روانشناسی

چرا بعضی افراد به همسر خود خیانت می‌کنند؟

برخی رفتارهای نامناسب می تواند شما را از خیانت همسرتان آگاه کند. اما گاهی اوقات، شما می توانید به جای همسرتان کاری انجام دهید که باعث می شود او خیانت کند. در این خبرنامه بنوان به علل خیانت در روابط عاشقانه می پردازیم.

دلایل خیانت در رابطه عاطفی

این مقاله را تا انتها بخوانید تا با علل و علائم خیانت بیشتر آشنا شوید.

اعتیاد از دلایل خیانت در رابطه عاطفی

اعتیاد که به صورت اعتیاد به مواد مخدر و الکل یا اعتیاد رفتاری تجلی می یابد، یکی از عوامل اصلی خیانت به شمار می رود. اعتیاد به موادی مانند الکل باعث کاهش بازداری رفتار انسان می شود. یعنی شخص کاری را انجام می دهد که در حالت عادی انجام نمی دهد. این مشکل خطر رفتارهای پرخطر مانند رابطه جنسی مکرر محافظت نشده را افزایش می دهد و منجر به خیانت می شود.

اختلالات شخصیت و مشکلات درون روانی

افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته و اختلال شخصیت ضد اجتماعی بیش از دیگران خیانت می کنند. افراد مبتلا به این اختلالات تمایل زیادی به خود محوری دارند و همچنان احساس می کنند حق دارند خیانت کنند. علاوه بر مشکلات شخصی، برخی از سبک های دلبستگی مانند سبک دلبستگی ترجیحی باعث ایجاد مشکلاتی در برقراری روابط سالم با جنس مخالف می شود.

مرتبط  این مردان به شما دروغ می‌گویند

مشکلات ذهنی و اختلالات روانی

افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات رفتاری در برخی از اختلالات روانی مانند اختلال دوقطبی محسوب می شود. زیرا این افراد از نظر جنسی فعال هستند. بنابراین، بسته به احساسات خود، در بسیاری از موارد اعمال جنسی پرخطر انجام می دهند و می توانند همزمان با چند نفر ارتباط برقرار کنند. چگونه بفهمیم که همدیگر را دوست داریم تا رابطه عاطفی خوبی داشته باشیم؟ از
دیدن کنید

مشکلات دوران کودکی از دلایل خیانت در رابطه عاطفی

افرادی که در دوران کودکی دچار بحران‌های خاصی شده‌اند، مانند آن‌هایی که در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند، در بزرگسالی بیش از دیگران به رفتارهای خیانتکارانه دست می‌زنند. البته اگر فردی درمان نشود و مشکلاتش حل نشود این اتفاق می افتد.

عوامل زمینه‌ساز بین فردی و ارتباطی

در بیشتر موارد خیانت به دلیل عدم ارتباط موثر و سالم بین همسران اتفاق می افتد. عوامل مختلفی در این زمینه وجود دارد. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم ارتباط بین شرکا
  • سرما از دل دور است
  • رابطه جنسی کافی یا عدم رضایت جنسی
  • با

    سازگار نیست.

  • خشونت خانگی
  • فشارهای مالی
  • ازدواج اجباری یکی از عوامل خیانت است
  • سوء تفاهم و احترام متقابل در رابطه وجود دارد

با این حال، به یاد داشته باشید که این عوامل رایج هستند و می توانند دلایلی برای خیانت باشند و دلیلی بر تعهد شوهر شما نیستند. به جای قضاوت، بهتر است شرایط را با یک مشاور و روانشناس در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا