دکوراسیون داخلی

۱۳ نکته مهم خرید فرش ماشینی

یکی از ویژگی های اصلی در خانه های ایرانی، فرش ایرانی است. اما هنگام خرید فرش ایرانی مخصوصا فرش ماشینی باید چند نکته را بدانید تا تصمیم بهتری بگیرید. با دلتامگ اصول خرید فرش ایرانی را بیاموزید.

فرش ماشینی

فرش ماشینی به فرش هایی گفته می شود که با استفاده از ماشین آلات مخصوص تولید می شوند. دستگاهی است که با دقت بالا و روش های منحصر به فرد روی پارچه فرش نقش می آفریند. فرش های ماشینی معمولا از مواد مختلفی مانند پلی پروپیلن، نخ و پلی آمید ساخته می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها و خواص متفاوتی هستند.

مزایای خرید فرش ماشینی

فرش ماشینی دارای مزایای بسیاری است که آنها را به انتخاب بهتری نسبت به فرش دستباف تبدیل می کند.

هزینه مقرون ‌به ‌صرفه‌تر

فرش‌های ماشینی عموماً ارزان‌تر از فرش‌های دستباف هستند، بنابراین برای خریدارانی که به دنبال فرش‌های مقرون به صرفه هستند، گزینه‌ای مقرون به صرفه است.

دوام بیشتر

Br>

>

طرح‌های متنوع

فرش ماشینی به روش های مختلفی ساخته می شود که با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و ماشین های دقیق بافته می شود.

آسانی در نگهداری

فرش ماشینی برخلاف فرش دستباف نیاز به نگهداری و شستشوی کمتری دارد. این کار استفاده از آن را آسان می کند.

مرتبط  بدون هزینه با این ۸ روش دکوراسیون اتاق خواب‌تان را تغییر دهید

مناسب برای مکان‌های پر رفت‌وآمد

برای مناطق پرتردد فرش های مهندسی شده به دلیل دوام و ماندگاری زیاد مناسب تر از فرش های دستباف هستند.

نکات مهم خرید فرش ماشینی

خرید فرش ماشینی می تواند فرآیند گیج کننده ای باشد، اما با در نظر گرفتن چند نکته می توانید خریدی مطمئن و باکیفیت داشته باشید.

تعیین نیازها

قبل از خرید، تصمیم بگیرید که فرش را در کجا قرار دهید و چه اندازه ای نیاز دارید. همچنین تصمیم بگیرید که آیا یک فرش طرحدار می خواهید یا یک فرش ساده.

جنس و مواد

مواد مورد استفاده در ساخت تشک ماشینی می تواند پلی پروپیلن، فیلامنت، پلی آمید و … باشد که هر نوع خاصیت و ویژگی های خاص خود را دارد. نوع مورد استفاده را برای نیاز خود بررسی کنید و مراقب کیفیت باشید.

تولیدکننده و برند

تولیدکنندگان و برندهای فرش نقش مهمی در کیفیت و دوام فرش دارند. برندهای اصیل همیشه کیفیت را برای حفظ شهرت خود ارائه می دهند.

کیفیت

برای تعیین دوام فرش، قبل از خرید فرش ماشینی، کیفیت آن را بررسی کنید.

طرح و رنگ

اگر طرح خاصی را دوست دارید، مطمئن شوید که فرش در آن طرح موجود است و با سلیقه شما مطابقت دارد. همچنین، رنگ کاشی را بر اساس دکور محلی انتخاب کنید

قیمت

قیمت فرش می تواند بسیار متفاوت باشد. بهتر است قبل از خرید کود، قیمت ها را از منابع مختلف بررسی کنید تا بهترین قیمت را بدست آورید. همچنین بسته به کیفیت و ویژگی های فرش تصمیم به خرید می گیرید.

مرتبط  این صندلی زیبا را در خانه بسازید +ویدیو

ضمانت و خدمات پس از فروش

اطمینان حاصل کنید که فروشگاه یا مکانی که فرش را خریداری می کنید خدمات پس از فروش داشته باشد و در تعمیر یا مشکل فرش به شما کمک کند.

سخن آخر

قبل از خرید فرش ماشینی بهتر است از راهنمایی یک فروشنده مطمئن و یک متخصص استفاده کنید. ذکر این نکته ضروری است که هر نوع فرش، هر کیفیت و جنسیت مزایا و معایبی دارد و انتخاب نوع فرش بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد. در هر صورت توصیه می شود قبل از خرید فرش ماشینی اطلاعات کاملی در مورد فرش مورد نیاز به دست آورید و آن را از فروشگاه و مرکز فروش معتبر خریداری کنید. اگر کیفیت محصول شما به دقت کنترل شود، خریدی کارآمد و مطمئن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا