روانشناسی

چرا بعضی جوانان ازدواج سفید را انتخاب می‌کنند؟

امروزه بسیاری از جوانان به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و آمار بالای طلاق به ازدواج سفید روی آورده اند. از سوی دیگر برخی از فرهنگیان با این نوع ازدواج مخالفند و معتقدند ازدواج سفید نه تنها به رفع عیوب کمک می کند، بلکه روح انسان را از بین می برد و در نهایت چیزی از روحیه انسان باقی نمی گذارد. در این مقاله از بنوان به دلایل ازدواج سفید در ایران می پردازیم.

دلایل ازدواج سفید در ایران.

عواقب ازدواج سفید در افراد

کدام دیدگاه صحیح است؟ آیا ازدواج غیررسمی راه درستی برای رفع نیازهای زن و مرد است؟ ازدواج غیررسمی تا چه اندازه از سلامت روان افراد و خانواده ها در این گونه ازدواج ها حمایت می کند؟

ازدواج سفید چیست؟

به عبارت ساده ازدواج سفید را می توان اینگونه تعریف کرد؛ یک مرد و یک زن بدون ثبت رسمی، قانونی یا قانونی زندگی مشترک را زیر یک سقف شروع می کنند.

دلایل گسترش ازدواج سفید در ایران

نرخ ازدواج سفید در ایران نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است اما می توان پایین بودن میزان آن را نیز بررسی کرد. از منظر مرد سفیدپوستی که تصمیم به ازدواج می گیرد، نظر دیگران مهم نیست. این افراد برای حل مشکلات دنیای سنتی با سفیدپوست ازدواج می کنند. در ادامه به برخی از دلایل افزایش ازدواج سفید در بین جوانان ایرانی اشاره می شود.

مرتبط  این مردان را هرگز از دست ندهید +ویدیو

مشکلات مالی و اقتصادی از دلایل ازدواج سفید در ایران

مشکلات مالی تأثیر بیشتری بر تمام جنبه های زندگی افراد دارد. ازدواج از آن دسته مشاغلی است که برای راه اندازی و راه اندازی آن به پول و سرمایه کمی نیاز است. اما متاسفانه امروزه به دلیل مشکلات فراوان اقتصادی در زمینه کار، مسکن و پول، فرصت افراد برای داشتن زندگی سالم و عادی کاهش یافته است. در نتیجه جوانان برای ارضای نیازهای جنسی و عاطفی خود به ازدواج سفید روی می آورند. مشاهده مقاله بزرگترین نقطه ضعف مردان که هر زنی برای داشتن یک رابطه عاطفی خوب باید بداند.

بالا رفتن سن ازدواج در جوانان

برای داشتن یک ازدواج موفق، هر دو طرف باید در سنین مناسب باشند و با افزایش سن، راه ازدواج با موانع زیادی روبرو خواهد شد. این امر باعث ایجاد سردرگمی در میان مردم در مورد ازدواج صحیح و افزایش تمایل آنها به ازدواج سفید شد. افزایش سن ازدواج نیز تحت تأثیر عوامل مختلفی است که باید در نظر گرفته شود.

افزایش آمار طلاق

متأسفانه امروزه آمار طلاق تحت تأثیر عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزایش یافته است و با نگاهی به این وضعیت، علاقه جوانان به ازدواج رسمی از بین رفته و از احتمال شکست در انتخاب فرد بیم دارند. من می خواهم

اطمینان از درستی رابطه و محک زدن آن از دلایل ازدواج سفید در ایران

با توجه به آمار بالای طلاق، جوانان از روابط بدون تعهد و مسئولیت برای تأمین شرکای بالقوه استفاده می کنند. در طول عروسی سفید سعی می کنند رفتار طرف مقابل را درک کنند و میزان درک آنها را ارزیابی کنند. در این صورت اگر به تفاهم نرسند رابطه را قطع می کنند.

مرتبط  نشانه‌هایی که می‌گوید اعتماد به نفس پایینی دارید

عدم مسئولیت پذیری و پذیرش قوانین ازدواج رسمی

برخی افراد به دلیل تربیت نادرست توانایی تحمل مسئولیت را ندارند و در نتیجه از زیر بار مسئولیت و قوانین ازدواج رسمی فرار می کنند. این افراد برای ارضای نیازهای عاطفی و جنسی خود تلاش می کنند، اما نمی خواهند این مسئولیت را بپذیرند. آنها فکر می کنند با ازدواج سفید می توانند همه چیز را حل کنند، اما در واقع بی مسئولیتی خود را تقویت می کنند و با مشکلات جدی مواجه می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا