنی است. بافتنی روشی جالب و منحصر به فرد دارد. اساسا یک نخ از طریق یک حلقه به حلقه قبلی متصل می شود. این کار معمولا با سوزن انجام می شود و به هر دوخت کوک می گویند. بسته به تراکم نهایی مورد نظر سازنده، درزها می توانند شل یا سفت باشند. حلقه دوخته شده به شکلی است که در هنگام دوخت به هر جهت کشیده می شود. با این کار می توانند بافت پارچه را صاف و متراکم کنند.

تاریخچه پارچه بافتنی

پارچه تاریخچه جالبی دارد. این پارچه اولین بار در خاورمیانه و مدیترانه شرقی در حدود قرن 11 و 12 تولید شد. اولین ساخته این پارچه جوراب های مصری آن دوره بود. پس از آن پارچه های بافته شده به اروپا رسید. در آن زمان اروپایی ها از پارچه های بافته شده زیادی برای تولید لباس های مذهبی استفاده می کردند. اما پس از مدتی این پارچه فراگیر شد و در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گرفت. آنها از پارچه بافته شده به عنوان وسیله ای برای انتقال حرارت استفاده می کردند. رایج ترین شکل این پارچه در آن زمان ساخت لباس و پتوهای دست ساز بود. با گذشت زمان، پارچه بافته شده از نسلی به نسل دیگر منتقل شد و به شکل امروزی خود تکامل یافت.

قدیمی ترین روش های تولید پارچه بافت

قبل از دوخت یک تکنیک گلدوزی به نام nalbinding وجود دارد که یک کلمه نروژی است. معنی این کلمه بستن سوزن است. فرآیند تولید منسوجات در این فرآیند شامل افراد با استفاده از نخ و سوزن برای ایجاد حلقه و نخ و در نهایت تبدیل به پارچه می شود. این فرآیند تولید منسوجات ارتباط نزدیکی با پیاده روی دارد. اما این روش در سایر نقاط جهان نیز مورد استفاده قرار گرفت.

مرتبط  پارچه کرپ مازراتی مناسب چه فصلی است

باستان شناسان امروزه تکه هایی از پارچه های ساخته شده با این روش را یافته اند. او معتقد است که قدمت برخی از آنهایی که در اسرائیل یافت شده اند به 1000 سال قبل می رسد. علاوه بر این، قطعات این پارچه را می توان در آلمان، مصر و نروژ یافت. برخی از قطعات قبل از میلاد در سال 7750

یکی دیگر از روش های قدیمی ساخت این ماده، بافتنی با انگشت است. این روش ظاهری ساده به پارچه بافتنی می دهد. در این روش به جای سوزن از انگشتان برای اتصال مواد استفاده می شد. بافندگی انگشتی قرن هاست که توسط کودکان و کسانی که به سوزن بافتنی دسترسی ندارند انجام می شود. می توان گفت روش های قدیمی اساس صنعت نساجی امروزی است. با ساخت و توسعه بیشتر این روش ها، بشر توانست به روش فعلی تولید پارچه دست یابد.

پارچه بافتنی ابتدا در چه کشوری بیشترین رواج را پیدا کرد؟

با گذشت زمان، پارچه در سراسر جهان گسترش یافت. اما در ابتدا کشورهای اروپایی به ویژه اسکاندیناوی بیشترین بهره را از این صنعت داشتند. از پارچه ها برای ساختن لباس، پتو و سایر وسایل خانه استفاده می کردند.

انقلاب در تولید این پارچه

استفاده از دستگاه بافندگی برای تولید منسوجات انقلابی در تولید این منسوجات محسوب می شود. تولید منسوجات به سرعت در حال افزایش است. به همین دلیل تولید این اقلام بافته شده بسیار آسان است و هر ساله تعداد زیادی از این پارچه ها تولید و در دسترس عموم قرار می گیرد. جالب است بدانید که این تغییر ابتدا در اواخر قرن شانزدهم اتفاق افتاد.

جایگاه بافندگی دستی بعد از ظهور ماشین های غول پیکر

می توانید تصور کنید که بعد از بیرون آمدن ماشین بافندگی، ماشین بافندگی دستی این پارچه به کلی ناپدید شد. اما این تصور اشتباه است. بافندگی دست هنوز هم یک صنعت معروف، معروف و معروف است.

تاثیر رسانه ها در گسترش پاچه های بافت

ظهور جوامع آنلاین و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام، ارتباط و اشتراک‌گذاری اطلاعات را برای کاربران آسان‌تر کرده است. آنها با به اشتراک گذاشتن شرایط و حمایت از یکدیگر، کار خود را بهبود می بخشند و روز به روز عرصه را بهبود می بخشند. ارتباط بین خریداران و فروشندگان نیز از طریق ابزار رسانه افزایش یافته است

مرتبط  با معایب پارچه دورس آشنا شوید

قیمت پارچه بافت شانل

مزایای بافندگی صنعت چیست؟

منسوجات فواید مختلفی را برای مردم و جامعه فراهم می کند. در سطح شخصی، پوشیدن لباس می‌تواند استرس و اضطراب را با تمرکز بر زمان حال کاهش دهد. همچنین با تحریک بخش‌های مختلف مغز، از جمله قشر حرکتی، لوب‌های پیشانی و لوب‌های پس سری، عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد. از طرفی خیاطی با دست می تواند راه خوبی برای بهبود هماهنگی بینایی به خصوص در افراد مسن باشد.

خیاطی اجتماعی راه خوبی برای کسب درآمد است. مردم با تولید این لباس ها می توانند برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند. پارچه یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین پارچه های موجود در بازار است. از طرفی در بسیاری از کارخانه ها و تولیدکنندگان پوشاک از این پارچه به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. بنابراین ارائه آن الزامی است.

با معروف ترین پارچه های بافت آشنا شوید

پس از آگاهی از خواص پارچه، در این قسمت به ارائه انواع پارچه می پردازیم.

پارچه های کنفی یا گونی

یکی از معروف ترین پارچه ها پارچه خاکستری است. این پارچه ها به پارچه های زنبوری نیز معروف هستند. بافت این پارچه بسیار زبر است. این پارچه بسیار بادوام و مستحکم است و بیشتر در عروسک سازی و دکوراسیون منزل استفاده می شود.

پارچه های بافتنی

یکی دیگر از پارچه های محبوب پارچه بافته است. پارچه های بافتنی ساختار منحصر به فردی دارند. پارچه در طرح های مختلف تولید می شود. این پارچه در تولید بلوز، مانتو و کلاه کاربرد فراوانی دارد.

مشاهده رنگبندی پارچه بافت شانل طرحدار

پارچه های شانل

پارچه شانل یکی از محبوب ترین پارچه های موجود در بازار است. این پارچه مدت هاست که توسط برند شانل تولید می شود و طرفداران زیادی دارد. طراحی زیبا و منحصر به فرد این پارچه آن را از سایر پارچه ها متمایز می کند. بافت پارچه های شانل نقش زیادی در جذب مخاطب دارد. کاربرد اصلی این پارچه در ساخت لباس هایی مانند کت، دامن، شلوار و کیف است. منبع: https://www.linkedin.com/pulse/chanel-style-fabric-long-history-su-xin/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا