پارچه و خیاطی

پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟

اگر می خواهید در پاییز و زمستان استایلی شیک و جذاب را تجربه کنید، پیشنهاد می شود پارچه ای مانند ترمه را انتخاب کنید. نمی دانید ترمه برای چه فصلی از سال مناسب شماست؟

ترمه یکی از پارچه های زمستانی و پاییزی است. این پارچه که در طرح ها و رنگ های متنوع موجود است، انتخابی عالی برای دوخت لباس های گرم پاییزی و زمستانی است.

پارچه ترمه یا توید انتخابی عالی برای سبک های کلاسیک است. با این پارچه می توانید انواع مانتوهای بلند کلاسیک را بدوزید. پارچه توید چک یکی از محبوب ترین و جاودانه ترین پارچه های تمام دوران است. پارچه ترمه برای دوخت انواع روپوش ها مانند مانتوهای کوتاه و بلند، مانتوهای بلند و بلند، کت و دامن، دامن تک نفره، کت و شلوار مناسب است.

پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟

پارچه ترمه نوعی پارچه با سابقه طولانی است. این دارو یکی از محبوب ترین داروها است زیرا خواص بسیار خوبی دارد. پارچه پشم ترمه برای دوخت لباس گرم مناسب است. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع لباس های زمستانی و پاییزی استفاده کنید. پارچه ترمه محبوب به دلیل داشتن الیاف و ضخامت زیاد برای دوخت لباس گرم قابل استفاده است. در زیر با الیاف این پارچه و سایر ویژگی های آن آشنا می شویم.

الیاف پارچه توییت

شاید برایتان سوال پیش بیاید که کدام فصل بادام هندی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال باید الیاف این پارچه را بشناسید، چیزی که پول نقد را برای ساخت تی شرت مناسب می کند الیاف به کار رفته در آن است. در ادامه الیاف این پارچه داغ را بررسی می کنیم. پارچه ترمه زمستانی (Tweet) از الیافی مانند پنبه، ترمه، اکریلیک، پلی استر، پشم، ابریشم مصنوعی، ویسکوز و نایلون ساخته شده است. این پارچه ها برای مقاومت در برابر آب و رطوبت از الیافی مانند پشم و ترمه ساخته می شوند. از الیاف مرینو می توان در بافت پارچه های زمستانی نیز استفاده کرد و پارچه ترمه را به پارچه ای نرم و لطیف تبدیل کرد.

مرتبط  همه چیز درباره پارچه مخمل کبریتی؛ کاربردها و روش‌های نگهداری و شست‌وشو

به دلیل الیافی که ترمه را تشکیل می دهد، می توانید در پاییز و زمستان با آن لباس گرم بپوشید. پشم و ترمه استحکام بالایی دارند. بنابراین می توان از پارچه های ترمه با چنین الیافی در فصل زمستان استفاده کرد.


خواندن را فراموش نکنید: پارچه ترمه و 5 مدل لباس حجاب زمستانی شیک


پاسخ سوال پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟ با بررسی ضخامت

ترمه برای چه آب و هوایی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است روی ضخامت پارچه تمرکز کنید. به عنوان مثال، ترمه یک ماده نرم و سبک وزن زمستانی است. این نوع پارچه ضخامت متوسطی دارد. پشم به کار رفته در ترمه آن را برای زمستان مناسب می کند

قیمت پارچه کشمیر چهارخونه

اگر می خواهید لباس گرمتر باشد، می توانید از درزها برای دوخت نیز استفاده کنید. پارچه ترمه با ضخامت کمتر برای دوخت لباس های گرم پاییزی مانند کاپشن های پاییزی مناسب است. اما پارچه ترمه زمستانی با ضخامت بالا انتخاب مناسبی برای دوخت لباس های زمستانی بسیار گرم خواهد بود.

نگاهی به کاربردهای پارچه کشمیر در فصل زمستان

جالب است بدانید که در ابتدا برای دوخت لباس های غیررسمی برای شکار، تیراندازی و ماهیگیری از پارچه توید یا ترمه استفاده می شد. اما با گذشت زمان و خلاقیت در زمینه مد، این پارچه کاربردهای زیادی پیدا کرد.

به عنوان مثال از پارچه ترمه می توان برای تهیه انواع لباس های گرم استفاده کرد: لباس های بیرونی زنانه مانند مانتو، روسری، مانتو، سارافون، دامن، لباس، لباس و …. این متریال به شما امکان دوخت لباس به سبک سنتی و سنتی را می دهد. اگر پارچه ترمه مرغوب بخرید، می توانید لباس کاری بدوزید که سال ها دوام داشته باشد.

مرتبط  پارچه شانل چاپی چیست + 5 ایده استایل زمستانی با این پارچه

 روش های مراقبتی از پارچه کشمیر برای طول عمر بیشتر

خوب است بدانید که چگونه از پارچه های ترمه مراقبت و نگهداری کنید. زیرا با دیدن این موارد لباس شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت. این به این دلیل است که باعث گشاد شدن و تغییر شکل لباس شما می شود. بهترین راه برای این کار این است که لباس های پشمی خود را تا کرده و داخل روکش قرار دهید. بنابراین لباس های شما گرد و خاک نمی گیرند. سپس می توانید لباس های خود را در کمد لباس یا کمد قرار دهید.

ترفندهای شست و شو

توجه داشته باشید که دمای آب برای شستن پارچه توید نباید زیاد و گرم باشد. زیرا آب گرم باعث گشاد شدن و چروک شدن لباس های پشمی شما می شود. دمای ایده آل آب برای شستن بادام هندی بین 25 تا 40 درجه سانتیگراد است. برای شستن ترمه می توانید از ماشین لباسشویی یا خشک کن استفاده کنید. در انتخاب مواد شوینده نیز باید بسیار مراقب باشید. برای شستن حوله ها از مواد شوینده ملایم غیر سفید کننده استفاده کنید.

 روش کاربردی خشک کردن پارچه کشمیر

برای خشک کردن توید می توانید آن را روی سطح صافی قرار دهید تا خشک شود. مراقب باشید نور مستقیم خورشید به پارچه آسیب نرساند. به همین دلیل باید آن را در مکانی سایه قرار دهید.

برای خشک کردن لباس های ترمه نیز می توانید از خشک کن استفاده کنید. اما مراقب باشید، خشک کن می تواند به لباس آسیب برساند. برای خشک کردن لباس پشمی با اتو، آن را بین دو لایه پارچه پنبه ای محافظ قرار دهید. سپس می توانید آن را با اتو در دمای متوسط ​​خشک کنید.

 نکات مهم در خرید پارچه کشمیر که باید بدانید!

در خرید پارچه ترمه به قیمت و کیفیت بالای ترمه طبیعی با الیاف پشم توجه کنید. در خرید ترمه به ماندگاری نخ ها توجه کنید. می توانید یکی از نخ های کناری پارچه را محکم بکشید. اگر به راحتی می شکند یعنی الیاف پارچه بی کیفیت است.

مرتبط  روش‌های از بین بردن لکه از روی لباس؛ از لکه خون و سس تا مواد لبنی و روغن

در خرید پارچه ترمه به تراکم پارچه توجه کنید. پارچه توید با تراکم بالا از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است. پارچه های ترمه ضخیم برای تهیه لباس گرم مناسب است.

پارچه کشمیر پالتویی

موارد اساسی در دوخت پارچه کشمیر

برای دوخت پارچه ترمه می توانید از سوزن های سایز 16 و 18 استفاده کنید. توجه داشته باشید که پارچه های پشمی و ترمه مقاومت متوسطی دارند.

شما می توانید این پارچه ها را زیباتر کنید. برای درز کامل و تمیز بهتر است از چرخ خیاطی صنعتی استفاده کنید. زیرا دوخت پارچه ترمه ضخیم روی چرخ خیاطی خانگی کار سختی است. پس از برش پارچه، بلافاصله آن را بدوزید تا از ساییدگی آن جلوگیری شود.

پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟ پاییز یا زمستان؟

پارچه ترمه را می توان در فصول زمستان و پاییز استفاده کرد. برای انتخاب پارچه مناسب باید به الیاف و ضخامت آن توجه کرد. پارچه ضخیم گرمای بیشتری را فراهم می کند و در زمستان توصیه می شود. پارچه ترمه نازک برای فصل پاییز مناسب است.

سخن آخر

مطمئن نیستید کدام پارچه ترمه فصلی برای شما مناسب است؟ خواندن این مقاله را توصیه می کنیم. پارچه ترمه یا پارچه ترمه یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس های پاییزی و زمستانی است. این پارچه در ضخامت های متوسط ​​و سنگین موجود است که بسته به ضخامت می توانید لباس های پاییزی و زمستانی دلخواه خود را بدوزید. یکی از پرطرفدارترین الگوهای پارچه کسیر، الگوی چاسی آن است. لباس های صندوق دار همیشه محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند. این پارچه برای دوخت لباس های سبک زمستانی و پاییزی مناسب است. می توانید ایده های زمستانی و پاییزی را با پارچه های زمستانی انجام دهید. به عنوان مثال با این پارچه می توانید انواع کت، دامن، ژاکت و … بسازید.

منبع: https://www.luellafashion.com/why-wear-cashmere-in-winter

5/5 – (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا